Gå til innhold

FU: Hva heter kjæledyrene dine?

Anbefalte innlegg

Gjest skraldepande
Skrevet

Blir det parring, så er jeg en mulig kjøper ;)

Dæven! Jeg ser et marked her.

I gamle dager laget vi formeringstabeller for hybelkaniner, kan det være mulig at det er bisniss i dette?

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kat-1

5

• Freya

4

• laguna1365380434

3

• Glimtipper

3

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Og rotter er stygge?

Jeg syns rotter er mer irriterende.

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om rotter - for jeg har ikke noe med dem å gjøre. Men de er sikkert ekle (har knapt sett en).

Men insekter, derimot, går meg på nervene ganske ofte - særlig fluer.

Jeg væpner meg med fluepapir, og hele familien sitter benket og følger med. Når fluene lander på fluepapiret og ikke klarer å lette igjen, fryder vi oss storlig. Det er svært tilfredsstillende.

Skrevet

I gamle dager laget vi formeringstabeller for hybelkaniner, kan det være mulig at det er bisniss i dette?

Jeg innbiller meg i hvert fall at King Kong er mer enn fertil nok. Han vokser i hvert fall fort!

Gjest skraldepande
Skrevet

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om rotter - for jeg har ikke noe med dem å gjøre. Men de er sikkert ekle (har knapt sett en).

Men insekter, derimot, går meg på nervene ganske ofte - særlig fluer.

Jeg væpner meg med fluepapir, og hele familien sitter benket og følger med. Når fluene lander på fluepapiret og ikke klarer å lette igjen, fryder vi oss storlig. Det er svært tilfredsstillende.

Fluer kverkes enkelt og miljøvennlig av vår lokale ekspert:

En tynn pakkestrikk spennes, og fokusert blikk vurderer vinkler og flater.

Langsom tilnærming i løpet av 10-15 sek.

Slipp.

Fluevinger flakser hjelpeløst til gulvet i et av to tilfeller, og litt gørr spruter.

Gjest Aimabel
Skrevet

Hunden sitt navn vil jeg ikke si her inne, da det er lett og finne ut hvem jeg er.

Men katten, den heter bare Pus, det heter forresten mammaen til katten også.

God fantasi her i gården.

Men jeg har tidligere hatt diverse navn på kjæledyrene mine,

en hamster ved navn Bulle,

en kanin som het Marie Curie, og en som het bare Marie, og 2 chincillaer som het Hilga og Adolf.

Hunden min er også anonym her inne, fordi han har et veldig spesielt navn:-) Jeg gir han nicket Bajas, for det er et kult navn som passer bra for min bajas:-)

Gjest skraldepande
Skrevet

Jeg innbiller meg i hvert fall at King Kong er mer enn fertil nok. Han vokser i hvert fall fort!

Da kan det bli mange kull.

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Fluer kverkes enkelt og miljøvennlig av vår lokale ekspert:

En tynn pakkestrikk spennes, og fokusert blikk vurderer vinkler og flater.

Langsom tilnærming i løpet av 10-15 sek.

Slipp.

Fluevinger flakser hjelpeløst til gulvet i et av to tilfeller, og litt gørr spruter.

Hehe :D

Kan jeg ansette deg på heltid?

Skrevet

Det mest spesielle...om en kan kalle det det...her i huset er nok marsvinet.

Han heter Popcorn...også kalt Poppis og Popperud.

Navnet fikk han fordi han - når han er i form - spretter rundt i buret som...ja...popcorn.

Kosenavnene kom liksom med på kjøpet.

Han er for øvrig av slaget "virvel" og er en stooooor og skjønn krabat som rundsleiker neven som om han skulle vært en hund og hylskriker oss velkommen når vi kommer opp trappa.

En skikkelig "mammas lille gullklump" type :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Blandingshunder er så flotte og mye friskere enn rasehunder. Vår neste hund var blandingshund og hadde en utrolig fin personlighet. Dessverre ble hun påkjørt når hun var fire år. Vi opererte og brukte 30.000 på dyrelege, men beinet hennes ble ikke bra. Hvorpå hun fikk allergi (sikkert på grunn av all påkjenningen og et svekket immunforsvar) mot menneskemidd! Sluttet å spise, var deprimert. Så vi måtte avlive henne da hun var nesten fem år.

Jeg savner henne fremdeles. Man blir så glad i hundene sine. Gleder meg enormt til jeg kan få meg en igjen :)

Ja, hunden vår er et familiemedlem. Den dagen han går vekk kommer jeg til å gråte i mange døgn. Blir trist bare på tanken :(

Gjest M.Angelica
Skrevet

Blandingshunder er så flotte og mye friskere enn rasehunder. Vår neste hund var blandingshund og hadde en utrolig fin personlighet. Dessverre ble hun påkjørt når hun var fire år. Vi opererte og brukte 30.000 på dyrelege, men beinet hennes ble ikke bra. Hvorpå hun fikk allergi (sikkert på grunn av all påkjenningen og et svekket immunforsvar) mot menneskemidd! Sluttet å spise, var deprimert. Så vi måtte avlive henne da hun var nesten fem år.

Jeg savner henne fremdeles. Man blir så glad i hundene sine. Gleder meg enormt til jeg kan få meg en igjen :)

Ja, hunden vår er et familiemedlem. Den dagen han går vekk kommer jeg til å gråte i mange døgn. Blir trist bare på tanken :(

Skrevet

Har to herlige marsvin som heter Bernt og Erling.

Det første marsvinet het Ludde.

Har også hatt en hamster som het Timon. Søstra mi sin het Pinocchio :)

Gjest dyreelskeren i Drammen
Skrevet

To hunder, en katt. Hannhunden heter Titan, tispa Sheeba, og katten heter rett og slett Pusemann..

Skrevet

Uten tvil =)

Skrevet

Namen så nuuudelig!

*trippelsukk*

Ja, nå ligger han på brystet mitt og maler og koser seg. :)

Gjest skraldepande
Skrevet

Hehe :D

Kan jeg ansette deg på heltid?

Nei. Ikke meg, men eksperten holder kurs.

1 000 kr pr time.

PSST: verste er at det funker.

Jeg bruker en diger flaske kverk. Billigere og mindre høylydt hovering.

Gjest Shira12
Skrevet

Hunden min er også anonym her inne, fordi han har et veldig spesielt navn:-) Jeg gir han nicket Bajas, for det er et kult navn som passer bra for min bajas:-)

He he, min og er litt Bajas, men veldig kosegris, ah, kanskje jeg skal kalle henne for kosegris her inne da ;-)

Nei det blir for dumt og røpe seg på pga navnet på hunden, så da kan de få sitt eget dolnick de også.

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Nei. Ikke meg, men eksperten holder kurs.

1 000 kr pr time.

PSST: verste er at det funker.

Jeg bruker en diger flaske kverk. Billigere og mindre høylydt hovering.

1000 kr pr time var kanskje litt i heftigste laget for min lommebok. Du får si ifra hvis det blir noe høsttilbud, eller noe :D

Jeg får hold meg til fluepapir og smekker i mellomtiden.

Gjest skraldepande
Skrevet

1000 kr pr time var kanskje litt i heftigste laget for min lommebok. Du får si ifra hvis det blir noe høsttilbud, eller noe :D

Jeg får hold meg til fluepapir og smekker i mellomtiden.

Pumpehagle?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...