Gå til innhold

Den nye vaskemaskinen :-( Hjelp!?

Anbefalte innlegg

mil1365380270
Skrevet

Den er bare ca. 1 år, og har sluttet å tømmes. Pumpen går, men vannet går ingen steder.

Skal ta den frem i dag og sjekke utløpet bak. Men er det noen andre ting det kan være, noe annet jeg kan sjekke, hvis jeg ikke finner ut at slangen er tett???

Har så klart sjekket filtert, der var det ingen ting.

Hjelpe meg....?

Skrevet

Han har nok fått forstoppelse, stakkars.

Har du ikke noe lakserende å gi ham?

mil1365380270
Skrevet

Jo, skal jeg bare helle det i kammeret?

Skrevet

Tipper på knekk på utløpsslangen. Ha bøtte klar om du må dra den opp fra utløpet!

mil1365380270
Skrevet

Tipper på knekk på utløpsslangen. Ha bøtte klar om du må dra den opp fra utløpet!

Det er ikke det. Så bak der i går kveld, men orket ikke dra den frem. Det er trangt og den har en 20 kg tørketrommel på toppen.

Skrevet

Jo, skal jeg bare helle det i kammeret?

Hvis det har tette seg helt, er det kanskje best med klystér?

mil1365380270
Skrevet

Hvis det har tette seg helt, er det kanskje best med klystér?

Men det er så tungt å få den frem.... Tror jeg satser på renset parafin, også slenger jeg oppi et par kulltabletter for sikkerhets skyld :-)

Skrevet

Det kan ha kommet noe i pumpen. Sjekk filter og om mulig skru av slik at du kan se inn på "propellen" på pumpa. Mulig at denne propellen står fast, men at pumpa går. Med andre ord at propellen har mistet taket i pumpeakslingen. Da bør det i tilfelle ta kontakt der du har kjøpt den.

Vi hadde samme problem med vår maskin, men der gikk ikke pumpa, jeg skrudde opp et deksel og kikket inn på "propellen", der lå det en liten metalbit som hindrer pumpa å gå rundt.

Det var selvsagt en spile fra en bh, det er jo ganske vanlig. BH skulle ha vært forbudt i vaskemaskiner og på jentene:-)

mil1365380270
Skrevet

Det kan ha kommet noe i pumpen. Sjekk filter og om mulig skru av slik at du kan se inn på "propellen" på pumpa. Mulig at denne propellen står fast, men at pumpa går. Med andre ord at propellen har mistet taket i pumpeakslingen. Da bør det i tilfelle ta kontakt der du har kjøpt den.

Vi hadde samme problem med vår maskin, men der gikk ikke pumpa, jeg skrudde opp et deksel og kikket inn på "propellen", der lå det en liten metalbit som hindrer pumpa å gå rundt.

Det var selvsagt en spile fra en bh, det er jo ganske vanlig. BH skulle ha vært forbudt i vaskemaskiner og på jentene:-)

Hmmm... Har den ikke foran meg nå, men så vidt jeg erindrer, så var det ingen skrueforbindelser der filteret er. Bare en støpt plastdings, eneste man ser er et rør, som er vanninntaket. Kanskje det går an å skru av fronten? Eller sitter pumpen sånn til at jeg kan gå inn bak?

Skrevet

Jeg hadde ringt en reparatør. Du får jo dekket det på garantien.

mil1365380270
Skrevet

vanninntaket = inn til filteret i min rare verden :-)

Kjøp vaskeposer til kona, da unngår man spileproblematikken når det gjelder vaskemaskinen ;-)

mil1365380270
Skrevet

Jeg hadde ringt en reparatør. Du får jo dekket det på garantien.

Sikkert ikke hvis den er tett p.g.a. noe vi har vasket. Med min flaks er det sikkert en uke siden det var et år siden også ;-) Eller er det 3 år på vaskemaskiner, hvis det ikke er vår feil? Og hva er slitedeler, hva går på garantien, vet du det?

Søren! Skulle hatt en tegning av hvordan den ser ut inni. Vet ikke hvor rør går eller noe, jeg :-(

Skrevet

Hmmm... Har den ikke foran meg nå, men så vidt jeg erindrer, så var det ingen skrueforbindelser der filteret er. Bare en støpt plastdings, eneste man ser er et rør, som er vanninntaket. Kanskje det går an å skru av fronten? Eller sitter pumpen sånn til at jeg kan gå inn bak?

