favn Skrevet 3. oktober 2005 Skrevet 3. oktober 2005 Enkelt freeware billedredigeringsprogram? På forhånd takk for svar. 0 Siter
Åsemor Skrevet 3. oktober 2005 Skrevet 3. oktober 2005 . Ja, også hadde jeg selvsagt tenkt å kjefte litt på deg for den hårreisende skrivefeilen. 0 Siter
citoyen Skrevet 3. oktober 2005 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg bruker Gimp: http://www.gimp.org/ 0 Siter
favn Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Skrevet 3. oktober 2005 www.photofiltre.com Takk for tips. Brukt det selv? 0 Siter
favn Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Skrevet 3. oktober 2005 Ja, også hadde jeg selvsagt tenkt å kjefte litt på deg for den hårreisende skrivefeilen. Frekke tøs. 0 Siter
Åsemor Skrevet 3. oktober 2005 Skrevet 3. oktober 2005 Takk for tips. Brukt det selv? Ja, men ikke til noe avanserte greier. Bruker det til å croppe eller fordandre størrelse på bilder hvis jeg ikke gidder å åpne photoshop, pcen min er nemlig ikke så kjapp av seg... 0 Siter
favn Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Skrevet 3. oktober 2005 Jeg bruker Gimp: http://www.gimp.org/ Takk for tips. 0 Siter
Gemini Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Har du Microsoft Office på maskinen, så har du kanskje allerede et enkelt program. Jeg understreker, _enkelt_, men i noen tilfeller kraftig nok. Hva programmet heter varierer visst litt med Office-versjonen, men i nyeste versjon, 2003, så heter det Microsoft Office Picture Manager. Tidligere hadde jeg Microsoft Office Photo Editor. Den var noe kraftigere, kunne bl.a. endre filformat. Men Picture Manager lar deg bl.a. beskjære bilder, og redigere noe på farger, kontrast og lys, samt fikse røde øyne. Men for tyngre oppgaver bør du nok bruke Gimp eller et annet program ja. 0 Siter
Gjest tjohoo Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 Ja, også hadde jeg selvsagt tenkt å kjefte litt på deg for den hårreisende skrivefeilen. "fordandre" ? 0 Siter
Åsemor Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 "fordandre" ? Oh... My.... GOD! Har ikke sett det sjæl engang jo!! *noterer* Alltid sjekke stavemåte på ordet forandre. Forandre, forandre forandre. Jepp. Spænkju! 0 Siter
favn Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Skrevet 10. oktober 2005 Har du Microsoft Office på maskinen, så har du kanskje allerede et enkelt program. Jeg understreker, _enkelt_, men i noen tilfeller kraftig nok. Hva programmet heter varierer visst litt med Office-versjonen, men i nyeste versjon, 2003, så heter det Microsoft Office Picture Manager. Tidligere hadde jeg Microsoft Office Photo Editor. Den var noe kraftigere, kunne bl.a. endre filformat. Men Picture Manager lar deg bl.a. beskjære bilder, og redigere noe på farger, kontrast og lys, samt fikse røde øyne. Men for tyngre oppgaver bør du nok bruke Gimp eller et annet program ja. Takk for tips. Har en velfylt Office-pakke, men finner ikke'no billedredigering med det navnet. 0 Siter
Gemini Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 Takk for tips. Har en velfylt Office-pakke, men finner ikke'no billedredigering med det navnet. Hvis du har Office-CD-en tilgjengelig, kan du putte den inn og gjøre endringer i installasjonen. Ofte kommer ikke foto-editoren med ved "typical/standard" installation, kun ved "custom (om man krysser av for det), eller full installation... 0 Siter
Prozak Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 Har du Microsoft Office på maskinen, så har du kanskje allerede et enkelt program. Jeg understreker, _enkelt_, men i noen tilfeller kraftig nok. Hva programmet heter varierer visst litt med Office-versjonen, men i nyeste versjon, 2003, så heter det Microsoft Office Picture Manager. Tidligere hadde jeg Microsoft Office Photo Editor. Den var noe kraftigere, kunne bl.a. endre filformat. Men Picture Manager lar deg bl.a. beskjære bilder, og redigere noe på farger, kontrast og lys, samt fikse røde øyne. Men for tyngre oppgaver bør du nok bruke Gimp eller et annet program ja. "Men for tyngre oppgaver bør du nok bruke Gimp eller et annet program ja." Gimp? *skjelve* Jeg forsøkte det, med intensjoner om å bytte ut Photoshop med det. Men pokker - alt er helt opp ned i forhold til PS, og jeg opplevde det som særdeles lite brukervennlig. Og jeg er egentlig unix-mann. Kan jeg ha tatt så feil? Jeg ble så irritert at jeg avinstallerte det i harnisk. "........................................." 0 Siter
Gemini Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 "Men for tyngre oppgaver bør du nok bruke Gimp eller et annet program ja." Gimp? *skjelve* Jeg forsøkte det, med intensjoner om å bytte ut Photoshop med det. Men pokker - alt er helt opp ned i forhold til PS, og jeg opplevde det som særdeles lite brukervennlig. Og jeg er egentlig unix-mann. Kan jeg ha tatt så feil? Jeg ble så irritert at jeg avinstallerte det i harnisk. "........................................." Hm - jeg burde vel strengt tatt ikke anbefalt Gimp engang, for jeg har ikke erfaring med det sjøl, bare hørt så my lovord om programmet... 0 Siter
Prozak Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 Hm - jeg burde vel strengt tatt ikke anbefalt Gimp engang, for jeg har ikke erfaring med det sjøl, bare hørt så my lovord om programmet... Har hørt mye bra om det, jeg også. Ei jeg kjenner som underviser bl.a webdesign på en høyskole vurderte å gå bytte til det fra PS, så jeg tviler ikke på at det er bra. "............................................" 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 Har hørt mye bra om det, jeg også. Ei jeg kjenner som underviser bl.a webdesign på en høyskole vurderte å gå bytte til det fra PS, så jeg tviler ikke på at det er bra. "............................................" Tror det har helt andre årsaker enn at det er bedre. Les Per Inge Østmoen på foto.no 0 Siter
Prozak Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 Tror det har helt andre årsaker enn at det er bedre. Les Per Inge Østmoen på foto.no Joda. Én meget sentral faktor er jo at det er gratis, i motsetning til PSs 6.000,- elns. pr. lisens. Og det var også det som var hovedpoenget når det gjalt å bytte. "..........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.