Gjest har ikke peiling Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 Er det noen som kan hjelpe meg med følgende: - jeg har en stasjonærpc, en laptop, og begge er koblet opp mot trådløst nettverk(begge har XP). Jeg ønsker f,eks å kunne gå inn på den stasjonære for å hente dokumenter etc når jeg sitter på laptopen. Noen som vet om sider hvor man finner en enkel veiledning for oppsett av hjemmenettverk? 0 Siter
Prozak Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 Det er ikke snakk om å sette opp et hjemmenettverk, iom. at du allerede har maskinene i et nettverk. Det du trenger å lære er deling mellom maskinene. Du kan f.eks dele ut en mappe på den stasjonære maskinen, og montere denne opp som en disk (f:\, q:\ etc.) på den bærbare. Eller omvent. "Windows XP File sharing" er f.eks noe du kan søke på, og du finner garantert enkle beskrivelser. Windows hjelpefunksjon (F1) har også informasjon om dette. "......................................." 0 Siter
Gjest datahomo Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 Det er ikke snakk om å sette opp et hjemmenettverk, iom. at du allerede har maskinene i et nettverk. Det du trenger å lære er deling mellom maskinene. Du kan f.eks dele ut en mappe på den stasjonære maskinen, og montere denne opp som en disk (f:\, q:\ etc.) på den bærbare. Eller omvent. "Windows XP File sharing" er f.eks noe du kan søke på, og du finner garantert enkle beskrivelser. Windows hjelpefunksjon (F1) har også informasjon om dette. "......................................." høyreklikk mappen din vil dele og trykk egenskaper , derifra videre til share 0 Siter
Gjest datahomo Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 Det er ikke snakk om å sette opp et hjemmenettverk, iom. at du allerede har maskinene i et nettverk. Det du trenger å lære er deling mellom maskinene. Du kan f.eks dele ut en mappe på den stasjonære maskinen, og montere denne opp som en disk (f:\, q:\ etc.) på den bærbare. Eller omvent. "Windows XP File sharing" er f.eks noe du kan søke på, og du finner garantert enkle beskrivelser. Windows hjelpefunksjon (F1) har også informasjon om dette. "......................................." høyreklikk mappen din vil dele og trykk egenskaper , derifra videre til share 0 Siter
Prozak Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 høyreklikk mappen din vil dele og trykk egenskaper , derifra videre til share Svar til feil person :-) "..................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.