Gå til innhold

finnes det "klikker" her på DOL også?

Anbefalte innlegg

Gjest sure do.
Skrevet

"Ikke alle VIL ha et fast nick og bli en "personlighet" her inne. Det bør respekteres på lik linje med dem som forteller mye om livet sitt under ett nick."

Javisst. Men hvis konsensus er at man ikke tar disse like seriøst som de som har ordentlige nick, så får de/dere bare leve med det. Å klage over det hjelper garantert ikke.

Vi har jo minst én her inne som bytter nick ca. en gang i uken. Men vedkommende er så lett å kjenne igjen, både på måten h*n skriver på og på temaene, at jeg skjønner ikke at h*n gidder å prøve.

"........................................."

"Javisst. Men hvis konsensus er at man ikke tar disse like seriøst som de som har ordentlige nick, så får de/dere bare leve med det. Å klage over det hjelper garantert ikke."

Så du gidder ikke ta hensyn til andre brukere av DOL? Er jo mange som er innom mye sjeldnere enn dere faste, men som like fullt har rett til å spørre og svare, og å få seriøse svar.

• Svar 292
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

28

• Prozak

27

• amber sun

23

• favn

20

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe...er ikke første gangen jeg har vært uenig med deg. (Men under annet nick!! -for tenk..)

Men kanskje litt greit å tenke på den andre siden av saken om enkelte føler det er klikker her inne.

(Btw: tror klikkegreia er typisk jenteting, og at guttene kanskje ikke skjønner hva trådstarter er så sår for. Enkelte av guttene nyter oppmerksomheten fra klikken..hehe)

Vel vel. Case closed.

"Men kanskje litt greit å tenke på den andre siden av saken om enkelte føler det er klikker her inne."

Vel - jeg er ikke noen del av noen klikk, selv om det er enkelte jeg har en annen "tone" med her enn de fleste andre. Og jeg vet utmerket godt at jeg ikke går inn for å få noen til å føle seg uønsket her, med mindre det er som svar på tiltale (og da sensurerer jeg meg selv selvsagt ikke i det hele tatt). Men det kan selvfølgelig hende jeg fremstår annerledes enn det som er meningen noen ganger, men det takler jeg å høre.

".........................................."

Gjest sure do.
Skrevet

Jeg klikker gjerne med amber, men det betyr ikke at jeg ikke svarer andre også!

Amber og jeg har en spesialavtale når det gjelder søvnabonnement ser du, og den må vi passe på å vedlikeholde jevnlig :)

Vær sikkert, jeg har fått det med meg :D

Ellers, se svar til amber ang overskrift.

Skrevet

"Javisst. Men hvis konsensus er at man ikke tar disse like seriøst som de som har ordentlige nick, så får de/dere bare leve med det. Å klage over det hjelper garantert ikke."

Så du gidder ikke ta hensyn til andre brukere av DOL? Er jo mange som er innom mye sjeldnere enn dere faste, men som like fullt har rett til å spørre og svare, og å få seriøse svar.

"Så du gidder ikke ta hensyn til andre brukere av DOL? Er jo mange som er innom mye sjeldnere enn dere faste, men som like fullt har rett til å spørre og svare, og å få seriøse svar."

Hvor i all verden tar du det fra? Jeg sa at man må akseptere de normer som eksisterer basert på flertallet, ikke noe annet.

"Gidder ikke ta hensyn"? Hva i all verden snakker du om?

Selv svarer jeg ofte på innlegg av "ukjente", hvis det er et emne som interesserer meg. Men jeg merker meg at mange nickløse slenger ut en oppfordring til diskusjon, for så å forsvinne. Når det skjer gjentatte ganger, så er det lettere å ikke gidde å svare slike innlegg. Og da er det vedkommende "ukjente" som er med på å "ødelegge" for andre.

".........................................."

Skrevet

Vær sikkert, jeg har fått det med meg :D

Ellers, se svar til amber ang overskrift.

Jeg har ikke lest så mye av denne tråden, men skal prøve å orientere meg om hva du snakker om...

Var det i svar fra deg til amber, sa du?