Det vil variere, på min sitter den på fremsiden, men har også hatt ei maskin hvor det satt på baksiden.

I og med at det er garanti på maskinen din, ville jeg ha ringt, enten dit du har kjøpt den, eller til produsenten for å høre om det er noe du kan sjekke selv. Begynner du å skru selv kan de nekte deg garanti hvis de finner ut det og det er en garantisak.

Men jeg ville også ha unngått å få besøk av en reperatør hvis det viser seg at det bare er en enkelt ting du kan gjøre selv. Da må du jo betale han for besøket. Men er han kjekk så kanskje det er verdt det, hehe.

Skrevet

Sikkert ikke hvis den er tett p.g.a. noe vi har vasket. Med min flaks er det sikkert en uke siden det var et år siden også ;-) Eller er det 3 år på vaskemaskiner, hvis det ikke er vår feil? Og hva er slitedeler, hva går på garantien, vet du det?

Søren! Skulle hatt en tegning av hvordan den ser ut inni. Vet ikke hvor rør går eller noe, jeg :-(

Det er to år på vaskemaskiner.

Men du har jo et poeng når det gjelder "egen feil" ...

Lykke til! (Nå går jeg og spiser lunsj.) :o)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Neida - jeg tror det er rusk i forgasseren:)

mil1365380270
Skrevet

Det vil variere, på min sitter den på fremsiden, men har også hatt ei maskin hvor det satt på baksiden.

I og med at det er garanti på maskinen din, ville jeg ha ringt, enten dit du har kjøpt den, eller til produsenten for å høre om det er noe du kan sjekke selv. Begynner du å skru selv kan de nekte deg garanti hvis de finner ut det og det er en garantisak.

Men jeg ville også ha unngått å få besøk av en reperatør hvis det viser seg at det bare er en enkelt ting du kan gjøre selv. Da må du jo betale han for besøket. Men er han kjekk så kanskje det er verdt det, hehe.

For en med vaskemani, er utseendet til reparatøren på ingen måte innvirkende på humøret, når maskinen ikke virker. Æsj!

Men de kommer hjem altså, det er ikke noe dill med at de skal ha den inn på verksted? Det er, som du skjønner, destruktiv interferens her nå, viktig at jeg og lille maskinen min blir venner igjen, så vi kan nå nye høyder :-(

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg måtte ha en til å se på vaskemaskina vår her i våres.

Det hadde kommet en liten sokk inn i slangen, og den var ikke kommet ut til filteret.

Jeg fikk rettet denne feilen gratis, vår maskin var nesten 3 år gammel. Manglet en uke på 3 år. så jeg ville nok ringt en reparatør.

Skrevet

For en med vaskemani, er utseendet til reparatøren på ingen måte innvirkende på humøret, når maskinen ikke virker. Æsj!

Men de kommer hjem altså, det er ikke noe dill med at de skal ha den inn på verksted? Det er, som du skjønner, destruktiv interferens her nå, viktig at jeg og lille maskinen min blir venner igjen, så vi kan nå nye høyder :-(

Det kommer en lege med hvitevareambulansen, og hvis det er påkrevd, blir han innlagt på hvitevarehospitalet. Men mye kan gjøres poliklinisk.

Suck the sock out, for eksempel.

mil1365380270
Skrevet

Jeg måtte ha en til å se på vaskemaskina vår her i våres.

Det hadde kommet en liten sokk inn i slangen, og den var ikke kommet ut til filteret.

Jeg fikk rettet denne feilen gratis, vår maskin var nesten 3 år gammel. Manglet en uke på 3 år. så jeg ville nok ringt en reparatør.

Åh, takk! Da virker det veldig forlokkende å ringe dem, ja. Skal bare få tatt av slangen bak, for å se om den er tett først. Vil jo være uten maskinen så kort som mulig :-)

mil1365380270
Skrevet

Det kommer en lege med hvitevareambulansen, og hvis det er påkrevd, blir han innlagt på hvitevarehospitalet. Men mye kan gjøres poliklinisk.

Suck the sock out, for eksempel.

Har skjøt at du tilhører ekspertisen der (sokking), når kommer du? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...