Gå til innhold

finnes det "klikker" her på DOL også?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sa han, tilsynelatende uvitende om sin absolutt sentrale rolle i hønsegården...

Litt klikking og masse klukking, sier nå jeg ;)

Men først må en klikk defineres. Med en klikk ser jeg for meg en del surrehoder som snakker internt, støtter hverandre uansett, angriper folk i flokk, osv. Noe allà kjerringligaen som herjet her for noen år siden, satt inne på msn og planla at den og den skulle tas, og kastet seg over Solsikke. Med andre ord snakker vi om fjortiser i trettiåra.

Og jeg er ikke en del av noe sånt, og forskjellsbehandler ingen nick, kjente eller ukjente. Tvert imot baserer jeg mine svar på det som skrives, ikke nick.

Men det er ikke rent sjelden en ser anonyme (med det mener jeg ikke-kjente nick), påstå at de ikke får svar fordi de ikke er inneforstått med kjernen her, helt uten å tenke over at årsaken til at de ikke får svar meget mulig kan være at hovedinnlegget suger..

• Svar 292
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

28

• Prozak

27

• amber sun

23

• favn

20

Mest aktive i denne tråden

Gjest mr. mann
Skrevet

Ja det finnes klikker her på dol. Hvis det er noen av de kjente nickene som spør om noe blir det mange svar, men hvis man har lyst til å være anonym så er det lite respons.

Jeg har også vært flere år på dol, men bytter stadig nick etter en periode på noen måneder.

Er ikke interessert i at noen skal gjenkjenne meg og mitt liv. Og er ikke her inne for å få venner. Det har jeg i RL.

Jeg skulle ha ramset opp mye opplysninger om den enkelte her inne, og synes at det er litt skummelt faktisk. Det finnes sikkert noen der ute som skriver ned opplysninger om det enkelte nick også, og det er enda mer cripy. Noen har jo til og med antydet hvor dem bor.

Ellers så må jeg si det at jeg faktisk hopper over en del kjente nick, fordi jeg synes at de bare skriver fjas i innleggene.

Og mange av kjerringene her inne er utrolig hårsåre og fulle av pms nesten bestandig.

Synes at det er mer spennende med anonyme nick, slik at jeg stiller med blanke ark i forhold til forventningene til innlegget.

Gjest Aimabel
Skrevet

"...i og med at man har mest å si til dem man kjenner."

Men er ikke litt av vitsen at man diskuterer sak og ikke med en person fordi man kjenner personen? Har inntrykk av det av og til...(særlig når skvaldringa begynner...hehe..)

Hvis jeg var filatelist, så ville jeg ikke klaget over at det er ekstremt lite frimerketråder her, for å si det sånn. Da ville jeg heller funnet meg en frimerkeklubb.

Men hvis man starter en tråd om barbering...igjen. og ikke får noen svar, da kan jeg forstå at man blir snurt :-)

Jeg svarer på det jeg ønsker uavhengig av hvem som spør.

Skrevet

Ja det finnes klikker her på dol. Hvis det er noen av de kjente nickene som spør om noe blir det mange svar, men hvis man har lyst til å være anonym så er det lite respons.

Jeg har også vært flere år på dol, men bytter stadig nick etter en periode på noen måneder.

Er ikke interessert i at noen skal gjenkjenne meg og mitt liv. Og er ikke her inne for å få venner. Det har jeg i RL.

Jeg skulle ha ramset opp mye opplysninger om den enkelte her inne, og synes at det er litt skummelt faktisk. Det finnes sikkert noen der ute som skriver ned opplysninger om det enkelte nick også, og det er enda mer cripy. Noen har jo til og med antydet hvor dem bor.

Ellers så må jeg si det at jeg faktisk hopper over en del kjente nick, fordi jeg synes at de bare skriver fjas i innleggene.

Og mange av kjerringene her inne er utrolig hårsåre og fulle av pms nesten bestandig.

Synes at det er mer spennende med anonyme nick, slik at jeg stiller med blanke ark i forhold til forventningene til innlegget.

Hva F mener du med "Og mange av kjerringene her inne er utrolig hårsåre og fulle av pms nesten bestandig.

" For en utrolig GUBBETE og Sutrete ting å si. PMS *hvinende stemme* er IKKE tilstede her. IKKE I DET HELE TATT *i fistel* forbanna gubbejævel!

