Gå til innhold

Spm. ang. kjøttkaker- trenger raskt svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg tenkte jeg skulle lage kjøttkaker i dag, men jeg mangler løk og ingefær. Kan jeg kutte ut disse to ingrediensene, eller vil kjøttkakene da smake pyton?

Noen som vet?

Skrevet

Det går nok helt fint, selv syns jeg de smaker best med løk, men har laget det uten, og de var gode de også. Du kan jo kanskje bruke litt ekstra av andre krydder for å få litt smak. Jeg pleier bruker mye pepper i kjøttkaker, men pass på så det ikke blir for mye. Lykke til! Holder faktisk på å steke kjøttkaker selv akkurat nå!

Skrevet

Det går nok helt fint, selv syns jeg de smaker best med løk, men har laget det uten, og de var gode de også. Du kan jo kanskje bruke litt ekstra av andre krydder for å få litt smak. Jeg pleier bruker mye pepper i kjøttkaker, men pass på så det ikke blir for mye. Lykke til! Holder faktisk på å steke kjøttkaker selv akkurat nå!

Tuusen takk for svar:)

Hvor mye pepper tror du jeg trenger på 400g kjøttdeig?

(Har aldri laget kjøttkaker før, så jeg er rimelig spent på om dette kommer til å gå bra:) ).

Skrevet

Tuusen takk for svar:)

Hvor mye pepper tror du jeg trenger på 400g kjøttdeig?

(Har aldri laget kjøttkaker før, så jeg er rimelig spent på om dette kommer til å gå bra:) ).

vanskelig å si, kommer jo litt an på hvor mye man liker også, jeg bare kverner over litt pepper. Prøv deg frem, blir det for lite denne gangen tar du litt mer neste gang.

Skrevet

Jeg bruker aldri ingefær i kjøttkaker. Men løk synes jeg er en fordel....men ikke et must.

Skrevet

Tusen takk for svar begge to. Kjøttkakene ble kjempegode :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...