Gå til innhold

I tilfeller du trenger noen utfordringer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man gjør kanskje det? :) har aldri tatt nattoget jeg!

Det er så lenge siden jeg har tatt tog at jeg kan ikke huske hva jeg dreiv med der inne. Hva gjør man på tog da? Leser Allers?

Skrevet

Også om man ikke har sovekupé? ;-)

Det lar seg sikkert gjøre hvis man blir nøden, men personlig har jeg de få gangene jeg har reist nattog (det er et helvete), alltid hatt sovekupe -alene selvsagt (hvis man ikke har medbrakt reisefølge).

Jeg orker ikke at en halvfull gudbrandsdøl fra Otta eller oppover der, kommer ramlende inn og forteller vitser, fiser, lukter vondt, drikker billig medbrakt og rører midt på natta.

Jeg trodde for øvrig det var slutt på å sitte i en stol natta lang og komme frem som et vrak?

Skrevet

Listen ble ikke lenger fordi jeg kun tok med de jeg absolutt ikke hadde villet gjøre! ;-) Men det er selvsagt mange jeg ville foretrekke å slippe, selv om jeg ikke akkurat hadde dødd av det! ;-)

Noen kommentarer til noen av dine:

41. Kjørt berg- og dalbane - det gjorde jeg senest i går!! *S*

62. Hoppet i fallskjerm - ikke noe jeg lengter etter, men skulle nok ha klart å bli med på et tandemhopp hvis jeg hadde kvinnet meg tilstrekkelig opp først.

64. Hatt hjertesorg lenger enn du faktisk hadde forholdet - been there - done that! :-((

88. Utkjempet en gentlemanskamp for en kvinnes skyld - ja, he he, den sier seg jo egentlig selv!

101. Fått en tatovering - tattiser var definitivt gått av moten den gangen man så hu halvgamla i Campingliv fra Larkollen gå hen og få seg en! ;-)

106. Masturbert på et offentlig sted (det har jeg gjort, men i dag: Nei) - Ja, enig i det! *S* Selv om jeg også har gjort det i mine yngre dager....

154. Piercet ører eller nese - seriøst? Ikke ørene engang?

159. Hatt sex på et tog - Selv ikke i sovekupé? *S*

166. Spist snegler - Jeg lot meg overtale av ivrige kolleger på en jobbreise utenlands. Hvilket var kjempe, kjempedumt, for sneglene lå og "svømte" i smør, og de var seige og ekle i konsistensen, og jeg var attpåtil gravid og kvalm!!!! Uffameg!!

190. Gått ned ti kilo - Dette skulle jeg mer enn gjerne ha gjort!!!

199: Blitt dumpet via telefonen - Been there, done that! Men heldigvis ikke av den samme som jeg hadde kjærlighetssorg lenger enn forholdet varte, jf ovenfor! Tvert i mot var jeg bare glad til at han ringte, for da slapp jeg. Vi skjønte vel egentlig begge at det var slutt etter siste gang vi møttes, og telefonen var derfor kun en "formalitet" *S*

... og her er mine kommentarer til dine kommentarer:

- Jeg blir uvel av å se ungere som disser.

62. Hoppet i fallskjerm - ikke noe jeg lengter etter, men skulle nok ha klart å bli med på et tandemhopp hvis jeg hadde kvinnet meg tilstrekkelig opp først.

- Jeg har høydeskrekk.

64. Hatt hjertesorg lenger enn du faktisk hadde forholdet - been there - done that! :-((

- Har bare hatt lange forhold, så tanken på :enda: lengre kjærlighetssorg er uutholdelig.

88. Utkjempet en gentlemanskamp for en kvinnes skyld - ja, he he, den sier seg jo egentlig selv!

- ;-)

101. Fått en tatovering - tattiser var definitivt gått av moten den gangen man så hu halvgamla i Campingliv fra Larkollen gå hen og få seg en! ;-)

- Jeg har overhodet ikke sansen, ikke på meg i alle fall.