;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvorfor er det skummelt at folk vet hvor andre brukere bor? Jeg tror jeg har en viss peiling på hvor mange av de faste nickene bor i landet, men hva er skummelt med det?

Møter en noen en ikke har møtt før ute får en ofte vite hvor personen er lokalisert, uten at jeg noensinne har tenkt på det som farlig at folk jeg ikke kjenner finner ut at jeg bor i Asker, alderen min, hvor jeg jobber, osv.

Hvilke farer mener du er forbundet med det, siden det åpenbart er så "skummelt"?

Gjest mr. mann
Skrevet

Hva F mener du med "Og mange av kjerringene her inne er utrolig hårsåre og fulle av pms nesten bestandig.

" For en utrolig GUBBETE og Sutrete ting å si. PMS *hvinende stemme* er IKKE tilstede her. IKKE I DET HELE TATT *i fistel* forbanna gubbejævel!

;-)

Ja, nå beviste du det.

Ørkenvandreren
Skrevet

Det gjør det sikkert.

So what? Hvis du lever livet på utsiden av DOL, så spiller det vel ingen rolle om man ikke inngår i en "klikk" her.

Gjest sure do.
Skrevet

Hvis jeg var filatelist, så ville jeg ikke klaget over at det er ekstremt lite frimerketråder her, for å si det sånn. Da ville jeg heller funnet meg en frimerkeklubb.

Men hvis man starter en tråd om barbering...igjen. og ikke får noen svar, da kan jeg forstå at man blir snurt :-)

Jeg svarer på det jeg ønsker uavhengig av hvem som spør.

Sant nok det.

DOL var jo først og fremst et medisinsk forum, og jeg vil tro mange kom inn her på den måten via et søk. Altså er mange nye og kjenner ikke til klikkene med en gang. (Men man blir fort obs på dem!)

Angående tråder om barbering (eller andre ting som blir tatt opp igjen og igjen..), hvorfor svarer man ikke at dette er tatt opp før og det er bare å søke...f.eks, i stedet for å lage en lang tråd med så og si de samme svarene som tidligere. Eller -igjen- å påpeke at SSD ikke tar i en dame som ikke er barbert...sånne ting..hehe. Da blir det jo "klikkesvar"..

Skrevet

;-)

Haha! Takk! :o))

Skrevet

Hvorfor er det skummelt at folk vet hvor andre brukere bor? Jeg tror jeg har en viss peiling på hvor mange av de faste nickene bor i landet, men hva er skummelt med det?

Møter en noen en ikke har møtt før ute får en ofte vite hvor personen er lokalisert, uten at jeg noensinne har tenkt på det som farlig at folk jeg ikke kjenner finner ut at jeg bor i Asker, alderen min, hvor jeg jobber, osv.

Hvilke farer mener du er forbundet med det, siden det åpenbart er så "skummelt"?

Jeg er enig med hun som mener at det er skummelt å røpe for mye, slik at de som kjenner en vil skjønne hvem det er.

Kanskje spiller det ingen rolle for personen selv, men hva med kjærestens eks som omtales som psykopat, eller svigermoren som beskrives som ond.

Eller kanskje ikke sønnen på 16 synes det er så artig at mamma legger ut om alle sine orgasmer og elskerepå et åpent nettsted. Osv.

Eksemplene er fri fantasi.

Poenget er at det i noen tilfeller ikke bare er en selv som blir berørt.

Skrevet

Men først må en klikk defineres. Med en klikk ser jeg for meg en del surrehoder som snakker internt, støtter hverandre uansett, angriper folk i flokk, osv. Noe allà kjerringligaen som herjet her for noen år siden, satt inne på msn og planla at den og den skulle tas, og kastet seg over Solsikke. Med andre ord snakker vi om fjortiser i trettiåra.

Og jeg er ikke en del av noe sånt, og forskjellsbehandler ingen nick, kjente eller ukjente. Tvert imot baserer jeg mine svar på det som skrives, ikke nick.

Men det er ikke rent sjelden en ser anonyme (med det mener jeg ikke-kjente nick), påstå at de ikke får svar fordi de ikke er inneforstått med kjernen her, helt uten å tenke over at årsaken til at de ikke får svar meget mulig kan være at hovedinnlegget suger..