Gjest sure do.
Skrevet

"Det kan man. Men hva med å skifte overskrift på fjaset? :o)"

Det er en god idé.

"Beklager, gidder ikke å lete, men har selv opplevd dette så jeg vet det eksisterer."

Beklager, men det har neppe skjedd at du har fått slengt dritt til deg _fordi_ du er/var ukjent. Det var mest sannsynlig andre grunner til det. I motsatt fall har det sannsynligvis vært trollen, og det er det lite noen kan gjøre noe med (bortsett fra webbis, som velger å ikke gjøre noe).

"........................................"

"Beklager, men det har neppe skjedd at du har fått slengt dritt til deg _fordi_ du er/var ukjent. Det var mest sannsynlig andre grunner til det. I motsatt fall har det sannsynligvis vært trollen, og det er det lite noen kan gjøre noe med (bortsett fra webbis, som velger å ikke gjøre noe)."

Det har hendt at folk har fått slengt dritt fordi de ikke er så flink til å ordlegge seg og i tillegg har et ukjent nick. Men nå er jeg snart klar for å være enig om å være uenig.. ;o)

Eller, skal vi hive oss over webbis?

:P

Skrevet

"Beklager, men det har neppe skjedd at du har fått slengt dritt til deg _fordi_ du er/var ukjent. Det var mest sannsynlig andre grunner til det. I motsatt fall har det sannsynligvis vært trollen, og det er det lite noen kan gjøre noe med (bortsett fra webbis, som velger å ikke gjøre noe)."

Det har hendt at folk har fått slengt dritt fordi de ikke er så flink til å ordlegge seg og i tillegg har et ukjent nick. Men nå er jeg snart klar for å være enig om å være uenig.. ;o)

Eller, skal vi hive oss over webbis?

:P

Nei, vi kan godt være enige om å være uenige :-)

Selv venter jeg spent på å se om det kommer noen tråder hvor noen får slengt dritt fordi de er ukjente :-)

"............................................"

Skrevet

Hva mener du? Hvilket resonnement? Jeg resonnerer ikke her, det er noe annet, en logisk slutningsform. Jeg synser slapt og lett desinteressert over et ikke-så-veldig engasjerende tema.

Vel... mitt rabiate syn på sosialisering, ja rene skjære brannfakkel eller helst kioskvelter, er at hvis man vil bli kjent med folk er det nok lurt å delta aktivt i det som skjer, ikke gjemme seg under anonyme nick/masker og/eller sitte musestille i en krok og se på de andre.

Det samme vil jeg tro gjelder i en 'klubb'.

Hva mener så du om dette Spennende Temaet?

Gratulerer med å ha funnet en brist i det jeg skriver. Og hadde jeg giddi kunne jeg sikkert fått vridd bristen min til å stemme likevel. Men det har jeg altså vokst fra... ;-)

Og jeg synes igrunn det er et interessant tema. Det fascinerer meg hvordan mennesker omgås, og ikke omgås. Og å studere hvilke mekanismer som er igang, hvorfor de og de klikker seg sammen, hvorfor den blir holdt utenfor, hvordan den og den væremåten påvirker andre, osv. Men siden du jo sjøl sier du synes dette er uinteressant ser jeg ikke noen grunn til å skrive en større avhandling om dette her.

Gjest sure do.
Skrevet

Jeg har ikke lest så mye av denne tråden, men skal prøve å orientere meg om hva du snakker om...

Var det i svar fra deg til amber, sa du?

Forslag om at når tråden skeier ut så endrer man overskriften. (man kan gjøre andre klar over at nå kommer det mye vås fra "klikken") :o)

laguna1365380434
Skrevet

Litt kanskje? Det blir jo liksom enkelte en synes en liker & etterhvert kjenner,som en skravler litt med, lurer på hvordan ting går med og sånn..Sånn blir det jo bare.

Jeg tror ikke jeg skravler og klikker sånn kjempemye,jeg svarer mest der temaet interesser meg,samtidig som det er enkelte nick jeg alltid leser trådene til, fordi jeg er vant til at disse er morsomme og hyggelige..:-) Jeg vet ikke om det kvalifiserer til "klikking",jeg.

