Gå til innhold

Den nye vaskemaskinen :-( Hjelp!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en med vaskemani, er utseendet til reparatøren på ingen måte innvirkende på humøret, når maskinen ikke virker. Æsj!

Men de kommer hjem altså, det er ikke noe dill med at de skal ha den inn på verksted? Det er, som du skjønner, destruktiv interferens her nå, viktig at jeg og lille maskinen min blir venner igjen, så vi kan nå nye høyder :-(

Om reperatøren kommer hjem til deg eller ikke, kommer ann på. Noen steder kommer de hjem til deg, mens andre steder må du bringe maskinen til dem.

Derfor er det nå på tide med en tlf kanskje

Du og maskinen blir nok venner igjen skal du se:-)

Når den sentrifugerer igjen så kan du sette deg oppå den, det skal visst være digg:-)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg måtte ha en til å se på vaskemaskina vår her i våres.

Det hadde kommet en liten sokk inn i slangen, og den var ikke kommet ut til filteret.

Jeg fikk rettet denne feilen gratis, vår maskin var nesten 3 år gammel. Manglet en uke på 3 år. så jeg ville nok ringt en reparatør.

Kombinasjonen: skru på sjarmen/snill reparatør. Er den tilstoppet med spiker, mynter, er det vel ikke en garantisak.

Men en sokk, tja - han syntes vel at du hadde vært ekstra uheldig:)

mil1365380270
Skrevet

Om reperatøren kommer hjem til deg eller ikke, kommer ann på. Noen steder kommer de hjem til deg, mens andre steder må du bringe maskinen til dem.

Derfor er det nå på tide med en tlf kanskje

Du og maskinen blir nok venner igjen skal du se:-)

Når den sentrifugerer igjen så kan du sette deg oppå den, det skal visst være digg:-)

Må bare få tatt av slangen bak, kanskje problemet er i tilknytning til den. Hvis det ikke er tett der, blir det telefon omgående :-)

Har også hørt noen mener det er så bra. Men jeg synes ikke det er så digg, får kløe på lårene og rumpa. Sikkert for mye fett som settes i vibrasjon ;-)

Skrevet

Har skjøt at du tilhører ekspertisen der (sokking), når kommer du? ;-)

Jeg er sokkekyndig, ja. Kommer så snart jeg kan. Men du bor jo mange mil unna.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Kombinasjonen: skru på sjarmen/snill reparatør. Er den tilstoppet med spiker, mynter, er det vel ikke en garantisak.

Jeg hadde ikke klart å få ut den sokken selv da.

Han måtte ta av hele fronten på maskina, og ta av slangen inni maskina for å få den ut. Men det var visst en feil at den kom inni der, for hvis det først kom noe inni den slangen skulle det ha kommet videre ut, slik at jeg kunne ha tatt den ut ved filteret.

Det var en eldre mann som var reparatør, og han sa han skulle prøve å få det dekket gjennom garantien. Hvis han ikke klarte det ville jeg få en regning i posten. Det har jeg ikke fått, så da gikk det nok i orden.

Men syntes så klart jeg var veldig heldig som fikk dette dekket, iom at maskina var 3 år.

Han syntes vel kanskje jeg så så hjelpeløs ut da, som ikke hadde noe peiling på det tekniske når det gjaldt maskina. Og glad var jeg.

:)

Skrevet

Åh, takk! Da virker det veldig forlokkende å ringe dem, ja. Skal bare få tatt av slangen bak, for å se om den er tett først. Vil jo være uten maskinen så kort som mulig :-)

Mens den er innlagt, kan du ta med deg klesvasken i dusjen og tråkke klærne rene. Jeg bruker samme metode for oppvask.

Det er så godt å sitte ned på får-i-kål-kjelen mens jeg vasker håret.

mil1365380270
Skrevet

Jeg er sokkekyndig, ja. Kommer så snart jeg kan. Men du bor jo mange mil unna.

Jeg vet hvor fort du løper, så det ser jeg ikke på som et problem. Du skal få et glass vann og et satalblad når du kommer frem, er det ikke det sånne treningsnarkomane lever av? ;-)

Skrevet

Må bare få tatt av slangen bak, kanskje problemet er i tilknytning til den. Hvis det ikke er tett der, blir det telefon omgående :-)

Har også hørt noen mener det er så bra. Men jeg synes ikke det er så digg, får kløe på lårene og rumpa. Sikkert for mye fett som settes i vibrasjon ;-)

Slangen bak er som regel festet med en slangeklemme som ikke kan skrus av, men er en slik en-gangs-greie. Det betyr at skal du ta av den så ødelegger du slangeklemmen. Det hadde ikke gjort noe, hvis det ikke var garanti på maskinen. Det hadde bare å kjøpt en ny på en bensinstasjon eller noe.

