Gå til innhold

luft i magen-kjæresteforhold...

Anbefalte innlegg

Gjest kokosnøtt
Skrevet

jeg er ei jente på 19 som har store problemer med oppblåst mage og luft i magen, og siden denne lufta ofte har behov for å komme ut, gjør det at jeg har litt problemer i sosiale sammenhenger..

jeg "gruer" meg til å få en kjæreste og måtte gå rundt og bekymre meg for dette hele tiden. hver gang jeg spiser blir det verre,selvfølgelig, og jeg kjenner ofte at lufta må ut for å lette på ubehaget. holder jeg det inne, får jeg lett luftsmertet og/eller masse rumling osv..

har hatt problemet lenge,prøvd å finne en løsning,finner den ikke. så det er ikke det jeg ber om hjelp om her. har hatt kjæreste mens jeg hadde dette problemet, og valgte f.eks å ikke overnatte hos ham(ville seff ikke si grunnen, han lurte fælt på hvorfor...) fordi jeg klarer ikke ligge en hel natt med masse luft i magen, og det hjelper ikke å gå på do, er redd for lyd/lukt..

det kommer heller ikke på tale å nevne dette problemet for en potensiell kjæreste, klarer ikke helt se for meg at jeg skal si "du har jeg litt problemer med luft i magen.." som for å unnskylde meg hvis jeg får ett lite uhell e.l...

hvordan hadde du regaert, om du var gutt, og jenta sa noe sånt til deg? jeg mener, det er jo nesten tabu for jenter å gjøre sånt, raping og fising er mer en gutteting, selv om alle i langvarig forhold som oftest blir mer avslappet i forhold til slike ting etterhvert... men jeg vil ikke virke grisete og ekkel, vil ikke ha dette problemet!! vil ikke det skal ødelegge for meg.

noe av det som kommer ut kan lukte veldig frastøtende, og jeg holder som oftest igjen for å slippe å bli pinlig berørt pga dette...har hatt ett par opplevelser når jeg har vært blandt venner at jeg har sluppet ut litt luft diskre(trodde jeg da..) og så viste det seg at det var en skikkelig illeluktende jeg hadde sendt ut...

folk må jo tenke jeg er skikkelig ekkel og ufyselig, men det er virkelig ikke min feil at jeg sliter med dette, og jeg synes det er altfor,altfor flaut å snakke om...det er ett litt pinlig og "sårbart" område på en måte.

jeg vet ikke hvordan det skal gå når jeg igjen får meg en kjæreste og vi skal sove sammen, spise sammen,leve sammen... når vi ligger sammen i senga og koser og jeg kjenner at jeg må, eller bare sitter foran tv `en...når jeg er alene er det jo så lett å bare "få det ut" når det må ut, men sammen med andre blir dette ganske plagsomt.

særlig dagen derpå, etter fester og drikking av alkohol, kjenner jeg det v"bobler" skikkelig i magen....er nok pga alkoholen, men siden det ikke er ett altermativ for meg å kutte den ut helt, blir det til at jeg går rundt og holder det inne, og det går ikke over før jeg får gått på do, noe jeg ikke kan gjøre hos andre pga. den fæle lukta...

dette høres sikkert rart,kanskje litt morsomt ut for dem som ikke har problemet selv, men det er jævlig...vet ikke hva jeg skal gjøre med det. greit nok at jeg skal gå rundt og se ut som jeg er gravid i sjette mnd og føler meg særdeles uattraktiv når magen synes, men når den fordømte lufta absolutt må ut hele tida, ofte på helt feil tidspunkt, blir det bare for mye å bekymre seg over å tenke på, jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette problemet i neste forhold..(som by the way kanskje er sånn hallveis i ferd med å skje nå, derfor jeg tar dette opp nå...:)

Fortsetter under...

Gjest Kort om det passer
Skrevet

Langt innlegg, så gidder ikke å lese hele akkurat nå. Men luft i magen kan komme av at det er noe mat du ikke tåler. Kan for eksempel hjelpe å bytte brødet du spiser med fullkorns knekkebrød eller lignende.

Gjest litago1
Skrevet

En helt vanlig sak du skriver om, siden jeg lider av det samme selv. Jeg syns også det er ekkelt for min egen del.

Har tidvis store problemer med å sove om natten, grunnet smerter som beveger seg rundt i kroppen, når lufta ikke kommer ut.

Før forsøkte jeg Samarin, da kom det iallfall ut. Helt greit, bortsett fra at det er en fæææl smak.

I det siste har jeg begynt å kjøpe meg Minifom på apoteket, som hjelper mot gassplager i mage og tarm. Det hjalp iallfall meg.

