Gå til innhold

Pizzadeig i kjøleskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg mekke pizzadeigen i morra tidlig (som om jeg har tid til det!) og sette den i kjøleskapet til ettermiddagen? Hva med i kveld? 18 timers kaldhev er kanskje i lengste laget? Lager den med kald væske da antar jeg? Kan den til og med kjevles ut før den settes kaldt så lenge?

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja, jeg lager alltid pizzadeigen om morgenen. Da blir den litt gummiaktig å jobbe med. Mye lettere å lage tynn bunn å slenge den på pizzasteinen. Har hørt at italienerne gjør det slik, det er derfor de kan trikse med deigen :-)

Skrevet

Ja, jeg lager alltid pizzadeigen om morgenen. Da blir den litt gummiaktig å jobbe med. Mye lettere å lage tynn bunn å slenge den på pizzasteinen. Har hørt at italienerne gjør det slik, det er derfor de kan trikse med deigen :-)

Ok, da slenger jeg sammen en deig i morra tidlig og setter den i kjøleskapet mens jeg er på jobb. :o)

Thanx!

Skrevet

Min oppskrift skal ihvertfall kaldheve minimum 2 timer, og den blir bare ennå bedre å jobbe med jo lenger den står. :)

Skrevet

I følge flyfly, den store pizzaeksperten, så blir pizzadeigen super av slik langvarig kaldheving.

Skrevet

I følge flyfly, den store pizzaeksperten, så blir pizzadeigen super av slik langvarig kaldheving.

Jeg så ikke at eksperten allerede hadde svart :-(

Skrevet

Betyr det at du har bakt pizza til herr Frosk sjøl? ;)

Skrevet

Betyr det at du har bakt pizza til herr Frosk sjøl? ;)

Jada, bakt en fra frysedisken inn i ovnen og ut igjen...

Er på tide at du kommer og baker litt igjen!

Skrevet

Jada, bakt en fra frysedisken inn i ovnen og ut igjen...

Er på tide at du kommer og baker litt igjen!

Feiging! Jeg har jo forklart deg med teskje hvordan det skal gjøres! Og til og med sdd har jo klart å mekke pizza! ;)

Jeg tror jeg må ta det opp med herr Frosk at hans kone bør se å skjerpe kjøkkenkunnskapene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...