Gå til innhold

Åndenes makt i TVN i dag, sludder og vås

Anbefalte innlegg

Gjest skraldepande
Skrevet

Nei, jeg tror ikke noe på det - og da er det egentlig ikke så gøy å se på det heller.

Bare irriterende.

I dag er jeg irritert fra før, da noen har lurt meg.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

4

• flisa

3

• MsSophie

3

• Jeg er en annen

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Jeg tror litt på sånt - og blir veldig redd av å se programmer om det.

Jeg er redd nok fra før. Derfor er jeg imot å gjøre det til underholdning/tjene penger på det.

Jeg får ikke et "deilig skremt gys" av det, jeg får mørkeredsel, mer av det, som jeg har fra før.

Verden er full av vold og død, begriper ikke hvorfor folk syns det er morsomt å bli skremt på tv.

Hei,

Det mest skremmende er faktisk at folk tror på slikt bedrageri, når det er åpenbart for alle som gidder å sjekke at det er tull.

Med vennlig hilsen

Gjest skraldepande
Skrevet

Hvordan bøyde Uri Geller skjeer? huske vi drev og la skjeer oppå tv'en - men de bøyde seg jo ikke! *LOL*

magisk Sirkel i Oslo innbød et titall mennesker som kunne bøye skjeer som Uri gjorde, men ingen av dem kunne gjenta bragden.

Merkelig at ikke EN av dem greide det? En tolvårig gutt gråt sine salte tårer, da han ikke vant kr 10 000.

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Bare irriterende.

I dag er jeg irritert fra før, da noen har lurt meg.

Ja, det er irriterende å bli lurt, men da er det vel ikke noe lurt å se på irriterende tv-program i tillegg vel? :P

Skrevet

Det hadde vi også, en gammel sjøkaptein med trebein som gikk på loftet, gikk igjen.

Greit at kapteinen gikk igjen, men går trebeinet igjen også?

Trebein som går igjen må være ekstra fantastisk. Klær også. Klær som går igjen må være ekstra skummelt.

Så du ville hatt nakne gjenferd? :-)

Gjest skraldepande
Skrevet

Ja, det er irriterende å bli lurt, men da er det vel ikke noe lurt å se på irriterende tv-program i tillegg vel? :P

Jeg kan avreagere med å kaste papirkuler på skjermen, siden jeg ikke kan kaste murstein i hodet på frekkasen. (Okei, en stiftemaskin eller to i hverfall)

Gjest skraldepande
Skrevet

Men å tro blindt på myndighetene i Sverige, Norge og Amerika - er vel omtrent like naivt som å tro på åndemanere og synske.

De begynner å svette litt når politiet truer med å etterforske dem for bedrageri. Det er meget mulig mye av det er straffbart.

Skrevet

De begynner å svette litt når politiet truer med å etterforske dem for bedrageri. Det er meget mulig mye av det er straffbart.

...og hva hadde det med innlegget mitt å gjøre?

Gjest skraldepande
Skrevet

...og hva hadde det med innlegget mitt å gjøre?

Politiets reaksjon. Det er derfor de går ut med dementier, da "åndeinnspill" forstyrrer arbeidet deres og skaker opp pårørende. Politiet ville nok ikke brydd seg om det hvis det bare var tull uten konsekvens. Når de uttaler seg, er det ofte for å advare andre mot å blande seg inn i ettterforskningen og dermed legge hindringer or ekstraarbeid. Hvorfor skulle de lyve?

Skrevet

Politiets reaksjon. Det er derfor de går ut med dementier, da "åndeinnspill" forstyrrer arbeidet deres og skaker opp pårørende. Politiet ville nok ikke brydd seg om det hvis det bare var tull uten konsekvens. Når de uttaler seg, er det ofte for å advare andre mot å blande seg inn i ettterforskningen og dermed legge hindringer or ekstraarbeid. Hvorfor skulle de lyve?

...fordi det kan være litt kjipt å innrømme at de ikke alltid klarer å løse sakene?

Gjest skraldepande
Skrevet

Så du ville hatt nakne gjenferd? :-)

Det hadde i hvert fall vært bedre. Når klær og andre ting går igjen, stiger usannsynligheten et par hakk til, og vi nærmer oss at det er et bilde skapt av vår meget lunefulle og uhyre avanserte hjerne, som dessverre er meget lett å lure.

Jeg var i østen på en restaurant, og der var et skummelt bilde av en blek kvinne i lang hvit gameldags kjole og en advarsel om at hun gikk igjen i restauranten, Hun var kjent for å komme og sette seg på fanget til gjestene.