Ellers tror jeg at en gutt som vil ha deg, ikke bryr seg om dine plager - om han virkelig syns du er den rette. I motsatt fall, er det bare å "vrake`n". Da er han for prippen, og fortjener deg nok ikke.

Lykke til ;-)

Gjest hilsen en i liknende situasjon
Skrevet

Har hatt endel av samme plager selv. Til slutt fikk jeg det rådet å kutte ut gjær. Det hjalp helt utrolig! har nesten aldri luftsmertert i magen lenger. Det er selvsagt litt tungvint, for du må slutte å spise vanlig brød. Flere bakerier (bla.a Samson og Åpent Bakeri) selger brød laget av surdeig, speltmel og rug, uten gjær. Jeg ville rådet deg til å forsøke dette en måneds tid, for å se om det hjelper.

Ellers er det klart at mye mat skaper luft, såsom kål, erter og løk. Kullsyre (i brus eller Farris) og alkohol gjør det samme. Hvis du vil gjøre noe med problemet ditt, er du faktisk nødt til å innse at du må gjøre noe med kosten/drikken.

For øvrig er jeg enig med den nedenfor at hvis en fyr blir ordentlig glad i deg, vil han kunne godta deg som den du er. Bruk litt tid på å bli kjent med en fyr, og deretter si det som det er.

Husk hvis du ligger der og spenner deg for å ikke slippe ut luft, blir det mye vondere!

Siden mange gutter faktisk har samme problemet, kanskje du kan finne deg en som skjønner deg?

Lykke til!

Gjest samme problem
Skrevet

Har alltid hatt samme problem selv, har det fortsatt nå når jeg nærmer meg 40 (og ja, jeg er også kvinne).

Prøver som deg selvsagt å holde igjen sammen med andre, men det er slett ikke alltid mulig. Jeg prøver å være forsiktig med matvarer som erfaringsmessig gir meg problemer (drikker f.eks. ikke søtmelk - noe som har hjulpet veldig, også mot smerter), men særlig i perioder med litt stress er det der igjen.

Jeg har faktisk ikke hatt noe problem i forhold til kjærester med dette - velger nok bevisst (av andre grunner) de som relativt tolerante og ikke for fisefine - er gift, og har hatt et langvarig forhold og noen kortere før - ingen har avvist meg på grunn av dette - og de har selvsagt oppdaget det, umulig å hindre at det av og til skjer "uhell" når man er i samme hus over lengre tid. Stort sett har jeg vel ikke sagt noe før uhellet skjer - deretter har jeg forklart som det er at jeg faktisk ikke har mulighet til å kontrollere dette helt - dette er blitt godtatt - de skjønner jo at dette er sant. Har vel kanskje lagt merke til om potensielle kjærester har virket veldig "fine" på dette når det skjer andre, en som tydelig utrykker forakt for slike problemer passer ikke for meg, men tror faktisk ikke det finnes så mange av den typen.

Skrevet

Du kan jo fortelle ham det akkurat sånn som du gjør nå, at du ikke har tort å ligge over hos ham fordi du plages med luft i magen og ikke klarer å holde deg en helt natt og synes det er litt ubehagelig og ekkelt overfor ham. Har han bare _litt_ omløp i hodet så skjønner han det. :o)

Og du - rugmel er drepen for magen min! Spiser jeg brød med en del rugmel i må jeg oppholde meg i enerom resten av dagen, satt litt på spissen da... :o)

Annonse

Skrevet

Følg mitt motto: La pauker og basuner lyde! :-D

Gjest lider desverre av samme skjebne:-)
Skrevet

Hei!

Du høres ut som min dobbeltgjenger:-) Jeg har det akkurat som deg. Masse luft, oppblåst mage, smerter av og til, og en unormalt mye aktivitet i magen (rumling).

Var også veldig bekymret for dette og hvordan fortelle det til en eventuell ny kjæreste. Nå har jeg funnet meg en. Jeg klarer til en viss grad å holde inne luften når vi er sammen, men alle som er i rommet kan jo høre rumlingen fra magen min. Noen ganger er det jo helt vanvittig høye lyder som kommer. Min kjæreste vet om mitt problem og sier at det ikke sjenerer han i det hele tatt.

Jeg har enda ikke kommet til det punktet hvor jeg syns at det er greit å slippe ut luft når jeg er sammen med han. Men er blitt litt mer avslappet ifht.den stadige rumlingen. Jeg unngikk også av og til å sove hos han dersom det var for ille, men ikke nå lenger. Han sover så tungt at han sikkert ikke våkner om jeg slipper ut litt luft i løpet av natten. Har oppe vinduet så forsvinner lukten også fort.

Men har flere ganger våknet selv av høye prompelyder fra meg selv om natten når jeg sover sammen med han. Det er skikkelig ubehagelig, og hadde jeg vært alene så haddde jeg nok aldri våknet av dette.

