Gå til innhold

Utspillene fra de rødgrønne etter valget

Anbefalte innlegg

Skrevet

To saker har altså disse partiene presentert, enten hver for seg eller samlet, og det før en regjering er stablet på beina.

1. Eiendom til 30 millioner, som gir nakenbadende vestkantfolk større tumleplass noen få solrike sommerdager.

2. Skattelette til skogeierne, for at de skal stemme mot nedleggelse av Union på bedriftsforsamlingen i morgen.

Punkt 1 trenger ikke kommenteres nærmere, handlingen er horribel nok, men punkt 2 er om mulig et strå vassere. Der går altså SP ut til 1/5 del av aksjonærene i Norske Skog, og lover de skattelette hvis de stemmer mot nedleggelse av Union-fabrikken. Det er nesten så man ikke tror det er sant.

Prosessen som skjer i Norske Skog, er en sak for bedriftens styrende organer. Den prosessen prøver altså SP å gripe inn i, med å smøre en mindre del av aksjonærene i selskapet??? Det er jo som det har blitt sagt, et forsøk på ren og skjær korrupsjon, hvis dere stemmer si og så, så skal dere få betalt!

Hvor skal dette idiotiet ende?

Dere som stemte AP, visste inderlig godt at dere da fikk SP og SV med på kjøpet. Aner dere konsekvensene av det?

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

19

• collins

16

• Goliath

5

• gripp

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bla bla bla syt syt klag gnag.

"..................................."

Skrevet

Mangler man kritisk sans og motargumenter, så kan jo f eks et svar se ut som ditt.

Skrevet

Mangler man kritisk sans og motargumenter, så kan jo f eks et svar se ut som ditt.

Heh-heh. Eller det kan være et uunngåelig svar på ustoppelig klaging og syting. Nå er jeg hverken sosialist eller høyrevridd, men én ting kan man si om høyrefolk: Ingen syter så mye som dere.

"..........................................."

mil1365380270
Skrevet

Sakene er altså etter din mening helt uvesentlige?

Skrevet

Hva fan..er du blitt sinnsyk?

Ørkenvandreren
Skrevet

De to partiene er så regjeringskåte etter mange år i skyggenes dal, at de går helt av hengslene i markeringsbehovet sitt.

Mitt lille håp er at AP dels er så store, og dels har vært ute en vinterdag før (regjeringsansvar), at de klarer å holde de to andre gærningene i ørene.

Jeg får nesten reisning ved å tenke på den dagen hvor partienes regjeringserklæring skal presenteres og kamelslukingen blir offentlig....

Skrevet

Heh-heh. Eller det kan være et uunngåelig svar på ustoppelig klaging og syting. Nå er jeg hverken sosialist eller høyrevridd, men én ting kan man si om høyrefolk: Ingen syter så mye som dere.

"..........................................."

Du forholder deg altså likegyldig til at et politisk parti tyr til korrupsjonsforsøk for å påvirke en lovlig og demokratisk beslutningprosess innenfor de styrende organer i et selskap?

Skrevet

Ble det for tøft for deg når realitetene kommer frem og biter deg i ræva Prozak? :-)

Da bør du holde deg godt fast, for det er bare så vidt begynnt....he-he...

Skrevet

Du forholder deg altså likegyldig til at et politisk parti tyr til korrupsjonsforsøk for å påvirke en lovlig og demokratisk beslutningprosess innenfor de styrende organer i et selskap?

Tull og tøys. De gangene jeg har uttalt meg om slikt, så har jeg selvfølgelig forkastet det.

"........................................."

Skrevet

Jeg likte overskriften på denne saken:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=108076

Og det hadde ikke vært meg i mot:-)

He-He...

Valla holder vel et såpass hardt tak i øret på Jens, at det blir som AP vil i spørsmål om oljeaktivitetene i nord. Tror jeg.

Leste forresten et sted i går, at en avis hadde "sikre kilder" på at f eks Jonas Gahr Støre var "klarert" av Valla til en statsrådpost. Slike viktige ting bør jo bestemmes av interesseorganisasjoner. Man kan ikke overlate det til politiske partier.;o)

Skrevet

Ble det for tøft for deg når realitetene kommer frem og biter deg i ræva Prozak? :-)

Da bør du holde deg godt fast, for det er bare så vidt begynnt....he-he...

Å, gi deg nå. Hvilke realiteter - som jeg ikke var kjent med fra før?

Jeg har da ikke uttalt meg positivt om dette? Imidlertid er det litt underholdene å lese den konstante sytingen til høyresiden her.

