Gå til innhold

Gjette mennesketyper bak øyegalleriet

Anbefalte innlegg

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• Gemini

6

• musikeren

6

• laguna1365380434

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Aimabel
Skrevet

Hva er øyegalleriet?

Du finner øyegalleriet på åpent, Eldre innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Du er en av dem jeg kunne hatt lyst å truffet i virkeligheten. Jeg er ikke alltid enig i det du sier, men jeg er imponert over det at du startet barnehage da du ikke hadde barnehageplass, og at du vil utvide nå. Det står det respekt av.

Det tar jeg som et kompliment :)

Du vet, man trenger ikke alltid være enige - man kan likevel være oppegående mennesker som har fornuftige meninger begge to. Det viktigste er at man har respekt for den andres meninger, man kan godt argumentere i mot - det er moro, men ikke begynne med drittslengning etc :)

Vi får se om det blir et treff en gang da?

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Du vet, man trenger ikke alltid være enige - man kan likevel være oppegående mennesker som har fornuftige meninger begge to. Det viktigste er at man har respekt for den andres meninger, man kan godt argumentere i mot - det er moro, men ikke begynne med drittslengning etc :)

ja, det hadde vært utrooolig gøy å truffet alle en gang! Jeg tror nok ikke jeg hadde våget det:) Da hadde det blitt etter en del drinker innabords.

Gjest Aimabel
Skrevet

Bruker dere DOLnick på sånne treff eller? :-)

Skrevet

"Ade|ina: mange skuffelser i kjærligheten!"

Hva skal jeg svare til det egentlig. Det er både feil og rett på en måte.

Siden jeg har vært sammen med svært få, så er det jo ikke så mange som har skuffet meg.

Giftet meg svært ung, så da sier det seg selv at jeg ikke har flagra så mye rundt akkurat.

Men, jeg har vel en anelse om hva du sikter til hvis du er en kjent doler under annet nick, og det må du jo være siden du skriver det du gjør - og kun det, bare ut fra å se øynene mine. Og den biten har jeg absolutt ikke lyst til å skrive om her.

Men samme det, artig lesning uansett, og artig med øyegalleriet.

Utrolig mange pene øyne.

Skrevet

"Gyda: litt sånn frekk i kjeften?"

Hehe - jeg ler meg i hjel. Hadde du visst hvor rett på spikeren du traff! Jeg får ofte tilbakemeldinger på det, og må ofte holde igjen en del kommentarer som kommer boblende som jeg skjønner enkelte (som ikke kjenner meg godt nok) _kan_ misforstå og ta litt ille opp.

Gjest Persille
Skrevet

Har ingen anelse - har ikke vært med på det tidligere :)

Men jeg ville jo tro at man hadde nicket sitt på klistrelapp på brystet eller noe. Om jeg skrev det virkelige navnet mitt, ville jo ingen assosiere noe med det...

Gjest Aimabel
Skrevet

Har ingen anelse - har ikke vært med på det tidligere :)

Men jeg ville jo tro at man hadde nicket sitt på klistrelapp på brystet eller noe. Om jeg skrev det virkelige navnet mitt, ville jo ingen assosiere noe med det...

Ja, og hvis man brukte fullt navn i tillegg, så ville poenget med å bruke nick her inne falle bort.

Liker det at man ikke aner hvem de andre er jeg. Jeg tror det er da man er absolutt seg selv. Når man ser personen gjør man seg opp en mening etter få sekunder, og så prater man sammen utifra det. Tror jeg...

Selv om det kan ende i store frustrasjoner også, som den "hva er det verste/beste du har arvet- tråden" :-)

På den annen side, så er jeg jo ikke så lite nyskjerrig heller da? Kanskje man kan bli mindre dømmende og fordommsfull? Man dømmes jo lett etter utseendet.

Skrevet

Det er vel evigheter siden de store DOLtreffene, men ja, man brukte nickene sine, ikke navn. De man evt. får god kontakt med også på treff kan man jo gjerne også utveksle navn og nummer med, men det er i såfall i tillegg til. Det er bortimot umulig å skulle forholde seg til navn i tillegg til nick og ansikt for mange personer på en gang. Jeg hadde i alle fall nok med å lære å koble nick og ansikt.

Det var egentlig veldig gøy i den perioden da det var mange treff, men ikke alltid like gøy å være med på å arrangere de, særlig når folk klaget over alt mulig, og ikke gadd å ta i et tak selv med det som trengtes (fx. rydding etterpå).

Men - kanskje noen har lyst til å ta opp tråden og dra igang et stor-treff igjen?

Skrevet

Ja, og hvis man brukte fullt navn i tillegg, så ville poenget med å bruke nick her inne falle bort.