Men, men egentlig så tror jeg at vi tar det verre om uhellet skulle skje, enn våre menn hadde gjort. Tror ikke de hadde brydd seg så mye om det hadde skjedd.

Gjest Flystripa
Skrevet

Du kan jo fortelle ham det akkurat sånn som du gjør nå, at du ikke har tort å ligge over hos ham fordi du plages med luft i magen og ikke klarer å holde deg en helt natt og synes det er litt ubehagelig og ekkelt overfor ham. Har han bare _litt_ omløp i hodet så skjønner han det. :o)

Og du - rugmel er drepen for magen min! Spiser jeg brød med en del rugmel i må jeg oppholde meg i enerom resten av dagen, satt litt på spissen da... :o)

Wasa Rugsprø *promp* Jeg blir verdensmester i tåkelegging av sånt ;o)

Skrevet

Jeg kan også ha samme problemet til tider. I tillegg til luft i magen blir jeg ganske oppblåst, har heller ikke helt oversikt over hva det er som utløser det. Men blir bedre når jeg spiser knekkebrød i stedet for brød blant annet.

Har ellers ikke noen råd ang kjæresteforholdet da...;) Men for øvrig: ha gode dovaner, drikk MYE vann, epler på formiddagen - unngå erter, løk, kål, mais, purreløk, druer.

Skrevet

...jeg tror dette har vært diskutert før, og mener det kom et tips om å ta en t-skje karve før hvert måltid.

Gjest flaut å inrømme
Skrevet

Hei!

Du høres ut som min dobbeltgjenger:-) Jeg har det akkurat som deg. Masse luft, oppblåst mage, smerter av og til, og en unormalt mye aktivitet i magen (rumling).

Var også veldig bekymret for dette og hvordan fortelle det til en eventuell ny kjæreste. Nå har jeg funnet meg en. Jeg klarer til en viss grad å holde inne luften når vi er sammen, men alle som er i rommet kan jo høre rumlingen fra magen min. Noen ganger er det jo helt vanvittig høye lyder som kommer. Min kjæreste vet om mitt problem og sier at det ikke sjenerer han i det hele tatt.

Jeg har enda ikke kommet til det punktet hvor jeg syns at det er greit å slippe ut luft når jeg er sammen med han. Men er blitt litt mer avslappet ifht.den stadige rumlingen. Jeg unngikk også av og til å sove hos han dersom det var for ille, men ikke nå lenger. Han sover så tungt at han sikkert ikke våkner om jeg slipper ut litt luft i løpet av natten. Har oppe vinduet så forsvinner lukten også fort.

Men har flere ganger våknet selv av høye prompelyder fra meg selv om natten når jeg sover sammen med han. Det er skikkelig ubehagelig, og hadde jeg vært alene så haddde jeg nok aldri våknet av dette.

Men, men egentlig så tror jeg at vi tar det verre om uhellet skulle skje, enn våre menn hadde gjort. Tror ikke de hadde brydd seg så mye om det hadde skjedd.

Jeg har også våknet av høye prompelyder. Det er så flaut og jeg håper han sover og ikke hører noe. Godt å høre at det er så mange andre som har problemer med luft. Tror ikke han er plaget med min oppblåste mage, på annen måte enn at jeg har ikke lyst på sex når det er som værst. Kjedelig å gå og plages med luft hele tiden. Det romler og gjør vondt. Jeg spiser sunn mat, og trene hjelper litt. Må unngå store porsjoner og mye sukker.

Skrevet

Wasa Rugsprø *promp* Jeg blir verdensmester i tåkelegging av sånt ;o)

Hold deg unna Gråtassbrød sier jeg bare - det MÅ bare være smekkfullt av rug! Blir noen solide stinkadorer utav det gitt...

Synd, for det er veldig godt!

Annonse

lalala1365380457
Skrevet

synes det høres ut som du kan ha Candida. En sopp som er i magen og lever på sukker, gjær og alkohol, og gjør at man får veldig mye luft i magen. les litt på nett om det, det er godt mulig å bli kvitt det ;)

uansett, tror ikke du trenger å bekymre deg ang kjæreste! Ta det med ro i starten av forholdet, så vil dere bli trygg på hverandre og han vil sikkert ikke ha noe problem med det om han er en ok fyr!

lykke til! =)

Skrevet

Altså, damer har ikke tarmgass og promp og sånn, det vet alle vi gutta, men DERSOM det mot formodning skulle finnes noe sånt noe, så ville jeg satt pris på å få et varsel I GOD TID dersom jeg var involvert i en 69'er med vedkommende.

Det prompes lystig i alle gode forhold, det er bare den første perioden man har det desperate; nå må jeg ikke drite (ikke bokstavelig ment) meg ut problemet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...