Gå til innhold

Hva er det verste og beste du har arvet fra foreldrene dine (gener)

Anbefalte innlegg

Gjest det spør jeg om
Skrevet

Min verste må være den rare nesa. Det beste er at jeg tør å skrike ut og stå på mitt.

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

19

• Klara Q

11

• Mrs. Wallace

3

• TasteMus

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Syns ikke det å SKRIKE ut sine meninger er noen god egenskap å arve.

Gjest det spør jeg om
Skrevet

Syns ikke det å SKRIKE ut sine meninger er noen god egenskap å arve.

ikke skrike ut som i kranglefant, men jeg tør å stå på mine egne meninger. Jeg har venninner som trekker seg unna med en gang noen sier de imot.

Hva ville du egentlig med å svare på innlegget slik? Tråden handlet ikke om å kommentere andres egenskaper, men hva dine egne egenskaper er

Skrevet

ikke skrike ut som i kranglefant, men jeg tør å stå på mine egne meninger. Jeg har venninner som trekker seg unna med en gang noen sier de imot.

Hva ville du egentlig med å svare på innlegget slik? Tråden handlet ikke om å kommentere andres egenskaper, men hva dine egne egenskaper er

Er det en dårlig egenskap å trekke seg unna, være konfliktsky?

Kanskje det er skrikingen som får dem til å rygge?

Gjest det spør jeg om
Skrevet

Å være konfliktsky er en svært dårlig egenskap. Spesielt i jobbsammenheng. Har du ikke en konfronterende konfliktstil, vil man heller ikke komme fram til løsninger. Det er masse litteratur på det området. Det viste seg at tilbaketrekkende konfliktstil ga minst mulig løsninger og var minst effektivitet. Å være konfronterende betyr ikke nødvendigvis å være kranglende. Du må tørre å si nei, slik er det ikke. Og så må en sammen komme fram til en løsning, der begge tør å legge fram sine synspunkter.

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja, konfliktsky er en dårlig egenskap. Jeg har lagt merke til at det blir lagt vekt på på jobbintervjuer. Bedre å ta opp et problem og så bli ferdig med det, i stedet for å la det surre og gå.

Det å stå på sine egne meninger kan være bra til en viss grad, men det er også en god egenskap å kunne innrømme sine feil :-)

Skrevet

Å være konfliktsky er en svært dårlig egenskap. Spesielt i jobbsammenheng. Har du ikke en konfronterende konfliktstil, vil man heller ikke komme fram til løsninger. Det er masse litteratur på det området. Det viste seg at tilbaketrekkende konfliktstil ga minst mulig løsninger og var minst effektivitet. Å være konfronterende betyr ikke nødvendigvis å være kranglende. Du må tørre å si nei, slik er det ikke. Og så må en sammen komme fram til en løsning, der begge tør å legge fram sine synspunkter.

De fleste vil nok si at det ligger oseaner mellom det å si nei og skriking.

Ellers kan jeg ikke se at din påstand om negative egenskaper holder særlig mål.

Jeg feks., får frysninger av folk som skriker og går over lik for å fremme seg selv.

Gjest det spør jeg om
Skrevet

Jeg feks., får frysninger av folk som skriker og går over lik for å fremme seg selv.

ok, jeg har tydeligvis brukt et ord som dere assosiere med noe annet.

Jeg skifter det til: Jeg tør å stå frem med mine meninger. Jeg trekker meg ikke tilbake om noen skulle mene noe annet, men jeg står ikke bastant på mitt heller da. Har jeg tatt feil, så føyer jeg meg. Mener jeg at jeg har rett, så føyer jeg meg ikke bare fordi noen sier jeg tar feil.

Det er dette jeg mener!

Skrevet

Ja, konfliktsky er en dårlig egenskap. Jeg har lagt merke til at det blir lagt vekt på på jobbintervjuer. Bedre å ta opp et problem og så bli ferdig med det, i stedet for å la det surre og gå.

Det å stå på sine egne meninger kan være bra til en viss grad, men det er også en god egenskap å kunne innrømme sine feil :-)

Konfliktskye mennesker kan da godt ta opp problemer under saklige forhold.

Men det å gå vekk fra bulldosere som bråker og tråkker over lik for å promotere sin egen (ufordragelige) fortreffelighet og sin egen vinning, er mer enn forståelig.

skorpionfisken
Skrevet

Det verste er evnen til å legge på meg.

Det beste er tåleranse overfor alle mennesker og deres måte å være på.

Gjest det spør jeg om
Skrevet

"Ellers kan jeg ikke se at din påstand om negative egenskaper holder særlig mål."

Bra favn, du står på dine meninger;) Hvor er argumentene? Dette er det forsket mye på. Det er illagt pensum på mange høyskoler i organisasjon og lignende fag.

Skrevet

ok, jeg har tydeligvis brukt et ord som dere assosiere med noe annet.

Jeg skifter det til: Jeg tør å stå frem med mine meninger. Jeg trekker meg ikke tilbake om noen skulle mene noe annet, men jeg står ikke bastant på mitt heller da. Har jeg tatt feil, så føyer jeg meg. Mener jeg at jeg har rett, så føyer jeg meg ikke bare fordi noen sier jeg tar feil.

Det er dette jeg mener!

Jaha, men det er da ikke spesielt for deg?

Jeg er konfliktsky, dvs orker ikke bulldosere, men har da ingen problemer med å mene noe, fremme mitt syn og stå for det.

Du blander integritet og dessinteresse for slossing.

Skrevet

Jeg er konfliktsky, dvs orker ikke bulldosere, men har da ingen problemer med å mene noe, fremme mitt syn og stå for det.

...desinteresse med en s i des.

Gjest det spør jeg om
Skrevet

Men det å gå vekk fra bulldosere som bråker og tråkker over lik for å promotere sin egen (ufordragelige) fortreffelighet og sin egen vinning, er mer enn forståelig.

da vet du ikke hva det vil si å være konfliktsky. En som er konfliktsky tar ikke opp problemet i det hele tatt. Han unngår den settingen.

Gjest det spør jeg om
Skrevet

Nå forandre jeg min forklaring på hva jeg mente med skriking. Du ville ikke godta dette, og snakker om bulldosere. Du har laget din egen teori nå som du står på. Orker ikke å diskutere det noe videre. Når jeg sier at jeg ikke er en kranglefant, men tør å stå på mine egne meninger (det er forskjell der) og du fremdeles er interessert i å kritisere meg, så kaller jeg deg en kverulant

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja, men man må jo ikke være konfliktsky selv om man viker unna en som bruker så spesielle virkemidler:-)

Skrevet

Ja, men man må jo ikke være konfliktsky selv om man viker unna en som bruker så spesielle virkemidler:-)

Det er i alle fall det jeg mener med konfliktsky.

Hilsen konfliktskye

Gjest Aimabel
Skrevet

Nå forandre jeg min forklaring på hva jeg mente med skriking. Du ville ikke godta dette, og snakker om bulldosere. Du har laget din egen teori nå som du står på. Orker ikke å diskutere det noe videre. Når jeg sier at jeg ikke er en kranglefant, men tør å stå på mine egne meninger (det er forskjell der) og du fremdeles er interessert i å kritisere meg, så kaller jeg deg en kverulant

Synes det virker som om hun har stått opp med feil bein. Du ordla deg kanskje litt rart, men tror vi som vil, har forstått hva du mener nå

Gjest Aimabel
Skrevet

Det er i alle fall det jeg mener med konfliktsky.

Hilsen konfliktskye

Ok, men det der sier du aldri på jobbintervju :-)

Skrevet

Nå skriker du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...