Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelt freeware billedredigeringsprogram?

På forhånd takk for svar.

Skrevet

.

Ja, også hadde jeg selvsagt tenkt å kjefte litt på deg for den hårreisende skrivefeilen. ;)

Skrevet

www.photofiltre.com

Takk for tips.

Brukt det selv?

Skrevet

Ja, også hadde jeg selvsagt tenkt å kjefte litt på deg for den hårreisende skrivefeilen. ;)

Frekke tøs.

Skrevet

Takk for tips.

Brukt det selv?

Ja, men ikke til noe avanserte greier. Bruker det til å croppe eller fordandre størrelse på bilder hvis jeg ikke gidder å åpne photoshop, pcen min er nemlig ikke så kjapp av seg... ;)

Skrevet

Har du Microsoft Office på maskinen, så har du kanskje allerede et enkelt program. Jeg understreker, _enkelt_, men i noen tilfeller kraftig nok. Hva programmet heter varierer visst litt med Office-versjonen, men i nyeste versjon, 2003, så heter det Microsoft Office Picture Manager. Tidligere hadde jeg Microsoft Office Photo Editor. Den var noe kraftigere, kunne bl.a. endre filformat. Men Picture Manager lar deg bl.a. beskjære bilder, og redigere noe på farger, kontrast og lys, samt fikse røde øyne.

Men for tyngre oppgaver bør du nok bruke Gimp eller et annet program ja.

Skrevet

"fordandre" ? ;)

Skrevet

"fordandre" ? ;)

Oh... My.... GOD!

Har ikke sett det sjæl engang jo!!

*noterer* Alltid sjekke stavemåte på ordet forandre. Forandre, forandre forandre. Jepp.

Spænkju!

Skrevet

Har du Microsoft Office på maskinen, så har du kanskje allerede et enkelt program. Jeg understreker, _enkelt_, men i noen tilfeller kraftig nok. Hva programmet heter varierer visst litt med Office-versjonen, men i nyeste versjon, 2003, så heter det Microsoft Office Picture Manager. Tidligere hadde jeg Microsoft Office Photo Editor. Den var noe kraftigere, kunne bl.a. endre filformat. Men Picture Manager lar deg bl.a. beskjære bilder, og redigere noe på farger, kontrast og lys, samt fikse røde øyne.

Takk for tips. Har en velfylt Office-pakke, men finner ikke'no billedredigering med det navnet.

Skrevet

Takk for tips. Har en velfylt Office-pakke, men finner ikke'no billedredigering med det navnet.

Hvis du har Office-CD-en tilgjengelig, kan du putte den inn og gjøre endringer i installasjonen. Ofte kommer ikke foto-editoren med ved "typical/standard" installation, kun ved "custom (om man krysser av for det), eller full installation...

Skrevet

"Men for tyngre oppgaver bør du nok bruke Gimp eller et annet program ja."

Gimp? *skjelve*

Jeg forsøkte det, med intensjoner om å bytte ut Photoshop med det. Men pokker - alt er helt opp ned i forhold til PS, og jeg opplevde det som særdeles lite brukervennlig. Og jeg er egentlig unix-mann. Kan jeg ha tatt så feil? Jeg ble så irritert at jeg avinstallerte det i harnisk.

"........................................."

Skrevet

"Men for tyngre oppgaver bør du nok bruke Gimp eller et annet program ja."

Gimp? *skjelve*

Jeg forsøkte det, med intensjoner om å bytte ut Photoshop med det. Men pokker - alt er helt opp ned i forhold til PS, og jeg opplevde det som særdeles lite brukervennlig. Og jeg er egentlig unix-mann. Kan jeg ha tatt så feil? Jeg ble så irritert at jeg avinstallerte det i harnisk.

"........................................."

Hm - jeg burde vel strengt tatt ikke anbefalt Gimp engang, for jeg har ikke erfaring med det sjøl, bare hørt så my lovord om programmet...

Skrevet

Hm - jeg burde vel strengt tatt ikke anbefalt Gimp engang, for jeg har ikke erfaring med det sjøl, bare hørt så my lovord om programmet...

Har hørt mye bra om det, jeg også. Ei jeg kjenner som underviser bl.a webdesign på en høyskole vurderte å gå bytte til det fra PS, så jeg tviler ikke på at det er bra.

"............................................"

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Har hørt mye bra om det, jeg også. Ei jeg kjenner som underviser bl.a webdesign på en høyskole vurderte å gå bytte til det fra PS, så jeg tviler ikke på at det er bra.

"............................................"

Tror det har helt andre årsaker enn at det er bedre.

Les Per Inge Østmoen på foto.no

Skrevet

Tror det har helt andre årsaker enn at det er bedre.

Les Per Inge Østmoen på foto.no

Joda. Én meget sentral faktor er jo at det er gratis, i motsetning til PSs 6.000,- elns. pr. lisens. Og det var også det som var hovedpoenget når det gjalt å bytte.

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...