Jeg tror heller ikke at det er slangen som er tett. Men heller i pumpehuset.

Jasså så du har prøvd å sitte på maskinen under sentrifugen?..:-)

Forresten skulle ikke du begynne å trene?.....hehe...

Skrevet

Jeg vet hvor fort du løper, så det ser jeg ikke på som et problem. Du skal få et glass vann og et satalblad når du kommer frem, er det ikke det sånne treningsnarkomane lever av? ;-)

Denne vil ha nøttemix! Er hekta på det for tida. En herlig blandring av ymse nøttesorter og tørkede frukter.

mil1365380270
Skrevet

Mens den er innlagt, kan du ta med deg klesvasken i dusjen og tråkke klærne rene. Jeg bruker samme metode for oppvask.

Det er så godt å sitte ned på får-i-kål-kjelen mens jeg vasker håret.

Kan ikke, det er der jeg tråkker druer til vinen.

Skrevet

Å spille litt på sjarm og "jomfru i nød" hjelper ofte. Jeg slapp unna en vaskemaskinreparasjon en gang med en colaboks som betaling.

:o)

mil1365380270
Skrevet

Slangen bak er som regel festet med en slangeklemme som ikke kan skrus av, men er en slik en-gangs-greie. Det betyr at skal du ta av den så ødelegger du slangeklemmen. Det hadde ikke gjort noe, hvis det ikke var garanti på maskinen. Det hadde bare å kjøpt en ny på en bensinstasjon eller noe.

Jeg tror heller ikke at det er slangen som er tett. Men heller i pumpehuset.

Jasså så du har prøvd å sitte på maskinen under sentrifugen?..:-)

Forresten skulle ikke du begynne å trene?.....hehe...

Da er det egentlig bare telefon som gjelder. Må ha kvitteringen først.

Driver fortsatt med motivasjonsprogrammet til treningen. Det er ganske langt.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å få ut den sokken selv da.

Han måtte ta av hele fronten på maskina, og ta av slangen inni maskina for å få den ut. Men det var visst en feil at den kom inni der, for hvis det først kom noe inni den slangen skulle det ha kommet videre ut, slik at jeg kunne ha tatt den ut ved filteret.

Det var en eldre mann som var reparatør, og han sa han skulle prøve å få det dekket gjennom garantien. Hvis han ikke klarte det ville jeg få en regning i posten. Det har jeg ikke fått, så da gikk det nok i orden.

Men syntes så klart jeg var veldig heldig som fikk dette dekket, iom at maskina var 3 år.

Han syntes vel kanskje jeg så så hjelpeløs ut da, som ikke hadde noe peiling på det tekniske når det gjaldt maskina. Og glad var jeg.

:)

Enig - en sokk skal normalt ikke greie å smyge mellom tromlene.

mil1365380270
Skrevet

Denne vil ha nøttemix! Er hekta på det for tida. En herlig blandring av ymse nøttesorter og tørkede frukter.

Ja, du løper det vel bare av deg *misunnelig sukk*

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Å spille litt på sjarm og "jomfru i nød" hjelper ofte. Jeg slapp unna en vaskemaskinreparasjon en gang med en colaboks som betaling.

:o)

Jeg fikk en nystekt fiskekake en gang:)

Skrevet

Da er det egentlig bare telefon som gjelder. Må ha kvitteringen først.

Driver fortsatt med motivasjonsprogrammet til treningen. Det er ganske langt.

Hehe regner med at det er langt ja. Motivasjonsprogrammet er som regel mye hardere enn selve treningen:-)

Skrevet

Kan ikke, det er der jeg tråkker druer til vinen.

Druetråkkingen kan du ta mens du sitter på dass.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg fikk en nystekt fiskekake en gang:)

Wow, ikke værst. :-)

Så neste gang jeg trenger en reparatør, skal jeg passe på å ha nystekte fiskekaker på plass.

*s*

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Wow, ikke værst. :-)

Så neste gang jeg trenger en reparatør, skal jeg passe på å ha nystekte fiskekaker på plass.

*s*

Blir sikkert litt dyrt likevel, du _må_ koste reisa:)

mil1365380270
Skrevet

Druetråkkingen kan du ta mens du sitter på dass.

Rekker ikke frem til badekaret, er bare 1.60. Og drueproduksjonen kan jeg jo ikke skjære ned på. Den tar den plassen den tar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...