106. Masturbert på et offentlig sted (det har jeg gjort, men i dag: Nei) - Ja, enig i det! *S* Selv om jeg også har gjort det i mine yngre dager....

- *host* Jeg var ram en periode (i ungdomsskoletiden), herregud...

- Ups, jeg overså ørene. Har hatt hull, men lot det gro igjen for mange år siden, ble lei av nikkelkløe.

- Ups, tenkte ikke på nattog, bare på uappetittelige togdass.

166. Spist snegler - Jeg lot meg overtale av ivrige kolleger på en jobbreise utenlands. Hvilket var kjempe, kjempedumt, for sneglene lå og "svømte" i smør, og de var seige og ekle i konsistensen, og jeg var attpåtil gravid og kvalm!!!! Uffameg!!

- Hjæææælp.

- Å? Jeg tror du er lekker som du er. Jeg ville forsvunnet.

199: Blitt dumpet via telefonen - Been there, done that! Men heldigvis ikke av den samme som jeg hadde kjærlighetssorg lenger enn forholdet varte, jf ovenfor! Tvert i mot var jeg bare glad til at han ringte, for da slapp jeg. Vi skjønte vel egentlig begge at det var slutt etter siste gang vi møttes, og telefonen var derfor kun en "formalitet" *S*

- Ok, da går det jo an. Jeg så for meg en telefon ut av det blå...

Skrevet

Ååå, var det pult du mente altså, og ikke pult...

Jaja...du ser hvor menn har tankene sine..

Ja, heldigvis!

Skrevet

Det er så lenge siden jeg har tatt tog at jeg kan ikke huske hva jeg dreiv med der inne. Hva gjør man på tog da? Leser Allers?

Nå til dags snakker alle i mobiltelefoner, taster på laptopene eller sitter med nesa i andre, små teknovidundere.

Men noe er fortsatt ved det gamle: Kaffen, lefsene og de ekle toalettene.

Skrevet

... og her er mine kommentarer til dine kommentarer:

- Jeg blir uvel av å se ungere som disser.

- Jeg har høydeskrekk.

- Har bare hatt lange forhold, så tanken på :enda: lengre kjærlighetssorg er uutholdelig.

- ;-)

- Jeg har overhodet ikke sansen, ikke på meg i alle fall.

- *host* Jeg var ram en periode (i ungdomsskoletiden), herregud...

- Ups, jeg overså ørene. Har hatt hull, men lot det gro igjen for mange år siden, ble lei av nikkelkløe.

- Ups, tenkte ikke på nattog, bare på uappetittelige togdass.

- Hjæææælp.

- Å? Jeg tror du er lekker som du er. Jeg ville forsvunnet.

- Ok, da går det jo an. Jeg så for meg en telefon ut av det blå...

"190. Gått ned ti kilo - Dette skulle jeg mer enn gjerne ha gjort!!!

- Å? Jeg tror du er lekker som du er."

Hyggelig å høre, selv om det kommer fra en som ikke har sett meg! :-)

Det minner meg forresten om en kommentar jeg hørte at den nå avdøde SP-veteranen Jon Leirfall skal ha sagt etter at det kom mange godord i forbindelse med et jubileum:

"Æ får løst te å sei som vi all sammen tænkt da nån en gang uinner krigen kom og sa at engelskmæinn hadd gådd i land i xxx-vikan. Vi vesst at det itj va saint, men det va artig å hør det læll!"

Skrevet

Det lar seg sikkert gjøre hvis man blir nøden, men personlig har jeg de få gangene jeg har reist nattog (det er et helvete), alltid hatt sovekupe -alene selvsagt (hvis man ikke har medbrakt reisefølge).

Jeg orker ikke at en halvfull gudbrandsdøl fra Otta eller oppover der, kommer ramlende inn og forteller vitser, fiser, lukter vondt, drikker billig medbrakt og rører midt på natta.

