Gjest bebba Skrevet 2. oktober 2005 Skrevet 2. oktober 2005 Noen tanker om det lønner seg å ta fast eller flytende rente på et boliglån. 0 Siter
Sør Skrevet 2. oktober 2005 Skrevet 2. oktober 2005 Dette er et sjansespill, og bankene tilbyr fastrente fordi de mener de kan tjene penger på det. Bankene gambler på at renten forblir lavere enn fastrenten dere avtalte; du gambler på at du sparer penger, fordi den flytende renten er høyere om 2 år. Over mange år er det billigere med flytende rente, men hvis man har et stort lån (slik at man ikke tåler en renteoppgang på flere prosent) så kan det lønne seg å bruke fastrente som en slags "forsikring" mot økte renter. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 2. oktober 2005 Skrevet 2. oktober 2005 Dette er et sjansespill, og bankene tilbyr fastrente fordi de mener de kan tjene penger på det. Bankene gambler på at renten forblir lavere enn fastrenten dere avtalte; du gambler på at du sparer penger, fordi den flytende renten er høyere om 2 år. Over mange år er det billigere med flytende rente, men hvis man har et stort lån (slik at man ikke tåler en renteoppgang på flere prosent) så kan det lønne seg å bruke fastrente som en slags "forsikring" mot økte renter. Med vennlig hilsen Takk for svar. Dette er også det jeg har tenkt og så må jeg finne ut om jeg tåler en renteøkning eller ikke. Det er ikke noe enkelt regnestykke. 0 Siter
favn Skrevet 2. oktober 2005 Skrevet 2. oktober 2005 Dette er et sjansespill, og bankene tilbyr fastrente fordi de mener de kan tjene penger på det. Bankene gambler på at renten forblir lavere enn fastrenten dere avtalte; du gambler på at du sparer penger, fordi den flytende renten er høyere om 2 år. Over mange år er det billigere med flytende rente, men hvis man har et stort lån (slik at man ikke tåler en renteoppgang på flere prosent) så kan det lønne seg å bruke fastrente som en slags "forsikring" mot økte renter. Med vennlig hilsen post 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.