Men jeg har hvertfall inntrykk av at, om det er dette du mener med klikking, at det er lett å få være med om en vil..Jeg synes folk flest her inne er koselige og imøtekommende når det kommer til litt småskravling og utenomsnakk.

:-)

Skrevet

Forslag om at når tråden skeier ut så endrer man overskriften. (man kan gjøre andre klar over at nå kommer det mye vås fra "klikken") :o)

Å forandre litt på overskriften har jeg ikke noe problem med. Det var et godt forslag :)

Men det virker så begrensende når du snakker om "klikken", du får det til å høres som om jeg bare svarer en to,tre stykker.

Det stemmer at det er et par stykker jeg legger merke til under 100 nyeste (som amber og annegunn) og sjekker hva de skriver om (men trekker meg unna igjen når annegunn bare skriver om mat), men 90% av gangene går jeg faktisk etter overskriften...

Gjest sure do.
Skrevet

Å forandre litt på overskriften har jeg ikke noe problem med. Det var et godt forslag :)

Men det virker så begrensende når du snakker om "klikken", du får det til å høres som om jeg bare svarer en to,tre stykker.

Det stemmer at det er et par stykker jeg legger merke til under 100 nyeste (som amber og annegunn) og sjekker hva de skriver om (men trekker meg unna igjen når annegunn bare skriver om mat), men 90% av gangene går jeg faktisk etter overskriften...

"Men det virker så begrensende når du snakker om "klikken", du får det til å høres som om jeg bare svarer en to,tre stykker."

Har jeg snakket om dette til deg? (Jeg er ikke trådstarter altså! :o) ) Og har jeg i tilfelle nevnt dette så har det vært til favn. Sånn jeg har forstått problemet med klikken er ikke at de ikke svarer på tråder, men at de tar over trådene.

Men, hvor ble det av trådstarter? Jeg er jo ikke helt sikker på om det var dette som var ment.

Skrevet

"Men det virker så begrensende når du snakker om "klikken", du får det til å høres som om jeg bare svarer en to,tre stykker."

Har jeg snakket om dette til deg? (Jeg er ikke trådstarter altså! :o) ) Og har jeg i tilfelle nevnt dette så har det vært til favn. Sånn jeg har forstått problemet med klikken er ikke at de ikke svarer på tråder, men at de tar over trådene.

Men, hvor ble det av trådstarter? Jeg er jo ikke helt sikker på om det var dette som var ment.

Å, nei!

Ikke si at du er en av de evige, anonyme kverulantene her inne!

Du skrev jo akkurat dette til meg:

"Forslag om at når tråden skeier ut så endrer man overskriften. (man kan gjøre andre klar over at nå kommer det mye vås fra "klikken") :o)"

Og det var det jeg svarte på. Hvis du nå bare skal benekte det og vise til trådstarter, så trekker jeg meg raskt unna.

Jeg orker ikke å svare personer som ikke kan stå for det de akkurat har sagt.

Skrevet

Du fikk i hvert fall ut en innmari lang tråd på ditt ukjente nick.

laguna1365380434
Skrevet

Bare et lite P.S for å vite nøyaktig hva du snakker om..Synes du for eksempel at jeg er ekskluderende og "klikkete" ? Gjelder det alle som skriver mere eller mindre daglig?

Jeg tror det eventult kommer av et par ting, den ene er helt naturlig og går på at folk kjenner hverandre igjen og liker hverandre og har lyst til å snakke med hverandre..Det er jo helt greit,og jeg tror nesten hvem som helst som er hypp på det får være med å snakke uten at det er noe trøbbel..Da er det jo bare å lange frempå å skravle i vei!

En annen ting er hvis du misliker fenomenet og SAMTIDIG vil være med..;-) Det blir litt som å si til noen på byen eller noe, at jeg tåler ikke trynet på deg og misliker måten du skravler med venninnene dine på,men jeg synes du skal prate like mye med meg!! Bare fordi det skal være rettferdig og nøye tilmålt! DET går jo ikke, det sier seg selv..;-)

Jeg jeg setter pris på en småprat med hyggelige folk, men jeg vil jo ikke småprate med noen som synes at jeg er teit fordi jeg småprater.

