Gå til innhold

Blør fra endetarmen

Gjest I dag er jeg ikke meg selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja-ja, jeg vet at dette ikke er et legeforum, men det er mange som vet mye her inne, så jeg prøver meg likevel.

Blod fra endetarmen ved avføring. Ingen smerter. Hemorider? - Trodde det var smertefullt... Det er ganske mye blod, så jeg blir litt bekymret!

Skrevet

Hvor gammel er du? Begynte dette plutselig nå, eller har det vart en stund? Er det friskt blod som kommer? Vet du om du har hemorroider?

Er avføringen ellers som før, eller har du diare?

Gjest selv plaget med sånt
Skrevet

Hei!

jeg forstår godt at du er bekymret, men dette høres veldig ut som hermorider og det kan du godt ha selv om det ikke gjør vondt. Er blodet friskt og rødt kan det være det eller en rift i endetarmen, men vist det var mye blod høres det ut som en hermoride som har sprukket.snakk med en lege du så vil jeg tro han beroliger deg.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hei.

Så lenge det er friskt blod er det stort sett ikke noe farlig, men regelen er vel den at man bør kontakte lege når man har blod fra endetarmen.

Mest sannsynlig er det en rift eller hemoride.

Men kontakt lege, så slipper du å bekymre deg noe mer.

Skrevet

Hvor gammel er du? Begynte dette plutselig nå, eller har det vart en stund? Er det friskt blod som kommer? Vet du om du har hemorroider?

Er avføringen ellers som før, eller har du diare?

Tusen takk for svar.

Jeg er i slutten av 30-årene.

Jeg tror ikke jeg har hemorroider. Har ikke merket noe. Avføringen er kanskje litt løsere...

Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg er i slutten av 30-årene.

Jeg tror ikke jeg har hemorroider. Har ikke merket noe. Avføringen er kanskje litt løsere...

Det kan være mange årsaker til dette. Jeg vil råde deg til å gå til legen.

Skrevet

Det kan være mange årsaker til dette. Jeg vil råde deg til å gå til legen.

Takk... Jeg får bestille en time. Ikke noe morro å undersøke seg der, da!...

Skrevet

Takk... Jeg får bestille en time. Ikke noe morro å undersøke seg der, da!...

Det er så. Men det er langt bedre å ta en utredningsrunde hos legen for å utelukke sykdommer enn å gå og bekymre seg. Og jeg tror du er litt engstelig.

Skrevet

Det er så. Men det er langt bedre å ta en utredningsrunde hos legen for å utelukke sykdommer enn å gå og bekymre seg. Og jeg tror du er litt engstelig.

Ja, du har rett i det... Har hatt det til og fra i noen uke nå, så jeg får ta en sjekk!

Tusen takk, Babette!

Skrevet

Det er sikkert en hemoroide som har sprukket. Det gjør ikke alltid vondt, man trenger ikke kjenne det i det hele tatt.

Se det an til i morra, men dersom det fortsatt blør like mye, bør du kontakte legen.

Det er nok neppe noe å bekymre seg over.

Skrevet

Jeg opplevde at en hemorroide (jeg ikke visste jeg hadde) sprakk engang. Det var helvetes vondt (men det behøver det visst ikke være) og hele doskåla var full av blod etterpå, grøss. Hypokonderen i meg fikk selvfølgelig SKIKKELIG panikk, så jeg ringte mamma med gråten i halsen og var sikker på jeg skulle dø, hehe.

Itjno farli sjø ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...