Gå til innhold

Hva er det verste og beste du har arvet fra foreldrene dine (gener)

Anbefalte innlegg

Gjest det spør jeg om
Skrevet

Nei, jeg har hatt en lang pause fra DOL =)

Oppdaget plutselig en skremmende likhet med min far;)

hva? oppdaget en skremmende likhet? Oppdaget du det på øyegalleriet?!!:) Eller misforstod jeg?

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

19

• Klara Q

11

• Mrs. Wallace

3

• TasteMus

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sosiolekt? Jeg kan godt si det til venner, men snakker ikke sånn med de eldre :-)

Nei, man ber kanskje ikke gamle fru Holm om å skrike ut når hun trenger ny bleie og sånt.

Klart man ser vær og vind an ;)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det med ryddemani kunne jeg treng litt!

Det kan være litt slitsomt noen ganger, når man har mann og 3 barn ;)

Gjest det spør jeg om
Skrevet

For ikke å snakke om det å spytte ut. Eller når de sier "spill the beans" i England.

Eller når du, laguna, har noe å fortelle sussebassen over there, og han sier "shoot".

Fysja meg, så mye søl det kan bli av å rett å slett si det som det er :)

Det var bra jeg ikke skrev "spytte ut" i stedet for "skrike ut". Da hadde det blitt en hel haug med innlegg om hvor urenslig jeg var, og så hadde jeg fått det stempelet uansett hva jeg skrev etterpå:)

Gjest det spør jeg om
Skrevet

Nei, nei, overhodet ikke.

Men det går an å hevde sine meninger på en behersket måte, og ikke ta det personlig om noen mener noe annet.

ja, men jeg har ikke sagt noe om at jeg ikke tar ting på en behersket måte. Favn har tolket det feil, og så har det blitt en lang tråd om noe som ikke eksisterer

Skrevet

Det var bra jeg ikke skrev "spytte ut" i stedet for "skrike ut". Da hadde det blitt en hel haug med innlegg om hvor urenslig jeg var, og så hadde jeg fått det stempelet uansett hva jeg skrev etterpå:)

Hehe.

Og tenk om du hadde snakket fra levra?

:P

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg synes heller ikke det er noe rart utrykk,og snakker også bokmål.. Å tolke det helt bokstavelig blir jo det samme som å tro at en eller annen som er god til "å synge ut" helt faktisk er troende til å bryte ut sang midt i en konversasjon i verste musical stil,liksom..;-)

Jeg synes det blir vrangt å tolke det som at vedkommende faktisk brøler til folk.

:-)

For min del, var det ikke vrangt ment. Jeg trodde faktisk det var det hun mente, men skjønner nå at jeg misforsto.

Skrevet

hva? oppdaget en skremmende likhet? Oppdaget du det på øyegalleriet?!!:) Eller misforstod jeg?

Neida, oppdagelsen fant sted for et par år siden da jeg var en relativt aktiv DOLer..

Men når du sier det.. Der er kanskje en likhet inne på øyegalleriet også.. =)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

ja, men jeg har ikke sagt noe om at jeg ikke tar ting på en behersket måte. Favn har tolket det feil, og så har det blitt en lang tråd om noe som ikke eksisterer

Den er grei;)

Skrevet

Positive: Min fars vinnende vesen, og min mors temperament ;-)

Negative: Min mors trang til å snakke hele tiden.

Min fars bekymring for alt og alle.

Skrevet

Det beste jeg har arvet er min fars tålmodige og rolige gemytt. Jeg takler dårlig kjefting og skriking.

Det dårligste jeg har arvet er min mors ryddemani. Skulle ønske jeg hadde hatt et avslappet forhold til rot.

Det er nok tross alt bedre å være for ryddig enn det motsatte... Du skulle bare sett hjemme hos oss... Og vi er bare to voksne og en hund... *småflau*

Skrevet

jeg kan ikke skifte nick midt i tråden. Det var jo ikke ment å være en krangletråd dette. Brukte anonymt nick fra begynnelsen fordi jeg ike ville at folk skulle vite at jeg har komplekser for nesa;)

Nesa? Hehe... Men da er det ingenting i veien for å delta i øye-galleriet i alle fall.

:)

Gjest det spør jeg om
Skrevet

Nesa? Hehe... Men da er det ingenting i veien for å delta i øye-galleriet i alle fall.

:)

Ja, bra det ikke er et nesegalleri, men det kommer vel en eller annen gang det og kjenner jeg dolerne rett

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja, bra det ikke er et nesegalleri, men det kommer vel en eller annen gang det og kjenner jeg dolerne rett

Kan det ikke komme et fotgalleri? Samboeren min og jeg krangler om hvem som har mest normale tær. Jeg har "pianotær" (noe jeg har arvet) og han har korte tjukke. En god egenskap jeg har arvet er at jeg kan vifte med lilletåa:-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er nok tross alt bedre å være for ryddig enn det motsatte... Du skulle bare sett hjemme hos oss... Og vi er bare to voksne og en hund... *småflau*

Ja, men du skulle sett hjemme hos oss også noen ganger;)

Selv om jeg har ryddemani og liker å ha det ryddig, er det ikke ryddig bestandig. Det er det som gjør det slitsomt noen ganger.

Det er så mange rotekopper i familien;) Men jeg er glad jeg har dem da.

*Får dårlig samvittighet av å klage*

Skrevet

Kan det ikke komme et fotgalleri? Samboeren min og jeg krangler om hvem som har mest normale tær. Jeg har "pianotær" (noe jeg har arvet) og han har korte tjukke. En god egenskap jeg har arvet er at jeg kan vifte med lilletåa:-)

Uff nei, det styggeste som finnes er jo tær, det er direkte ekkelt. Særlig lange tynne tær, og tær som man kan bevge på omtrent som en hånd. Det gir meg frysninger.

Gjest Aimabel
Skrevet

Uff nei, det styggeste som finnes er jo tær, det er direkte ekkelt. Særlig lange tynne tær, og tær som man kan bevge på omtrent som en hånd. Det gir meg frysninger.

Så samboeren har altså rett? Kanskje jeg skal opprette et skummelt fotgalleri med videoklipp av tåvift :-)

Grøss!

Gjest det spør jeg om
Skrevet

hihi

Skrevet

Så samboeren har altså rett? Kanskje jeg skal opprette et skummelt fotgalleri med videoklipp av tåvift :-)

Grøss!

Jeg vet vel ikke hvem av dere som har rett, jeg bare sa hva jeg syntes jeg. Alle tær er ekle, men de jeg nevnte er de ekleste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...