Lillemus Skrevet 2. oktober 2005 Skrevet 2. oktober 2005 Kan jeg mekke pizzadeigen i morra tidlig (som om jeg har tid til det!) og sette den i kjøleskapet til ettermiddagen? Hva med i kveld? 18 timers kaldhev er kanskje i lengste laget? Lager den med kald væske da antar jeg? Kan den til og med kjevles ut før den settes kaldt så lenge? 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 2. oktober 2005 Skrevet 2. oktober 2005 Ja, jeg lager alltid pizzadeigen om morgenen. Da blir den litt gummiaktig å jobbe med. Mye lettere å lage tynn bunn å slenge den på pizzasteinen. Har hørt at italienerne gjør det slik, det er derfor de kan trikse med deigen :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Skrevet 2. oktober 2005 Ja, jeg lager alltid pizzadeigen om morgenen. Da blir den litt gummiaktig å jobbe med. Mye lettere å lage tynn bunn å slenge den på pizzasteinen. Har hørt at italienerne gjør det slik, det er derfor de kan trikse med deigen :-) Ok, da slenger jeg sammen en deig i morra tidlig og setter den i kjøleskapet mens jeg er på jobb. ) Thanx! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 2. oktober 2005 Skrevet 2. oktober 2005 Min oppskrift skal ihvertfall kaldheve minimum 2 timer, og den blir bare ennå bedre å jobbe med jo lenger den står. 0 Siter
frosken Skrevet 2. oktober 2005 Skrevet 2. oktober 2005 I følge flyfly, den store pizzaeksperten, så blir pizzadeigen super av slik langvarig kaldheving. 0 Siter
frosken Skrevet 2. oktober 2005 Skrevet 2. oktober 2005 I følge flyfly, den store pizzaeksperten, så blir pizzadeigen super av slik langvarig kaldheving. Jeg så ikke at eksperten allerede hadde svart :-( 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 3. oktober 2005 Skrevet 3. oktober 2005 I følge flyfly, den store pizzaeksperten, så blir pizzadeigen super av slik langvarig kaldheving. Betyr det at du har bakt pizza til herr Frosk sjøl? 0 Siter
frosken Skrevet 3. oktober 2005 Skrevet 3. oktober 2005 Betyr det at du har bakt pizza til herr Frosk sjøl? Jada, bakt en fra frysedisken inn i ovnen og ut igjen... Er på tide at du kommer og baker litt igjen! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 4. oktober 2005 Skrevet 4. oktober 2005 Jada, bakt en fra frysedisken inn i ovnen og ut igjen... Er på tide at du kommer og baker litt igjen! Feiging! Jeg har jo forklart deg med teskje hvordan det skal gjøres! Og til og med sdd har jo klart å mekke pizza! Jeg tror jeg må ta det opp med herr Frosk at hans kone bør se å skjerpe kjøkkenkunnskapene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.