Skrevet

He-He...

Valla holder vel et såpass hardt tak i øret på Jens, at det blir som AP vil i spørsmål om oljeaktivitetene i nord. Tror jeg.

Leste forresten et sted i går, at en avis hadde "sikre kilder" på at f eks Jonas Gahr Støre var "klarert" av Valla til en statsrådpost. Slike viktige ting bør jo bestemmes av interesseorganisasjoner. Man kan ikke overlate det til politiske partier.;o)

Det er ikke sunt for et demokrati at en person som Valla i den posisjonen hun er i, kan få så mye politisk makt uten å være folkevalgt.

Her bør det foretas endringer i "spillereglene" før neste valg - og helst så snart som mulig.

Men det skjer selvfølgelig ikke med den regjeringen vi nå får.....

Skrevet

Å, gi deg nå. Hvilke realiteter - som jeg ikke var kjent med fra før?

Jeg har da ikke uttalt meg positivt om dette? Imidlertid er det litt underholdene å lese den konstante sytingen til høyresiden her.

Det var en spøk Prozak - en spøk:-)

Skrevet

Det var en spøk Prozak - en spøk:-)

Hmmm...svarte jeg slik at det virket som om jeg tok det du sa veldig alvorlig? Det var ikke meningen :-)

".........................................."

Skrevet

Tull og tøys. De gangene jeg har uttalt meg om slikt, så har jeg selvfølgelig forkastet det.

"........................................."

Mulig det. Men stilltiende la være å ytre seg MOT en så graverende sak, er tross alt en form for aksept.

Du valgte faktisk å gjøre som i antikkens Hellas, nemlig angripe selve budbringeren av et dårlig budskap. Kan sammenlignes med at nyhetsoppleseren er synderen når det formidles en dårlig nyhet.

Nå viser f eks nyhetene i dag en juridisk betenkning, at de stemmeberettigede i bedriftsforsamlingen som går mot aksjonærenes(v/styret) interesser, kan bli holdt økonomisk ansvarlig for tap de påfører de andre eierne som følge av å nekte nedleggelse av Union-fabrikken.

Skrevet

Hmmm...svarte jeg slik at det virket som om jeg tok det du sa veldig alvorlig? Det var ikke meningen :-)

".........................................."

Ble litt usikker ja:-)

Skrevet

Mulig det. Men stilltiende la være å ytre seg MOT en så graverende sak, er tross alt en form for aksept.

Du valgte faktisk å gjøre som i antikkens Hellas, nemlig angripe selve budbringeren av et dårlig budskap. Kan sammenlignes med at nyhetsoppleseren er synderen når det formidles en dårlig nyhet.

Nå viser f eks nyhetene i dag en juridisk betenkning, at de stemmeberettigede i bedriftsforsamlingen som går mot aksjonærenes(v/styret) interesser, kan bli holdt økonomisk ansvarlig for tap de påfører de andre eierne som følge av å nekte nedleggelse av Union-fabrikken.

"Men stilltiende la være å ytre seg MOT en så graverende sak, er tross alt en form for aksept."

Tull og tøys. Hvor mange uttaler seg om dette? 100.000? 200.000? Altså er det mer enn 4.500.000 som aksepterer det?

"Du valgte faktisk å gjøre som i antikkens Hellas, nemlig angripe selve budbringeren av et dårlig budskap."

Å, trekk ut fingeren da. At de som skriker og hyler høyest her på DOL er høyrevridde, og at ingen er i nærheten av å matche deres imponerende evne til å syte, er et faktum.

"........................................"

Skrevet

"Men stilltiende la være å ytre seg MOT en så graverende sak, er tross alt en form for aksept."

Tull og tøys. Hvor mange uttaler seg om dette? 100.000? 200.000? Altså er det mer enn 4.500.000 som aksepterer det?

"Du valgte faktisk å gjøre som i antikkens Hellas, nemlig angripe selve budbringeren av et dårlig budskap."

Å, trekk ut fingeren da. At de som skriker og hyler høyest her på DOL er høyrevridde, og at ingen er i nærheten av å matche deres imponerende evne til å syte, er et faktum.

"........................................"

Det finnes andre ting ved denne tilværelsen enn analsex, skjønner du prozzie.

Selv om du ikke skjønner det, er det ikke "syting" hvis man på et debattforum kommer med innspill som er kritiske til forskjellige sider ved statens styrelse.

Dette til velvillig orientering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...