Jeg trodde for øvrig det var slutt på å sitte i en stol natta lang og komme frem som et vrak?

Det er ihvertfall slutt for meg, men i min studietid gjorde jeg ofte det for å spare penger!

Gjest batteri
Skrevet

jeg skal skrive ut dette, henge d på rommet mitt, og streke under for hver ting jeg har gjort/kommer til å gjøre....så får jeg se hvor langt jeg kommer..:)

Skrevet

"190. Gått ned ti kilo - Dette skulle jeg mer enn gjerne ha gjort!!!

- Å? Jeg tror du er lekker som du er."

Hyggelig å høre, selv om det kommer fra en som ikke har sett meg! :-)

Det minner meg forresten om en kommentar jeg hørte at den nå avdøde SP-veteranen Jon Leirfall skal ha sagt etter at det kom mange godord i forbindelse med et jubileum:

"Æ får løst te å sei som vi all sammen tænkt da nån en gang uinner krigen kom og sa at engelskmæinn hadd gådd i land i xxx-vikan. Vi vesst at det itj va saint, men det va artig å hør det læll!"

Å, jeg har ingen vansker med å 'se' deg.

Artig liten historie :)

Gjest skraldepande
Skrevet

22. Flydd en tur i luftballong. Nesten, men det ble for skummelt.

54. Danset med en fremmed i et fremmed land. Ble invitert opp av en gammel meksikansk tannløs kjerring som lo en sånn hekselatter hele tida. Men nei takk.

