Gå til innhold

Musehus ;-)

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Overskriften er insperert av Disneychannels program Musehus, som sønnen min er stor fan av. ;-)

Nå er det musehus her også *grøss*

Lørdagsmorgen da jeg var på badet, så jeg plutselig en liten spissmus som satt og så på meg, så pilte den avgårde.

Jeg satte opp felle på badet, og prøvde og passe på at døren var lukket, men ingen fangst.

Nå står fella i stua, men musen har ikke vist seg igjen.

Jeg får litt sånn frysninger av og tenke på at den piler rundt her.

Og iiiik, tenk om den finner ut at den skal ha fest, og inviterer alle vennene sine...

Har hatt katten inne, men den er mer opptatt av og sove søtt i sofaen, enn og være jeger.

Noen gode råd til meg? Mus plager meg ikke, så lenge de er UTE, og ikke på besøk hos meg.

*litt pysete av meg*

Gjest mirakel*2?
Skrevet

hehe, jeg hadde nok løpt ut døren og løpt og løpt til jeg ikke orket mer:)

Det er kanskje ikke så ekstremt, men tenk hvor redd musa er i forhold til deg.

Tips? Nope. Hvis du ikke får fanget han, får du finne flaska fram før du legger deg ikveld, slik at du får sove;)

Gjest Shira12
Skrevet

hehe, jeg hadde nok løpt ut døren og løpt og løpt til jeg ikke orket mer:)

Det er kanskje ikke så ekstremt, men tenk hvor redd musa er i forhold til deg.

Tips? Nope. Hvis du ikke får fanget han, får du finne flaska fram før du legger deg ikveld, slik at du får sove;)

Jeg greier faktisk og sove, nå har jeg hatt 2 netter hvor jeg vet udyret har pilt rundt her, og gjort som den har villet. *litt stolt*

Luller meg inn i en falsk trygghet om at den ikke er på soverommet ;-)

Joda, musa er nok mer redd meg, men usj, vil bli kvitt den jeg nå!

Og så prøver jeg desperat og få katten til og forstå at den kan jakte på mus inne også, ikke bare ute. Men den bare ser dumt på meg, og tusler bort til matskåla.

Gjest skraldepande
Skrevet

Jeg greier faktisk og sove, nå har jeg hatt 2 netter hvor jeg vet udyret har pilt rundt her, og gjort som den har villet. *litt stolt*

Luller meg inn i en falsk trygghet om at den ikke er på soverommet ;-)

Joda, musa er nok mer redd meg, men usj, vil bli kvitt den jeg nå!

Og så prøver jeg desperat og få katten til og forstå at den kan jakte på mus inne også, ikke bare ute. Men den bare ser dumt på meg, og tusler bort til matskåla.

Katter, enten fanger de en drøss, eller så fanger de ingenting, bare sover, river ned blomsterpotter eller er snublekrakker.

Gjest LucySky
Skrevet

Katter, enten fanger de en drøss, eller så fanger de ingenting, bare sover, river ned blomsterpotter eller er snublekrakker.

Det kan jo være at musa bare hadde forvillet seg inn utenfra, og så har gått ut igjen!

Det er på denne tida at de ofte trekker inn. Men siden katten din er til de grader uinteressert, tipper jeg at den musa der rett og slett trakk ut igjen.

Badet er ikke det stedet mus finner noe heller, da. Kanskje han kom gjennom en ventil, eller røropplegget og er glad han er ute i naturen igjen.

Så lenge du ikke ser han igjen (eller familien hans) kan du vel regne med at han bare var ute på inspeksjon og gikk feil - og nå er ute av ditt liv.

mil1365380270
Skrevet

Katter pleier ikke ta spissmus, de smaker vondt. Tror ikke de går i musefeller heller, og de liker seg ute i naturen, ikke inne i hus...det jeg vet.. Har i hvert fall aldri hør om noen som har blitt invadert av spissmus.

Gjest Shira12
Skrevet

Katten min fanger tydligvis ikke mus, men gjør alt det andre du skriver *sukk*

Men søt er den iallefall :-)

Gjest Shira12
Skrevet

Det kan jo være at musa bare hadde forvillet seg inn utenfra, og så har gått ut igjen!

Det er på denne tida at de ofte trekker inn. Men siden katten din er til de grader uinteressert, tipper jeg at den musa der rett og slett trakk ut igjen.

Badet er ikke det stedet mus finner noe heller, da. Kanskje han kom gjennom en ventil, eller røropplegget og er glad han er ute i naturen igjen.

Så lenge du ikke ser han igjen (eller familien hans) kan du vel regne med at han bare var ute på inspeksjon og gikk feil - og nå er ute av ditt liv.

Ja jeg håper på det!

Men tror jeg lar fella stå en stund, just in case.

Håper den sier til alle vennene sine, at her er det ikke noe bra sted og være ;-)

Gjest Shira12
Skrevet

Katter pleier ikke ta spissmus, de smaker vondt. Tror ikke de går i musefeller heller, og de liker seg ute i naturen, ikke inne i hus...det jeg vet.. Har i hvert fall aldri hør om noen som har blitt invadert av spissmus.

Da satser vi på at musa har gått ut igjen.

Og har funnet ut at her er den ikke velkommen, slik at den ikke kommer tilbake ;-)

Gjest musehater
Skrevet

Jeg lufta litt for mye her tidligere i høst og fikk også ei spissmus på besøk.

Satte opp musefelle med flesk som jeg brente på hver dag.

Det gikk faktisk over en uke før den gikk i fella, så det kan hende du må være tolmodig ennå noen dager?

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg lufta litt for mye her tidligere i høst og fikk også ei spissmus på besøk.

Satte opp musefelle med flesk som jeg brente på hver dag.

Det gikk faktisk over en uke før den gikk i fella, så det kan hende du må være tolmodig ennå noen dager?

Fella den står nå her inntil videre.

Skal være vekke noen dager denne uken, så jeg har ett lite håp om at når vi er borte, blir musa sugen på fleskebiten *gnir meg ondskapsfullt i henden*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...