Gå til innhold

Tidenes mest oppskrytte album

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at Nevermind med Nirvana er kåra til tidenes mest oppskrytte album. Stemmer bra det, sjøl om jeg sikkert kunne ha kommet på bedre eksempler;-)

Forøvrig må jeg jo også bare riste på huet når jeg ser at Sgt. Pepper også er på lista. Her snakker vi topp ti av tidenes beste med klar margin. Men det er nå så:-)

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

35

• Hawkwind

19

• musikeren

18

• ShitDiddelyDo

12

Mest aktive i denne tråden

hare1365380455
Skrevet

Hvilket album ville du hatt på topp av tidenes mest oppskrytte album? :)

Skrevet

Hvilket album ville du hatt på topp av tidenes mest oppskrytte album? :)

Hm.... Nei, si det. Mange gode kandidater. Men jeg trur jeg går for et av albumene til Bob Dylan som kom på slutten av 80-tallet. Husker ikke hva det heter. Men jeg husker at det fikk kjempekritikker, og jeg regelrett blei arg, aggresiv, av å hørepå det. Sant:-)

Ditt da?

Skrevet

For min del vil jeg nok si at Pink Floyds "The Wall" er rimelig oppskrytt.

Samt det meste av Rolling Stones utgivelser etter 1975 ;-)

Skrevet

Hm.... Nei, si det. Mange gode kandidater. Men jeg trur jeg går for et av albumene til Bob Dylan som kom på slutten av 80-tallet. Husker ikke hva det heter. Men jeg husker at det fikk kjempekritikker, og jeg regelrett blei arg, aggresiv, av å hørepå det. Sant:-)

Ditt da?

Det der spørsmålet ditt ble litt for vanskelig for meg, jeg er temmelig vinglete når det kommer til musikk etter humør og dagsform, men håper ikke du er sint fortsatt da:-)

hehe ikke bra for oss andre det vettu:-)

Forøvrig er det jo litt fint og se et innlegg fra deg av og til:-)

Skrevet

Sgt.Pepper er en av tidenes beste album. Men en del Beatles _er_ faktisk skrytt så opp i skyene at det kan begynne å nærme seg oppskrytt. Imo :-)

"............................................."

Skrevet

For min del vil jeg nok si at Pink Floyds "The Wall" er rimelig oppskrytt.

Samt det meste av Rolling Stones utgivelser etter 1975 ;-)

Oppskrytt eller ikke - The Wall er gjennomført, sykt bra.

Men mye av det beste når det gjelder slikt blir kanskje oppskrytt, da skryten når dimensjoner som ingenting i eksistensen egentlig kan leve opp til..?

".........................................."

Skrevet

Oppskrytt eller ikke - The Wall er gjennomført, sykt bra.

Men mye av det beste når det gjelder slikt blir kanskje oppskrytt, da skryten når dimensjoner som ingenting i eksistensen egentlig kan leve opp til..?

".........................................."

Tja, har riktignok aldri hatt veldig sansen for PF (selv om jeg har veldig stor sans for genren musikk de holder/holdt på med); men av platene jeg har hørt er The Wall den jeg liker minst.

I mine ører er låtene stort sett enten drepende kjedelige, eller musikalsk og/eller tekstmessig irriterende.

Smak og behag, tipper jeg ;-)

Skrevet

Tja, har riktignok aldri hatt veldig sansen for PF (selv om jeg har veldig stor sans for genren musikk de holder/holdt på med); men av platene jeg har hørt er The Wall den jeg liker minst.

I mine ører er låtene stort sett enten drepende kjedelige, eller musikalsk og/eller tekstmessig irriterende.

Smak og behag, tipper jeg ;-)

"selv om jeg har veldig stor sans for genren musikk de holder/holdt på med"

SjengerEN???? Steike, du kan ikke begrense Pink Floyd til én sjanger! :-)

Sammenlikn f.eks Careful With That Axe, Eugene (fra ca. 1967 - husker ikke helt) med Learning to Fly (fra A Momentary Lapse of Reason, tror jeg - husker ihvertfall ikke årstallet).

"........................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ser Oasis er nevn på den lista. Mer treffende kan det ikke bli.

Enig hva Nirvana og U2 angår også.

Jeg er dog sterkt uenig i at Never Mind The Bollocks har noe å gjøre på den lista der.

Skrevet

Sammenlikn f.eks Careful With That Axe, Eugene (fra ca. 1967 - husker ikke helt) med Learning to Fly (fra A Momentary Lapse of Reason, tror jeg - husker ihvertfall ikke årstallet).

"SjengerEN???? Steike, du kan ikke begrense Pink Floyd til én sjanger! :-)"

Prog.rock.

Skrevet

"SjengerEN???? Steike, du kan ikke begrense Pink Floyd til én sjanger! :-)"

Prog.rock.

Bah. Det _var_ prog(rock/etc.) tidligere, men ikke på 80-tallet.

Prog.rock er forøvrig en håpløst upresis sjangerbetegnelse :-)

"......................................"

Skrevet

Jeg vil nok si at alt PF har laget, faller inn i sekkeposten progressiv rock.

At uttrykksmåten musikalsk har hatt mange varianter, som kan plasseres i ganske mange subgenre er så sin sak; kjenner til både gruppens psykedeliske album såvel som den mer radiorockvennlige ;-)

Skrevet

Jeg vil nok si at alt PF har laget, faller inn i sekkeposten progressiv rock.

At uttrykksmåten musikalsk har hatt mange varianter, som kan plasseres i ganske mange subgenre er så sin sak; kjenner til både gruppens psykedeliske album såvel som den mer radiorockvennlige ;-)

Og jeg vil kaste den fjollete betegnelsen prog.rock til løvene. Helt verdiløs, spør du meg :-)

"............................................"

Skrevet

Og jeg vil kaste den fjollete betegnelsen prog.rock til løvene. Helt verdiløs, spør du meg :-)

"............................................"

Tja, Art Rock er en annen betegnelse som har vært benyttet; om du ønsker et alternativ ;-)

Skrevet

Tja, Art Rock er en annen betegnelse som har vært benyttet; om du ønsker et alternativ ;-)

Absolutt ikke. Hvis det finnes en mer idiotisk betegnelse, så fant du den nå :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det var mye enklere da man delte det inn i pop og rock og heavy.

I dag er det så mye fiksfakseri av undergrupper at jeg ikke engang har fått med meg hva prog. rock betyr.

Selv har jeg lagret Pink Floyd under "pop".

Skrevet

Absolutt ikke. Hvis det finnes en mer idiotisk betegnelse, så fant du den nå :-)

Et tredje alternativ; noe mindre benyttet; er symfonisk rock ;-)

Alle tre er forøvrig standardbegreper som brukes for å klassifisere musikk; slik at mennesker som lever av å omtale musikk kan markere at grupper som eksempelvis Rolling Stones og Yes spiller litt forskjellig musikk - selv om begge gruppenes musikk kan betegnes som rock.

At du personlig ikke har sansen for den type standardbegreper er så sin sak - jeg kan love deg at du vil måtte jobbe hardt og intenst i mange år om du ønsker å forhindre at disse begrepene benyttes *s*

Skrevet

Det var mye enklere da man delte det inn i pop og rock og heavy.

I dag er det så mye fiksfakseri av undergrupper at jeg ikke engang har fått med meg hva prog. rock betyr.

Selv har jeg lagret Pink Floyd under "pop".

Mozart?

Miles Davis?

Billie Holiday?

Genesis?

Er litt nysgjerrig på hvor du vil plassere artister som dette innenfor de tre genrene du ramnset opp ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...