Klikkdefinisjonen din funker bra for meg, og beskriver en del av det som foregår på DOL per i dag.

Du er ikke en del av det, sier du. Nei, du er kanskje ikke det. Jeg har ikke inntrykk av at du er spesielt ondsinnet eller selektiv. Du er tvert imot en likandes kar, bevæpnet til tenna med humor og sjarm. Og det er vel nettopp derfor du blitt hønsehuset DOL sin egen maskot! Eeeeverybody loves SDD ;)

*smiskeklukke*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er enig med hun som mener at det er skummelt å røpe for mye, slik at de som kjenner en vil skjønne hvem det er.

Kanskje spiller det ingen rolle for personen selv, men hva med kjærestens eks som omtales som psykopat, eller svigermoren som beskrives som ond.

Eller kanskje ikke sønnen på 16 synes det er så artig at mamma legger ut om alle sine orgasmer og elskerepå et åpent nettsted. Osv.

Eksemplene er fri fantasi.

Poenget er at det i noen tilfeller ikke bare er en selv som blir berørt.

Her er jeg helt enig med deg. Jeg ville aldri diskutert en tredjeperson her inne.

Skrevet

Sant nok det.

DOL var jo først og fremst et medisinsk forum, og jeg vil tro mange kom inn her på den måten via et søk. Altså er mange nye og kjenner ikke til klikkene med en gang. (Men man blir fort obs på dem!)

Angående tråder om barbering (eller andre ting som blir tatt opp igjen og igjen..), hvorfor svarer man ikke at dette er tatt opp før og det er bare å søke...f.eks, i stedet for å lage en lang tråd med så og si de samme svarene som tidligere. Eller -igjen- å påpeke at SSD ikke tar i en dame som ikke er barbert...sånne ting..hehe. Da blir det jo "klikkesvar"..

Jeg har svart at dette har det vært tusen tråder om tidligere og tipset om søkfunksjonen - og vedkommende har blitt drittsur. Jaja. Til lags åt alle kan ingen gjera...

Skrevet

Jeg har svart at dette har det vært tusen tråder om tidligere og tipset om søkfunksjonen - og vedkommende har blitt drittsur. Jaja. Til lags åt alle kan ingen gjera...

Jeg hadde nok også blitt litt paff hvis jeg som ny bruker fikk til svar at "dette har det vært tusen tråder om før, bare søk".

Ordet tusen gir svaret et unødvendig arrogant preg, og vedkommende vil angre på at hun var så dum å spørre.

Det går an å tipse om søkefunksjonen på en vennlig måte. Dessuten finnes det vel ingen spørsmål som er utdebattert. Noen spør kanskje bare for å få litt oppmerksomhet og på impuls, også. Det må de ha lov til på et helsenettsted.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg er ihvertfall ikke med i noen klikk.

Skrevet

Jeg er ihvertfall ikke med i noen klikk.

Jo, du er med i kruskaklikken. Dere møtes hver morgen til kruska og askese.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jo, du er med i kruskaklikken. Dere møtes hver morgen til kruska og askese.

*LOL*

Skrevet

"...i og med at man har mest å si til dem man kjenner."

Men er ikke litt av vitsen at man diskuterer sak og ikke med en person fordi man kjenner personen? Har inntrykk av det av og til...(særlig når skvaldringa begynner...hehe..)

"Men er ikke litt av vitsen at man diskuterer sak og ikke med en person fordi man kjenner personen?"

Hvilken vits? Hvorfor folk diskuterer eller snakker her, og hva de snakker om, er helt opp til hver enkelt. Vil man skravle om løst og fast, så får man lov til det. Vil man hyle og skrike om at alle som ikke har de samme politiske holdninger som en selv er idioter og nazister, så får man lov til det. Etc. "Vitsen" er nøyaktig hva man gjør det til.

"........................................"

Skrevet

Så i bunn og grunn handler dette om hvem som har skrevet innlegget og ikke om temaet som taes opp...?

"Så i bunn og grunn handler dette om hvem som har skrevet innlegget og ikke om temaet som taes opp...?"

Nei. Det handler om at folk som er for feige til å bruke en fast identitet på et diskusjonsforum ofte blir tatt mindre seriøst enn de som ikke er det.

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...