Jeg ble bedt om å ikke få panikk hvis det skjedde, hun ville meg ikke noe vondt. Kelneren var helt alvorlig og sminket blek i ansiktet. Men han blunket til meg. Det var mørkt og gammeldags med vokslys og røkelse, jeg grøsset litt på ryggen og skulte litt rundt meg. Høyttalere sendte ut en del merkelige lyder som skulle passe, og kelneren gikk veldig stille og berørte noen ganger skulderen til folk med en fjærkost så de skvatt. Jeg var senere litt glsd for å komme ut, dyrt var det der også.

Gjest skraldepande
Skrevet

...fordi det kan være litt kjipt å innrømme at de ikke alltid klarer å løse sakene?

Åndemanerne dukker alltid opp i de vanskelige sakene hvor mange følelser er innblandet og politiet står opprådd, og som får mye publisitet. Åndemaneren velger bare ut saker som passer å skumle med og få publisitet i. Politiet vet nesten når de vil dukke opp og i hvilke saker, og de slår til akkurat der det passer dårligst og skaper mest forvirring og trøbbel. Med vilje.

Ingen åndemanere gidder bry seg med nye saker og der gjerningsmannen sannsynligvis vil bli funnet og bevisene er mange.

mil1365380270
Skrevet

Hvordan bøyde Uri Geller skjeer? huske vi drev og la skjeer oppå tv'en - men de bøyde seg jo ikke! *LOL*

Tryllekunstneren James Randi avslørte Geller. Han har også utlovet en dusør på 1 million dollar, til den som gjennom et dokumentert vitenskapelig eksperiment, kan bevise at de har overnaturlige evner av ett eller annet slag. Ingen har hittil klart noe som helst, og det er nok ikke fordi de ikke har lyst på pengene ;-)

Gjest skraldepande
Skrevet

Tryllekunstneren James Randi avslørte Geller. Han har også utlovet en dusør på 1 million dollar, til den som gjennom et dokumentert vitenskapelig eksperiment, kan bevise at de har overnaturlige evner av ett eller annet slag. Ingen har hittil klart noe som helst, og det er nok ikke fordi de ikke har lyst på pengene ;-)

Randy er en råtass. Han ble "jaget" fra Australia da han via en "muldvarp" avslørte religiøse undere fra en berømt predikant som en gigantbløff. Predikanten gikk langt over streken og begynte å bli direkte farlig. De tusenvis som trodde på predikanten ble stående til latter og hån for omtrent en hel verden for ca 20 år siden.

Noen fryktet for James sitt liv. Han tok livsløgnen fra tusenvis av mennesker, og det er farlig.

Gjest Aimabel
Skrevet

Nei, men jeg så noen episoder av"fornemmelse for mord".

Må si jeg likte bedre Thomas Giertsens "fornemmelse for nasking" bedre :-D

Gjest Schrekk
Skrevet

Jeg skal se programmet, og jeg lar meg lure! Jeg leste et intervju med det unge paret fra Karmøy som kveldens program skal handle om. De virket som to oppegående mennesker. De kunne selvsagt ikke si noe særlig før programmet gikk på lufta, men de opplyste at de nå visste hvem som hadde gått igjen i huset. Det var visstnok ikke en av vikingene fra de mange gravene i området.

Når begynner dette i dag da?

Gjest skraldepande
Skrevet

Jeg skal se programmet, og jeg lar meg lure! Jeg leste et intervju med det unge paret fra Karmøy som kveldens program skal handle om. De virket som to oppegående mennesker. De kunne selvsagt ikke si noe særlig før programmet gikk på lufta, men de opplyste at de nå visste hvem som hadde gått igjen i huset. Det var visstnok ikke en av vikingene fra de mange gravene i området.

Kanskje det var han rørleggeren de skyldte penger, og som døde før han fikk dem?

Jeg er en annen
Skrevet

Det er foretatt en mengde kontrollerte studier på telepati, og bevismengden for at det er en realitet er ganske overveldende. Ikke så mange er klar over dette.

Kilde: Hilgard's Introduction to Psychology

Gjest skraldepande
Skrevet

Det er foretatt en mengde kontrollerte studier på telepati, og bevismengden for at det er en realitet er ganske overveldende. Ikke så mange er klar over dette.

Kilde: Hilgard's Introduction to Psychology

Det er meget omstridt. Og som nevnt her, så kan de vinne en mill US$ hvis de klarer å gjenta det under kontrollerte forhold.

Mange hundre har prøvd, er det ikke rart at ikke -en eneste en- har klart å vinne pengene?

Det burde jo finnes en eneste liten en blant alle disse som klarer å bestå prøven?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...