Gå til innhold

Ett år. Minus 16 kilo

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

Nå er det ett år siden jeg bestemte meg for å ta opp kampen mot sjokoladen. Det er en stri kamp, og sjokoladen har hele tida små seire over meg.

Men jeg har mange seire over den også. De kommenterer på jobb at jeg så ofte sier nei takk når de byr meg noe. Før sa jeg alltid jatakk.

Jeg kjøpte en sjokolade i min svakhet i forrige uke. Etter å ha ligget i lomma mi i tre dager ble den flyttet til kjøkkenskapet. Det gjør den ikke vondt, det ville den gjort tidigere.

Det har gitt resultater. Jeg har på dette året gått ned 16 kilo. Litt i rykk og napp, og med lange pauser i feriene.

16 kilo på ett år er ikke mange grammene i uka. Men når jeg ser ett år tilbake er jeg glad for at jeg ikke ennå har de 16 kiloene å dra på.

Det går ann, selv om det tar tid :-)

hare1365380455
Skrevet

Så flott! Gratulerer med det:) Og jeg har hørt at slanking skal ta tid.

Skrevet

Oj, oj, oj!

"Ikke mange grammene i uka", skriver du så beskjedent. Du må ikke finne på å tenke slik!

Det er totalen som gjelder. 16 kilo på ett år - gratulerer!

Så deilig det må føles. Og så er det noe med det når du får følelesen av overtak. Det er du som bestemmer over sjokoladen og ikke omvendt.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Gratulerer! Du har all grunn til å være stolt av deg selv.

Skrevet

Kjempebra!!

Jo lenger tid du bruker på å miste kiloene, jo vanskeligere er det å få de tilbake. ;)

Men å kutte sjokolade da? Er ikke det ganske drastisk?

Skrevet

Er ikke det den lure måten å slanke seg på, da? Flott, skorpionfisken!

Men en sjokolade i lommen bør da ikke være til pine, men glede.

skorpionfisken
Skrevet

Kjempebra!!

Jo lenger tid du bruker på å miste kiloene, jo vanskeligere er det å få de tilbake. ;)

Men å kutte sjokolade da? Er ikke det ganske drastisk?

Jo det er drastisk. Men jeg hadde et sykt avhengighetsforhold til sjokoladen. Oppførte meg ofte som en alkoholiker i forhold til den.

Men, jeg spiser ennå sjokolade. Med måte. Det er vel egentlig sånn man bør forholde seg til all mat og drikke.

For mye av det gode er for mye av det gode.

Skrevet

Godt gjort - gratulerer:-)

En fin og riktig måte å miste overflødige kilo på!!

Skrevet

Gratulerer!! Du har vært kjempeflink!

Jeg begynner på'an igjen i dag etter en helg med masse god mat, masse usunne greier og ikke minst...SMÅGODT!

Nå bærer det rett på trening!

Skrevet

Jo det er drastisk. Men jeg hadde et sykt avhengighetsforhold til sjokoladen. Oppførte meg ofte som en alkoholiker i forhold til den.

Men, jeg spiser ennå sjokolade. Med måte. Det er vel egentlig sånn man bør forholde seg til all mat og drikke.

For mye av det gode er for mye av det gode.

Gosj... Er det et dårlig tegn at jeg kjøper sjokolade i smug, ikke forteller samboeren min om alle sjokoladene jeg spiser, lyver når han spør meg, og bare hiver de i meg når jeg først får fatt i.

Jeg er sjokoholiker. Og spiser altfor mye sjokolade. Hmm...

Skrevet

Så dyktig du er!

*presser i seg den siste, ekleste i bridgeblandinga*

Jeg må visst gjøre noen grep jeg også. Skal ned 10 kg til juni - og det skjer jo ikke av seg sjøl ser jeg.

Large er ikke det det en gang var, sa han som jeg bor sammen med...

;)

skorpionfisken
Skrevet

Gosj... Er det et dårlig tegn at jeg kjøper sjokolade i smug, ikke forteller samboeren min om alle sjokoladene jeg spiser, lyver når han spør meg, og bare hiver de i meg når jeg først får fatt i.

Jeg er sjokoholiker. Og spiser altfor mye sjokolade. Hmm...

Ja sånn er det. Man kjøper i smug og spiser opp mest mulig før man kommer hjem, og gjemmer sjokolade på de utroligste plasser i huset.

For et par uker siden fant jeg en pose sjokolade i en sekk jeg ikke har brukt på mange måneder. Den hadde jeg glemt at jeg hadde gjemt unna.

Nå gjør jeg ikke sånt i smug lenger. De få gangene jeg unner meg en sjokolade, eller kake så gjør jeg det i full offentlighet.

Skrevet

Så bra!!! Det høres ut som om du har funnet en sunn og god balanse! ;o)

Skrevet

Jøss, det var jo litt også da:-) Bra jobba! Har selv merket at søtsuget blir borte etter noen uker uten sukker. Det gjelder bare å holde ut den første tida.

Skrevet

Du har vært kjempeflink!!! :o) Det er ikke "bare" 16 kg på et år, det er "hele" 16 kilo på et år! Og det er mye det!

Skrevet

Gratulerer. Dette er jo den sunneste måten å gå ned i vekt på. Ikke noen drastiske dietter og over lang tid.

Vær stolt av deg selv:-)

Skrevet

*BØLGEN*! :)

Nå må du ikke veive rundt med gåstavene dine, flisa. Farlig!

Skrevet

Nå må du ikke veive rundt med gåstavene dine, flisa. Farlig!

Vi trenger det som bor der det er ulv og farlige tjetsjenere :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...