Liker det at man ikke aner hvem de andre er jeg. Jeg tror det er da man er absolutt seg selv. Når man ser personen gjør man seg opp en mening etter få sekunder, og så prater man sammen utifra det. Tror jeg...

Selv om det kan ende i store frustrasjoner også, som den "hva er det verste/beste du har arvet- tråden" :-)

På den annen side, så er jeg jo ikke så lite nyskjerrig heller da? Kanskje man kan bli mindre dømmende og fordommsfull? Man dømmes jo lett etter utseendet.

'Liker det at man ikke aner hvem de andre er jeg. Jeg tror det er da man er absolutt seg selv.'

Det tror jeg ikke. Det er da mye mer frigjørende og autentisk å forholde seg til noen man kjenner enn til ukjente.

Gjest skraldepande
Skrevet

Det er vel evigheter siden de store DOLtreffene, men ja, man brukte nickene sine, ikke navn. De man evt. får god kontakt med også på treff kan man jo gjerne også utveksle navn og nummer med, men det er i såfall i tillegg til. Det er bortimot umulig å skulle forholde seg til navn i tillegg til nick og ansikt for mange personer på en gang. Jeg hadde i alle fall nok med å lære å koble nick og ansikt.

Det var egentlig veldig gøy i den perioden da det var mange treff, men ikke alltid like gøy å være med på å arrangere de, særlig når folk klaget over alt mulig, og ikke gadd å ta i et tak selv med det som trengtes (fx. rydding etterpå).

Men - kanskje noen har lyst til å ta opp tråden og dra igang et stor-treff igjen?

"men ikke alltid like gøy å være med på å arrangere de, særlig når folk klaget over alt mulig, og ikke gadd å ta i et tak selv med det som trengtes (fx. rydding etterpå)."

Det hørtes veldig kjent ut i hele verden.

Gjest Aimabel
Skrevet

'Liker det at man ikke aner hvem de andre er jeg. Jeg tror det er da man er absolutt seg selv.'

Det tror jeg ikke. Det er da mye mer frigjørende og autentisk å forholde seg til noen man kjenner enn til ukjente.

Ja, men jeg ville følt at dere var ukjente hvis jeg traff dere ansikt til ansikt. Dere ville jo ikke kjent meg igjen. Jeg føler at mange nick her ikke er ukjente, for de ser jeg jo ofte. Skjønner?

Skrevet

Ja, men jeg ville følt at dere var ukjente hvis jeg traff dere ansikt til ansikt. Dere ville jo ikke kjent meg igjen. Jeg føler at mange nick her ikke er ukjente, for de ser jeg jo ofte. Skjønner?

Nei, et ukjent ansikt alene vil naturlig nok ikke fortelle deg noe som helst.

Men lim ansiktet på en ansiktsløs du evt kjenner fra før - vips, din kjenning kommer deg mye nærmere vil jeg tro.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Nei det har jeg ikke fått med meg, hvordan legger man inn øynene sine da?

send de til prozak. Husker ikke mailadr.

Gjest Persille
Skrevet

Om ikke annet - om man er ærlig her inne, og tildels byr på seg selv; så "dømmes" man kun for den man er - og ikke pga utseende aller andre faktorer som ofte er medvirkende.

Og om man ikke er ærlig her inne - når er man det da? Hva er poenget med å ikke være ærlig på et i utgangspunktet helt anonymt forum?

Man er kanskje krassere, frekkere, morsommere, snillere, etc enn det man er i RL her også - men da er jo det vårt sanne jeg :)

Skrevet

Om ikke annet - om man er ærlig her inne, og tildels byr på seg selv; så "dømmes" man kun for den man er - og ikke pga utseende aller andre faktorer som ofte er medvirkende.

Og om man ikke er ærlig her inne - når er man det da? Hva er poenget med å ikke være ærlig på et i utgangspunktet helt anonymt forum?

Man er kanskje krassere, frekkere, morsommere, snillere, etc enn det man er i RL her også - men da er jo det vårt sanne jeg :)

'Og om man ikke er ærlig her inne - når er man det da? Hva er poenget med å ikke være ærlig på et i utgangspunktet helt anonymt forum?'

Det tror jeg er naivt og tvert imot slik folk er IRL der man er forpliktet på hverandre på en helt annen måte. Her er det jo bare å skrive anonymt feks, så er du plutselig ikke den du er...

Gjest AiS nVr LaYs
Skrevet

"Gyda: litt sånn frekk i kjeften?"

Hehe - jeg ler meg i hjel. Hadde du visst hvor rett på spikeren du traff! Jeg får ofte tilbakemeldinger på det, og må ofte holde igjen en del kommentarer som kommer boblende som jeg skjønner enkelte (som ikke kjenner meg godt nok) _kan_ misforstå og ta litt ille opp.

*kult* ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...