:-)

Skrevet

Jeg klikker gjerne med amber, men det betyr ikke at jeg ikke svarer andre også!

Amber og jeg har en spesialavtale når det gjelder søvnabonnement ser du, og den må vi passe på å vedlikeholde jevnlig :)

Sist jeg sjekket hadde jeg også en spesialavtale på søvnabbonennement med mrxx, men så er man uten internet i en uke og blir helt glemt.

Hmph!

*melder seg inn igjen*

Er han booked imorgen eller kan jeg glede meg til en herlig og uforglemmelig natt?

Skrevet

Vi tviholder!

Æsj, var det din tur? Jeg har kommet litt ut av tellingen, men du har nok rett.

Trenger du ham hele natta, eller blir det igjen en liten smule til meg?

Jammen ble det ikke hele natta, gitt.

*smiler svært fornøyd*

Jeg ser at MP er på banen igjen...hm...må vi dele mer på ham igjen nå? Vet ikke om jeg liker det helt altså. ;-p

Gjest sure do.
Skrevet

Å, nei!

Ikke si at du er en av de evige, anonyme kverulantene her inne!

Du skrev jo akkurat dette til meg:

"Forslag om at når tråden skeier ut så endrer man overskriften. (man kan gjøre andre klar over at nå kommer det mye vås fra "klikken") :o)"

Og det var det jeg svarte på. Hvis du nå bare skal benekte det og vise til trådstarter, så trekker jeg meg raskt unna.

Jeg orker ikke å svare personer som ikke kan stå for det de akkurat har sagt.

"Å, nei!

Ikke si at du er en av de evige, anonyme kverulantene her inne!"

Ingen problem.:o)

Det er sjelden jeg skriver noe som helst her inne. Dette er den tråden jeg noen gang har svart mest på, og de fleste svarene har vært til Prozac.

"Du skrev jo akkurat dette til meg: "Forslag om at når tråden skeier ut så endrer man overskriften. (man kan gjøre andre klar over at nå kommer det mye vås fra "klikken") :o)"

Ja, og dette var du jo enig i? :o)

"Og det var det jeg svarte på. Hvis du nå bare skal benekte det og vise til trådstarter, så trekker jeg meg raskt unna.

Jeg orker ikke å svare personer som ikke kan stå for det de akkurat har sagt."

Du svarte i tillegg at det virket begrensende. Mulig jeg misforsto, men jeg ønsket å poengtere at slik jeg har oppfattet trådstarter (det er ikke meg) så føler man seg kanskje utenfor når "klikken" overtar en tråd med "vås/personlige meldinger."

Jeg står for det jeg har sagt, men jeg tror kanskje vi misforsto hverandre. (Klart jeg må henvise til trådstarter når det er det temaet vi diskuterer!)

:o)

Skrevet

"Klikkdefinisjonen din funker bra for meg, og beskriver en del av det som foregår på DOL per i dag."

Det hadde vært interessant om du kom med detaljer om dette. Jeg har ikke lagt merke til at noen ukritisk støtter hverandre (bortsett fra noen få som er brølaper i utgangspunktet). Heller ikke at noen fryser ut noen e.l.

"........................................"

Nei, takk - jeg vil ikke begynne å nevne navn eller komme med konkrete eksempler. Til det er jeg for pysete ;)

Du har forresten bursdag dagen etter meg, du! Var inne på og snoket på nettsida di :)

Skrevet

Sist jeg sjekket hadde jeg også en spesialavtale på søvnabbonennement med mrxx, men så er man uten internet i en uke og blir helt glemt.

Hmph!

*melder seg inn igjen*

Er han booked imorgen eller kan jeg glede meg til en herlig og uforglemmelig natt?

:)

Jeg prøver å fortrenge deg så godt jeg kan *S*

Amber hadde han i natt, men jeg har glemt å reservere ham til natta. Så er du raskt frempå, så er han din.

Jeg får vel bare venne meg til tanken at vi er tre om beinet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...