55. Sett ville hvaler, utenfor Galapagos. Men bare delfiner.

56. Stjålet et gateskilt nei. Men det hadde vært gøy å gi et slikt elgskilt som kaffebord til en jeg kjenner i USA.

57. Backpakket i Europa. Nei takk.

58. Reist på loffen i landet ditt. Nei takk.

59. Fjellklatring med eksperter , bare amatører, dessverre.

62. Hoppet i fallskjerm. IIIIK.

63. Besøkt Irland. Nei, men ølet er bra. Spar litt til meg.

66. Besøkt Japan. Gjerne.

67. Løftet din egen vekt i benkpress. Nesten.

73. Posert naken foran fremmede. Ikke frivillig.

75. Hatt deg til «Let's Get It On» av Marvin Gaye. Hæ?

76. Kysset i regnet. Ikke det jeg husker.

81. Besøkt den kinesiske muren. Gjerne.

86. Gjort unna et kurs via nettstudier. Liker bedre bøker.

87. Gått på kunstkurs. Nei takk.

88. Utkjempet en gentlemanskamp for en kvinnes skyld. Ja, men en fremmed sådan.

89. Spilt playstation i mer enn 6 timer i strekk. Nei.

90. Blitt gift. Nei.

91. Vært med i en film, spillefilm, nei. Film ja.

96. Hatt sex på kontoret. Nei.

97. Gått uten mat i 5 dager. Nei, men 3-4.

99. Vunnet «Verst Kledde»-prisen i en konkurranse. Tør ikke stille opp, da jeg kommer som jeg er :-)

102. Funnet ut at teksturen i et eller annet materiale har tent deg. Kan ikke huske det.

104. Vært på TV som en ekspert. Nei men i VG.

106. Masturbert på et offentlig sted. Hrmf.

115. Sett Siouxsie live . Hæ?

121. Snakket mer enn ett språk flytende. Fem språk haltende.

124. Opptrådd i «Rocky Horror Show». Nei.

127. Kjøpt favorittleketøyet fra barndommen, og lekt med det igjen. Nei. Rangle?

128. Fulgt ditt favorittband eller artist på turné. Nei.

129. Gitt navn til din egen stjernehimmel. Nei.

135. Danset naken hjemme i stuen. Med din kjære. Ikke danset.

137. Farget håret. Nei, det er ille nok som det er.

138. Nektet å putte silikon i kroppen. Hvor? I rumpa?

139. Nettopp: Levd uten mobil i én måned! Har hatt mobil så lenge det har hett mobil.

142. Jobbet som jordbærplukker, Bare spist dem. Andre plukker.

148. Vunnet penger i et TV-show. Nei.

151. Vært på fotosafari i Afrika. Gjerne.

154. Piercet ører eller nese, Nei.

159. Hatt sex på et tog. Nei.

161. Haiket fra en by til en annen. Nei

165. Besøkt alle kontinentene. Ikke enda.

170. Spist sushi. Fysj.

176. Stått på vannski. IIIK!

180. Lest «100 års ensomhet»., Hæ?

182. Spist i en restaurant og tatt med deg bestikk og krydderbøsser hjem fordi du trengte det. Idiotisk å bli tatt.

183. … og blitt utestengt fra samme restaurant fordi de fant ut hvem som stjal bestikket deres. Nei.

184. Lært deg en kunstart. Kan mye rart, men ikke noe av det er kunst.

185. Flådd en høne. Bare ribbet.

190. Gått ned ti kilo. Ja takk.

193. Snekret ditt eget møbel. Nei, det ville vært farlig å bruke laget med tyggis, tape og ståltråd.

194. Solgt et av dine kunstverk til en vilt fremmed. Da måtte den fremmede være temmelig vill.

195. Leid sykkel i Amsterdam, glemte det da.

196: Kunne dialogen i din favoritfilm utenat. Tatt av vinden er for lang.

200: Blitt arrestert for mild overtredelse av loven. Burde vært, men er ikke blit tatt.

Burde vært med: være til stede når et menneske dør.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

