Gå til innhold

finnes det "klikker" her på DOL også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe...jeg syns til tider det er motsatt. De som bruker fast nick (noen av dem, langt fra alle) gir ikke særlig seriøst inntrykk i alle trådene.

Men hvorfor skal man oppfattes mindre seriøst fordi om man ikke bruker fast nick om temaet er interessant? Skjønner problematikken med "troll", men det/de står nok ikke bak halvparten av de innleggene som ikke er underskrevet med fast nick.

" De som bruker fast nick (noen av dem, langt fra alle) gir ikke særlig seriøst inntrykk i alle trådene. "

Da har man i det minste integritet til å stå for det :-)

"..........................................."

• Svar 292
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

28

• Prozak

27

• amber sun

23

• favn

20

Mest aktive i denne tråden

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

"Men er ikke litt av vitsen at man diskuterer sak og ikke med en person fordi man kjenner personen?"

Hvilken vits? Hvorfor folk diskuterer eller snakker her, og hva de snakker om, er helt opp til hver enkelt. Vil man skravle om løst og fast, så får man lov til det. Vil man hyle og skrike om at alle som ikke har de samme politiske holdninger som en selv er idioter og nazister, så får man lov til det. Etc. "Vitsen" er nøyaktig hva man gjør det til.

"........................................"

"Vil man hyle og skrike om at alle som ikke har de samme politiske holdninger som en selv er idioter og nazister"

Der sa du det:) Jeg har ikke blanda meg inn i politkk her.

Skrevet

"Kjedelig med folk i klikker som klenger på sine egne, og ikke tør å se om det finnes flere ute i verden"

Det der er to ting som ikke nødvendigvis trenger å henge sammen.

"............................................."

Nemlig.

Skrevet

Nei, det er dessverre ikke mulig uten videre å skjønne at du mener noe annet enn det du skriver.

Vel. Egentlig oppfatter jeg kun en betydning av ordet "klikk", og det er en ganske negativ betydning. Folk som klikker seg sammen, uten særlig vilje til å slippe andre inn. I beste fall er de ganske selektive. Det er den naturlige måten for meg å tolke det på. Men det ser ut for meg som du har en slags positiv forståelse av det også, og det er nå greit nok.

Skrevet

Så i bunn og grunn handler dette om hvem som har skrevet innlegget og ikke om temaet som taes opp...?

Ja, jeg er selvsagt mer interessert i hva kjente nick har å melde enn tilfeldige ingenting-nick.

Skrevet

Dette handler da ikke om venner, men om at dette er et diskusjonsforum og ikke et venneforum. Sånn strengt tatt. Jeg skjønner godt at mange får sansen for hverandre og treffes utenom/på MSN osv, ikke noe galt i det.

Tror trådstarter er litt sår fordi hans/hennes innlegg kanskje ikke får like mye oppmerksomhet/svar fordi han/hun ikke er fast/kjent nok her inne. Og det er jo synd, om temaet personen tar opp er interessant?

Hvis temaet er interessant, går det i alle fall meg hus forbi uten et fast nick.

Dessuten mener jeg folk selv må få bestemme hva de ønsker å bidra med og hva de ønsker å få ut av et forum som dette.

Ingen bedriver utfrysing (!) - bare tanken er jo tøvete - men man kan heller ikke 'kreve' noe utover det en selv bidrar med.

Gjest sure do.
Skrevet

"Men er ikke litt av vitsen at man diskuterer sak og ikke med en person fordi man kjenner personen?"

Hvilken vits? Hvorfor folk diskuterer eller snakker her, og hva de snakker om, er helt opp til hver enkelt. Vil man skravle om løst og fast, så får man lov til det. Vil man hyle og skrike om at alle som ikke har de samme politiske holdninger som en selv er idioter og nazister, så får man lov til det. Etc. "Vitsen" er nøyaktig hva man gjør det til.

"........................................"

"Vitsen" er vel at om man skal skravle så finnes det et "meldinger-forum" her?

Som jeg nevnte tidligere er taket høyere på Åpent, men f.eks på sexualitet er det ofte lange flørtetråder uten at det er svart på det trådstarter spør om. Og flørtingen er det jo gjerne "klikkene" som står for.

Gjest sure do.
Skrevet

"Så i bunn og grunn handler dette om hvem som har skrevet innlegget og ikke om temaet som taes opp...?"

Nei. Det handler om at folk som er for feige til å bruke en fast identitet på et diskusjonsforum ofte blir tatt mindre seriøst enn de som ikke er det.

Og hva med de som er her for første gang og bruker et "skjønner ikke dette/hvorfor er det sånn etc"-nick?

Skal de taes mindre seriøst av den grunn?

Ikke alle VIL ha et fast nick og bli en "personlighet" her inne. Det bør respekteres på lik linje med dem som forteller mye om livet sitt under ett nick.

Gjest sure do.
Skrevet

" De som bruker fast nick (noen av dem, langt fra alle) gir ikke særlig seriøst inntrykk i alle trådene. "

Da har man i det minste integritet til å stå for det :-)

...eller vett til bedre!...hehe.. :D

Skrevet

Jeg er enig med hun som mener at det er skummelt å røpe for mye, slik at de som kjenner en vil skjønne hvem det er.

Kanskje spiller det ingen rolle for personen selv, men hva med kjærestens eks som omtales som psykopat, eller svigermoren som beskrives som ond.

Eller kanskje ikke sønnen på 16 synes det er så artig at mamma legger ut om alle sine orgasmer og elskerepå et åpent nettsted. Osv.

