Gå til innhold

Trionetta p-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet på p-piller nå etter et opphold på flere år. Starta på et nytt brett første dag jeg fikk mensen. Men når jeg nå kom til de hvite sukkerpillene fikk jeg mensen igjen. Stemmer det at man får mensen 2 ganger den første måneden? Jeg trodde at jeg ikke skulle få mensen før jeg begynte på neste brett så det ble likt som første brett.

Gjest så det tror jeg
Skrevet

Det er derfor det er sukkerpiller. I stedet for å ha opphold spiser man en pille hver dag. Slik unngår man å tulle med dagene. Heretter får du mensen hver gang du kommer til sukkerpillene.

Vil fro at grunnen til at det ble to ganger mensen denne mnd. er fordi da du tok pillene første gang hadde du mensen og kroppen trenger tid til å registrere pillene som er tatt.

Skrevet

Det er nettopp derfor de hvite sukkerpillene er der. Du kommer til å få en blødning hver gang du kommer til de hvite pillene. Jeg fikk f.eks mensen på fjerde hvite pille, men akkurat det varierer fra person til person.

At du startet med p-pillene første syklusdag har ikke noe med fremtidige sykluser å gjøre, det var kun for å være sikker fra første dag. En kan starte med pillen når som helst i syklusen Starter du annet enn første dag, må du imidlertid bruke kondom de første to ukene.

Skrevet

Det er derfor det er sukkerpiller. I stedet for å ha opphold spiser man en pille hver dag. Slik unngår man å tulle med dagene. Heretter får du mensen hver gang du kommer til sukkerpillene.

Vil fro at grunnen til at det ble to ganger mensen denne mnd. er fordi da du tok pillene første gang hadde du mensen og kroppen trenger tid til å registrere pillene som er tatt.

Ikke helt derfor. Blødningen hennes da hun startet på brettet var jo pga hennes egne hormoner og ikke hadde noe å gjøre med p-pillene.

Gjest så det tror jeg
Skrevet

Ikke helt derfor. Blødningen hennes da hun startet på brettet var jo pga hennes egne hormoner og ikke hadde noe å gjøre med p-pillene.

Var det ikke det jeg skrev da?

At kroppen trenger tid til å registrere pillene, (fra å ikke ta piller)

I allefall det jeg mente...

Skrevet

Det blir jo ikke å ha mensen to ganger i måneden. Da jeg gikk på pillen hadde jeg blødning fra fjerde hvite pille til og med andre hormonpille, dvs at jeg alltid hadde mensen ved start på nytt brett.

Smurfens syklus denne mnd ble kun et par dager kortere, ikke det samme som to blødninger i en syklus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...