Gå til innhold

Tidenes mest oppskrytte album

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Mozart?

Miles Davis?

Billie Holiday?

Genesis?

Er litt nysgjerrig på hvor du vil plassere artister som dette innenfor de tre genrene du ramnset opp ;-)

Mozart er trygt plassert under klassisk. :)

Ok, jeg satt det litt på spissen, men sammenlignet med for 20 år siden er det sykt mange genre for tiden.

Se på f.eks. Metal. Før var det Heavy og Hardrock. Etter hvert kom trashen.

Nå er det sikkert 30 undergrupperinger. Minst.

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

35

• Hawkwind

19

• musikeren

18

• ShitDiddelyDo

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Mozart er trygt plassert under klassisk. :)

Ok, jeg satt det litt på spissen, men sammenlignet med for 20 år siden er det sykt mange genre for tiden.

Se på f.eks. Metal. Før var det Heavy og Hardrock. Etter hvert kom trashen.

Nå er det sikkert 30 undergrupperinger. Minst.

Joa, er veldig enig i at klassifiseringer i utallige subgenre er rimelig unødvendige slik sett.

Ikke minst fordi det blir vanskelig å holde oversikten på dem; samt at det er mange artister som tilhører svært mange av disse sære sub-genrene.

Et av de beste eksemplene jeg kommer på, er en av de første platene til Fishbone; Truth and Soul; som må være et rent helvete å plassere i en sub-genre blant mennesker som sverger til å følge opp alskens sære klassifiseringsbetegnelser ;-)

Skrevet

For min del vil jeg nok si at Pink Floyds "The Wall" er rimelig oppskrytt.

Samt det meste av Rolling Stones utgivelser etter 1975 ;-)

Eh.... Smak og behag og så videre, men det får da for faen være grenser! Det der er en av de mest hårreisende idiotisk dumme kommentarene jeg har hørt på lenge. Og om en så skal dekke seg bak smak og behag som kriterium, så bør enhver med et visst minimum av innsikt uansett og likevel vise forstand og respekt nok til å ta av seg hatten for det musikalske håndverket som presenteres. For ikke å glømme tekstene.

Sorry, men det måtte bare ut;-)

Skrevet

Eh.... Smak og behag og så videre, men det får da for faen være grenser! Det der er en av de mest hårreisende idiotisk dumme kommentarene jeg har hørt på lenge. Og om en så skal dekke seg bak smak og behag som kriterium, så bør enhver med et visst minimum av innsikt uansett og likevel vise forstand og respekt nok til å ta av seg hatten for det musikalske håndverket som presenteres. For ikke å glømme tekstene.

Jeg snakker selvfølgelig om dine uttalelser om The Wall. At Rolling Stones suger er en kjent sak;-)

Skrevet

Det der spørsmålet ditt ble litt for vanskelig for meg, jeg er temmelig vinglete når det kommer til musikk etter humør og dagsform, men håper ikke du er sint fortsatt da:-)

hehe ikke bra for oss andre det vettu:-)

Forøvrig er det jo litt fint og se et innlegg fra deg av og til:-)

Sint? Er det meg du mener? Er blid jeg:-)

Skrevet

Jeg snakker selvfølgelig om dine uttalelser om The Wall. At Rolling Stones suger er en kjent sak;-)

selvfølgelig har jeg hørt det meste av musikken som er diskutert her, men å ha en kjennskap som dere har får meg til å føle meg som en "agurk"!!! hehehe

Skrevet

Sint? Er det meg du mener? Er blid jeg:-)

se på klokkeslettet, en stund siden jeg sendte den meldingen:-) hehehe mente bare at det ikke var bra om du forble sint:-) huffameg, hva kunne du ikke gjort med oss dolere i galleriet;-) hehehe

Skrevet

selvfølgelig har jeg hørt det meste av musikken som er diskutert her, men å ha en kjennskap som dere har får meg til å føle meg som en "agurk"!!! hehehe

Nåh... Vi bare bløffer, for det meste;-)

Skrevet

se på klokkeslettet, en stund siden jeg sendte den meldingen:-) hehehe mente bare at det ikke var bra om du forble sint:-) huffameg, hva kunne du ikke gjort med oss dolere i galleriet;-) hehehe

Jammen, jeg har da ikke skrevet noe her inne på lang tid som skulle tyde på at jeg er sint?:-) Og jeg kan da ikke få gjort noe hverken med den ene eller andre på galleriet. Blander du meg sammen med noen?:-)

