Gå til innhold

hastespørsmål ang. angrepillen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde et uhell under samleie igår. Kondomen sprakk. Jeg starta på p-piller forrige måned, men uheldigvis tok jeg en pille for sent for en liten stund siden. Tror det er 1 uke siden, men er ikke 100% sikker. I tillegg var jeg på en av de siste dagene mine av mensen da kondomet sprakk. I bruksanvisningen på p-pillene står det at hvis man tar en pille for sent må man bruke annen prevensjon i 1 uke etterpå. Stemmer dette? Kan man bli gravid mens man har mensen? Jeg bare lurer på om jeg er nødt til å kjøpe angrepille eller om det går bra denne gang. Har også hørt at angrepillen kan ødelegge for p-pillebruken.

Gjest teatrika
Skrevet

Man kan ikke bli gravid når man har mensen. Det er kun rundt tidspunktet rundt eggløsning det er "fare" for det, dvs ca 14 dager før man får mensen... Tror også med tanke på at det står 1 uke i pkaningsvedlegget at du er temmelig trygg, men uansett kan du jo ta en angrepille hvis det er kjempekrise at du blir gravid nå...

Gjest småsjokka
Skrevet

Det er vel ingen som har seg når de har mensen?

Skrevet

Det er vel ingen som har seg når de har mensen?

Stakkar venn, ble du sjokkert nå? Det er det da mange som gjør. :)

Gjest småsjokka
Skrevet

Stakkar venn, ble du sjokkert nå? Det er det da mange som gjør. :)

Den var ny for meg, ser for meg masse griseri. Men smak og behag dere!

Ikke vondt ment, men tanken gjør meg kvalm.

Skrevet

Man kan ikke bli gravid når man har mensen. Det er kun rundt tidspunktet rundt eggløsning det er "fare" for det, dvs ca 14 dager før man får mensen... Tror også med tanke på at det står 1 uke i pkaningsvedlegget at du er temmelig trygg, men uansett kan du jo ta en angrepille hvis det er kjempekrise at du blir gravid nå...

Tror dette ikke nødvendigvis er en sannhet når man bruker p-piller, for "mensen" er ikke en ekte mens selv om man får en blødning i den pillefrie uken.

Hormonnivået er kunstig høyt pga p-pillebruken, og dersom man glemmer en pille vil hormonnivået kunne synke såpass at det skjer en eggløsning, og det uansett hvor på pillebrettet man er.

Man har altså ikke noen normal syklus når man bruker pillen.

Skrevet

Ikke alle som blør spesielt mye. Jeg unngår det som oftest, på grunn av PMS smerter. Men har jeg sex, kan jeg ta ut tampongen rett før samleie og sette den inn igjen etterpå, uten å se en dråpe med blod.

Skrevet

Jeg blør som en stukken gris de første dagene så da kjører jeg ikke brannbil nei... :o)

Skrevet

Joda, man kan bli gravid selv under mensen, men det hører til sjeldenhetene.

Gjest batteri
Skrevet

hun sa det var en av de siste dagene, jeg vet ikke med deg, men jeg blør ihvertfall ikke mye de to siste dagene..ikke sikkert det kommer blod ut i det hele tatt mens de "har seg".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...