4. Kjørt en test-tur med en Ferrari

7. Hatt et bad med levende lys og selskap av en spesiell

8. Sagt «Jeg elsker deg» - og ment det

12. Besøkt Paris

13. Sett en seanse med lyn og torden på havet

14. Vært oppe hele natten og sett soloppgangen før man legger seg

16. Gått på et stort sportsarrangement

18. Dyrket og spist egne grønnsaker og urter

20. Sovet under stjernene med himmelen som tak

21. Skiftet bleier på en baby

24. Blitt full på champagne

25. Gitt mer enn du egentlig har kunnet til veldedig forhold

27. Hatt en ustyrlig latterkrampe på et verst tenkelig tidspunkt

28. Hatt matkrig

29. Veddet på en vinnerhest

32. Hatt en snøballkrig

34. Skreket så høyt som overhodet mulig

37. Badet naken natterstid

38. Tatt et iskaldt bad

39. Hatt en meningsfull samtale med en tigger

40. Sett en solformørkelse

41. Kjørt berg- og dalbane

44. Danset som en gal uten å bry deg om tilskuerne

45. Fjernadopert et barn

46. Besøkt forfedrenes fødested

47. Følt deg lykkelig over livet ditt, om enn bare for en stakket stund

48. Lastet ned musikk og film

49. Besøkt alle de store norske byene

50. Elsket jobben din

51. Tatt vare på en drita person

52. Hatt nok penger til å være oppriktig tilfreds

53. Hatt fantastiske venner

54. Danset med en fremmed i et fremmed land

57. Backpakket i Europa

58. Reist på loffen i landet ditt

61. Gått midnattstur på stranden

62. Hoppet i fallskjerm

64. Hatt hjertesorg lenger enn du faktisk hadde forholdet

66. Besøkt Japan

67. Løftet din egen vekt i benkpress HA HA HA AS IF!!!

68. Melket en geit

71. Sunget karaoke

72. Holdt sengen en hel dag

76. Kysset i regnet

78. Lekt i regnet

80. Gjort noe du skulle ha angret, uten å angre

85. Blitt forelsket uten å få ditt hjerte knust

89. Spilt playstation i mer enn 6 timer i strekk

90. Blitt gift

93. Elsket noen du ikke skulle elsket

96. Hatt sex på kontoret

98. Bakt kake fra bunnen av

100. Kjørt gondol i Venezia

101. Fått en tatovering

105. Fått blomster helt uten grunn

107. Fått blackout etter en fest

108. Strikket en sokk

113. Hatt et one-night stand

116. Kjøpt et eget bo

118. Hatt et kjæledyr

119. Vokset eller barbert bort uønsket hår

121. Snakket mer enn ett språk flytende

125. Lest - og forstått - din kredittrapport

126. Oppdratt barn

131. Funnet ut noe ekstraordinært om slekten

136. Sunget høyt i bilen og ikke stoppet selv om fremmede har observert deg

137. Farget håret

138. Nektet å putte silikon i kroppen

142. Jobbet som jordbærplukker

144. Sydd noen sting på kroppen

147. Blitt sparket fra jobben

153. Invitert dine foreldre på en flott middag

154. Piercet ører eller nese

155. Skutt med luftgevær

156. Sanket blåskjell

157. Ridd på hest

160. Vært på reiselivsmesse

163. Vært våken i 24 timer

164. Vært på elgsafari i Norge

166. Spist snegler

168. Blitt forelsket i en annen del av verden

170. Spist sushi

171. Blitt avbildet i en avis

177. Byttet navn

186. Bedt om unnskyldning

187. Droppet skolegjenforeningene

189. Blitt valgt til en offentlig gjerning

Jaja. fått gjort en del hvertfall da....

Skrevet

Har gjort 71 (tror jeg) av disse tingene, men som en annen her sa - det er slett ikke alt dette jeg har noen som helst interesse av å gjøre heller. :o)

Skrevet

Har gjort 71 (tror jeg) av disse tingene, men som en annen her sa - det er slett ikke alt dette jeg har noen som helst interesse av å gjøre heller. :o)

Nei jeg har heller ikke tenkt å gjøre alt....tror jeg :o)

Har han landet på norsk jord nå?

Skrevet

Nei jeg har heller ikke tenkt å gjøre alt....tror jeg :o)

Har han landet på norsk jord nå?

*Fnis* Forhåpentligvis landet han på Værnes for et par minutter siden. Han har nok kranglet seg til første mulige flight til Oslo og så videre derfra til Værnes - og tror du ikke flyet fra Oslo til Værnes var en halvtime forsinket!? *Hyler av latter nå*

Stakkaren er jo utkjørt etter å ha vært på farten i over ett døgn - skal ta godt vare på ham resten av uka jeg. :o)

Skrevet

*Fnis* Forhåpentligvis landet han på Værnes for et par minutter siden. Han har nok kranglet seg til første mulige flight til Oslo og så videre derfra til Værnes - og tror du ikke flyet fra Oslo til Værnes var en halvtime forsinket!? *Hyler av latter nå*

Stakkaren er jo utkjørt etter å ha vært på farten i over ett døgn - skal ta godt vare på ham resten av uka jeg. :o)

Ja det tviler jeg ikke på :o)

Godt at han endelig nærmer seg nå da, jeg syns du har ventet i evigheter!

Dere får kose dere masse!

Vi venter oss rapporter underveis :o)

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Nå til dags snakker alle i mobiltelefoner, taster på laptopene eller sitter med nesa i andre, små teknovidundere.

Men noe er fortsatt ved det gamle: Kaffen, lefsene og de ekle toalettene.

"Streiftog" da (eller hva det nå heter), ligger det fremdeles i nettene bak stolryggene?

Skrevet

"Streiftog" da (eller hva det nå heter), ligger det fremdeles i nettene bak stolryggene?

Det vet jeg ikke.

Sist jeg tok toget er noen år siden, men i og med at kaffen, lefsene og toalettene var de samme som da jeg var lita, tok jeg det som sannsynlig at de fortsatt er der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...