Skrevet

Jammen, jeg har da ikke skrevet noe her inne på lang tid som skulle tyde på at jeg er sint?:-) Og jeg kan da ikke få gjort noe hverken med den ene eller andre på galleriet. Blander du meg sammen med noen?:-)

neida, du sa bare du ble ganske sint over kritikken:-) hehehe jeg uttrykte bare bekymring for et sinne som kunne gått ut over galleriet!! (SPØK) hehehe

Skrevet

neida, du sa bare du ble ganske sint over kritikken:-) hehehe jeg uttrykte bare bekymring for et sinne som kunne gått ut over galleriet!! (SPØK) hehehe

Trur du forveksler meg med noen andre:-) Har ikke skrevet noe sted at jeg er sint over noen kritikk. Og galleriet har jeg ingenting å gjøre med.

Skrevet

Trur du forveksler meg med noen andre:-) Har ikke skrevet noe sted at jeg er sint over noen kritikk. Og galleriet har jeg ingenting å gjøre med.

mikset vel litt der da:-) litt lenge siden jeg har sett deg her, men mine kommentarer var kun ment som "morsomme", hadde ingen bra kommentar siden jeg vingler noe aldeles fryktelig hva angår musikksmak:-) Sorry! ;-)

Skrevet

mikset vel litt der da:-) litt lenge siden jeg har sett deg her, men mine kommentarer var kun ment som "morsomme", hadde ingen bra kommentar siden jeg vingler noe aldeles fryktelig hva angår musikksmak:-) Sorry! ;-)

Helt i orden:-)

Bare ikke mikse for mye, så;-)

Skrevet

Helt i orden:-)

Bare ikke mikse for mye, så;-)

tror ikke det er noen fare:-) men diskusjoner innen musikk burde jeg holde meg unna:-)

er altetende, utenom svensk da pluss noen til;-)

Men diskutere sjanger er jeg altfor vinglete til, liker det meste, men kommer ann på humøret mitt:-)

Skrevet

Hehe, er ikke veldig imponert over tekstene - men gode musikere er de.

Siterer All Music Guide i forhold til The Wall; da jeg kjenner meg godt igjen på hva musikkritikeren der skriver:

"The Wall is primarily a triumph of production: its seamless surface, blending melodic fragments and sound effects, makes the musical shortcomings and questionable lyrics easy to ignore."

Den skriver jeg under på.

hare1365380455
Skrevet

Hm.... Nei, si det. Mange gode kandidater. Men jeg trur jeg går for et av albumene til Bob Dylan som kom på slutten av 80-tallet. Husker ikke hva det heter. Men jeg husker at det fikk kjempekritikker, og jeg regelrett blei arg, aggresiv, av å hørepå det. Sant:-)

Ditt da?

Det vet jeg ikke.... Vanskelig spørsmål. Hm....:)

Skrevet

...Hva gjør Radiohead på denne lista??? STERKT uenig. Synes heller ikke U2s joshua tree har noe her å gjøre. *sukk*

Skrevet

Et tredje alternativ; noe mindre benyttet; er symfonisk rock ;-)

Alle tre er forøvrig standardbegreper som brukes for å klassifisere musikk; slik at mennesker som lever av å omtale musikk kan markere at grupper som eksempelvis Rolling Stones og Yes spiller litt forskjellig musikk - selv om begge gruppenes musikk kan betegnes som rock.

At du personlig ikke har sansen for den type standardbegreper er så sin sak - jeg kan love deg at du vil måtte jobbe hardt og intenst i mange år om du ønsker å forhindre at disse begrepene benyttes *s*

Å, jeg jobber ikke med å forandre noe som helst. Men jeg rister litt på hodet når sjanger-petimeteriet tar helt av, og enkelte forsøker å lage kvasi-vitenskap av kunst :-)

"Et tredje alternativ; noe mindre benyttet; er symfonisk rock ;-)"

Det er en bedre betegnelse på en god del av Pink Floyds musikk. Men langt fra alt de har utgitt. "Symfonisk" forutsetter, i ordets rette forstand, en komposisjon og sammensetning som er veldig spesiell for "rock".

"Rock" er forøvrig ikke en sjanger på samme måte som "prog.rock" etc. Rock er så gammelt og innarbeidet at det omfatter så mange forskjellige stilarter at det sier lite eller ingenting om selve musikken.

"........................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...