Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjære Stig!

Det er nå godt en stund siden jeg første gang spurte deg om råd ang. brystkreft og behandling av den.Det er nå gått 31/2 år siden jeg var ferdigbehandlet. Det er bare bra med meg og jeg lever et meget godt og aktivt liv med ett bryst.Jeg er opptatt av kost og er nøye med hva jeg spiser. Min brystkreft er hormonpåvirkelig og jeg skal ikke ha østrogenproduksjon.Jeg får Aromasin 25 mg. Mitt spørsmål til deg er. Synes du jeg fortsatt skal spise mine 150 g kokte soyabønner daglig og også spise tofu inn i mellom? Jeg har forstått det slik at soya inneholder antioksedanter som binder seg til cellene. Soya virker østrogenhemmende og at soya øker virkningen av Novadex. Gjelder det også for Aromasin? Jeg mener å huske at jeg har lest et sted at dette med soya ikke gjelder mer og at soya ikke har nevnte virkning.Dette uroer meg og jeg håper på svar fra deg.

Hilsen fra Trulte

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200804-soyab%C3%B8nner-og-tofu/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...