Gå til innhold

Burkababes

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/10/03/445185.html

Hva bør egentlig gjøres? Det er vanskelig å høre hva de sier, de tar åpenbart passbilder med drakta på (!) og det blir naturligvis store problemer i gymtimene. Selv om de muligens kunne gjort seg som keeper på hvert sitt lag.

Nå er skolen åpenbart så engstelige for at noen skal skrike ut om rasisme og ytringsfrihet at de kontakter polikere og gud veit for å finne ut hvordan de skal håndtere problemet, men det er da rimelig forståelig at denne maskeringa er problematisk?

Jeg mener nå i hvert fall det.

Jeg har forresten bodd i osloområdet i rundt 29 år, jeg er i byen regelmessig, på Grønland og overalt det det kryr av nye landsmenn, men jeg har aldri (!) sett en burkababe i levende live.

Hvis jeg ser en skal jeg spørre henne om jeg kan få ta bilde av oss to sammen.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

10

• ShitDiddelyDo

8

• flisa

4

• Mrs. Wallace

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Forby dette undertrykkende kostymet. Det er bare trist å se.

Til og med svenskene har klart å forby svineriet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er nok helt enig. Uten at jeg har tenkt veldig på det her. Har jo aldri sett noen sånne, med unntak av den gangen det var kinopremiere på Star Wars og gærningene overnattet utenfor Colloseum i Darth Vader-kostyme.

Skrevet

Egentlig latterlig at dette skal være et problem det er vanskelig å ordne opp i.

De aller fleste vil enkelt forstå at slikt ikke skal være tillatt der det skaper problemer - punktum.

Men hysteriet når det gjelder det å være "politisk korrekt" i slike problemstillinger er jo en kjent sak, så det overrasker meg desverre ikke at de ansvarlige på skolen går forsiktig frem her.....

For hvis de ikke går forsiktig frem så risikerer de jo å bli beskyldt for å være tilnærmet lik Hitler eller annen faenskap.....

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg så en barnehage her om dagen, der en av de voksne hadde burka. Jeg har også sett noen i burka på Grønland. Å forby plagget er ikke rasistisk så lenge det legges vekt på at man skal være kledd så man kan identifiseres. Hvordan er det der egentlig? Ville jeg fått lov til å gå med finlandshette på skolen?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Egentlig latterlig at dette skal være et problem det er vanskelig å ordne opp i.

De aller fleste vil enkelt forstå at slikt ikke skal være tillatt der det skaper problemer - punktum.

Men hysteriet når det gjelder det å være "politisk korrekt" i slike problemstillinger er jo en kjent sak, så det overrasker meg desverre ikke at de ansvarlige på skolen går forsiktig frem her.....

For hvis de ikke går forsiktig frem så risikerer de jo å bli beskyldt for å være tilnærmet lik Hitler eller annen faenskap.....

Ja, denne skolen har virkelig forstått hvordan en skal gå fram for å helgadere seg mot den slags anklager. Det skal de ha for.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg så en barnehage her om dagen, der en av de voksne hadde burka. Jeg har også sett noen i burka på Grønland. Å forby plagget er ikke rasistisk så lenge det legges vekt på at man skal være kledd så man kan identifiseres. Hvordan er det der egentlig? Ville jeg fått lov til å gå med finlandshette på skolen?

Jeg erindrer at lærerne til og med rablet på solbriller inne (bortsett fra i russetida - da fikk jeg beskjed om å beholde dem på), så det er jo klar forskjellsbehandling dersom noen skal få lov til å gå rundt og se så tullete ut.

Det er jo klare praktiske problemer forbundet med det her.

Skrevet

Dette bør forbys, ja. Det er en fordel å kunne identifisere elevene på skolen, og å høre hva de sier.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg erindrer at lærerne til og med rablet på solbriller inne (bortsett fra i russetida - da fikk jeg beskjed om å beholde dem på), så det er jo klar forskjellsbehandling dersom noen skal få lov til å gå rundt og se så tullete ut.

Det er jo klare praktiske problemer forbundet med det her.

Ja, dette har kun med identitet å gjøre, ikke raser. Vi hvite bør heller ikke få lov til å gå med burka. Kjipt(?), men sånn er det :-)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Forby det i slike sammenghenger mener nå jeg.

Mener å huske at det var enkelte steder her i landet hvor undommen ikke fikk lov å gå med hettene på hodet når de hadde på hettegensere. Husker ikke hvor og når dette var. Men det har iallefall vært forbud et eller flere steder.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Herregud, forby skiten med øyeblikkelig virkning!

Her er visst alle enige.

Da skal vi se om Sør også kommer og er enig i at det bør forbys. I så fall må det bli første gang i dols historie at alle er enige om noe som har med muslimer å gjøre. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Dette bør forbys, ja. Det er en fordel å kunne identifisere elevene på skolen, og å høre hva de sier.

Disse folka må jo også ha en jævla fordel når de skal jukse på eksamen?

Den ene som er dyktig på skolen tar eksamen for hele familien.

Skrevet

Det er vel nesten det minste 'problemet'.

Det viktige er, sånn som jeg ser det:

Klart og tydelig fortelle hvor landet ligger (sic), og si at her har jenter samme rett som gutter til å ta plass i verden.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Disse folka må jo også ha en jævla fordel når de skal jukse på eksamen?

Den ene som er dyktig på skolen tar eksamen for hele familien.

det tenkte jeg og

ShitDiddelyDo
Skrevet

Mener å huske at det var enkelte steder her i landet hvor undommen ikke fikk lov å gå med hettene på hodet når de hadde på hettegensere. Husker ikke hvor og når dette var. Men det har iallefall vært forbud et eller flere steder.

Ja, det har du helt rett i. Det med hettegenserne var en mediesak for et par-tre år siden.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

en slektning av meg var i irak en gang. Hun var veldig bestemt på at hun ikke skulle ha noe hodeplagg på. Da hun kom ned fikk hun klar beskjed av han som passet på henne at hun skulle ta skautet på, for det ville ikke bli godtatt av irakerne.

Skrevet

en slektning av meg var i irak en gang. Hun var veldig bestemt på at hun ikke skulle ha noe hodeplagg på. Da hun kom ned fikk hun klar beskjed av han som passet på henne at hun skulle ta skautet på, for det ville ikke bli godtatt av irakerne.

Men skaut er tross alt i en annen divisjon. Jeg hadde tatt på skautet selv i Irak.

Burka er innesperring og ekskludering.

Skrevet

Hettegenser (med hetta over hodet, vel å merke) ble forbudt i Moss for noen år siden.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hettegenser (med hetta over hodet, vel å merke) ble forbudt i Moss for noen år siden.

Ja, Moss var det. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...