Eksemplene er fri fantasi.

Poenget er at det i noen tilfeller ikke bare er en selv som blir berørt.

Jeg kunne sagt mitt fulle navn og adresse, uten at det plager meg. De som kjenner meg, kjenner også de personene jeg med ujevne mellomrom kan omtale. Så fra mitt synspunkt forstår jeg ikke dette anonymitetsbehovet så mange har her inne.

Nå er jeg en svært åpen person.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Som jeg nevnte tidligere er taket høyere på Åpent, men f.eks på sexualitet er det ofte lange flørtetråder uten at det er svart på det trådstarter spør om. Og flørtingen er det jo gjerne "klikkene" som står for.

Hvordan vet du at de som flørter med hverandre er en "klikk"?

Jeg er sikkert en av de som flørter litt, men jeg er for faen ikke i noen "klikk".

Gjest sure do.
Skrevet

Hvis temaet er interessant, går det i alle fall meg hus forbi uten et fast nick.

Dessuten mener jeg folk selv må få bestemme hva de ønsker å bidra med og hva de ønsker å få ut av et forum som dette.

Ingen bedriver utfrysing (!) - bare tanken er jo tøvete - men man kan heller ikke 'kreve' noe utover det en selv bidrar med.

-Det er vel nettopp sånne ting som gjør at det blir dannet klikker?

- Jo, greit det. Men litt kjipt om man starter en tråd, uten fast nick, om et interessant tema og hele tråden ender i masse vås fra noen som skal fortelle at "katten min ble påkjørt i går" og lignende personlige ting. (Dårlig eksempel, men du skjønner.)

Det er jo individuelt hva som er interessant for hver enkelt, men kjedelig når noen "ødelegger" en annens tråd på den måten. Som du skriver et anent sted svarer du sjelden på tråder som ikke er skrevet av faste nick. Synd da at om de faste nickene skeier ut i en tråd, så henger du deg (muligens) på fordi det er et kjent nick som starter det hele.

Fint at man ikke fryser ut folk. Men vil du si at en som ikke bruker fast nick ikke bidrar med noe? Er det bare de som har fast nick som skal kunne "styre" diskusjonene her inne? DET er i alle fall tøvete.

Skrevet

"Som jeg nevnte tidligere er taket høyere på Åpent, men f.eks på sexualitet er det ofte lange flørtetråder uten at det er svart på det trådstarter spør om. Og flørtingen er det jo gjerne "klikkene" som står for."

Joda, jeg er enig i det. Men - det ekskluderer likevel ingen fra selve forumet :-)

Gjest sure do.
Skrevet

Jeg er sikkert en av de som flørter litt, men jeg er for faen ikke i noen "klikk".

Her er ikke klikk nødvendigvis ment som en negativ ting fra min side. Mener at det ofte er de samme som går igjen i sånne flørtetråder. (Og da kan man vel like godt ta det på meldinger, eller?)

Og det er vel kanskje det som menes av trådstarter?

Gjest sure do.
Skrevet

"Som jeg nevnte tidligere er taket høyere på Åpent, men f.eks på sexualitet er det ofte lange flørtetråder uten at det er svart på det trådstarter spør om. Og flørtingen er det jo gjerne "klikkene" som står for."

Joda, jeg er enig i det. Men - det ekskluderer likevel ingen fra selve forumet :-)

Nei, det eksluderer ikke noen fra forumet, men det gjør det til slutt mindre interessant for nykommere og andre "skjulte" brukere. Og det er jo litt synd, da det til tider glimter til med interessante tråder også :-)

Skrevet

Her er ikke klikk nødvendigvis ment som en negativ ting fra min side. Mener at det ofte er de samme som går igjen i sånne flørtetråder. (Og da kan man vel like godt ta det på meldinger, eller?)

Og det er vel kanskje det som menes av trådstarter?

Jeg vet om en gammal geitebukk fra flatbygden som er gjenganger i flørtetrådene. Hva kan det komme av, tro?

Gjest sure do.
Skrevet

Jeg kunne sagt mitt fulle navn og adresse, uten at det plager meg. De som kjenner meg, kjenner også de personene jeg med ujevne mellomrom kan omtale. Så fra mitt synspunkt forstår jeg ikke dette anonymitetsbehovet så mange har her inne.

-Mulig du er en åpen person. Men det er ikke sikkert svigermora di, eksen, en irriterende venninne ol. er det.

Dessuten gir jo innskriveren et subjektivt syn på personen/hendelsen, som kan være langt fra sannheten om man ser saken fra begge sider. Da er det ikke så kult å bli hengt ut om andre kan kjenne igjen saken/personen.

Gjest sure do.
Skrevet

Jeg vet om en gammal geitebukk fra flatbygden som er gjenganger i flørtetrådene. Hva kan det komme av, tro?

Det bør du vel poste til flørtebukken og ikke til meg? :-) (Ja, jeg er klar over hvem du sikter til..hehe)

Skrevet

Du er ikke i noen klikk, men for noen år siden opplevde du et beslektet fenomen her på DOL: Da folk oppdaget at det var du som skjulte deg bak et provisorisk nick, fikk du en masse lykkeønskninger i en situasjon der folk ellers ville ha gitt innskriveren pepper.

Skrevet

Det bør du vel poste til flørtebukken og ikke til meg? :-) (Ja, jeg er klar over hvem du sikter til..hehe)

Jeg erter ham og ser om han biter på, skjønner du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...