Gå til innhold

Røykeforbud på buss/trikkestopp

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det hadde ihvertfall vært mye mer behagelig å ta bussen dersom man slapp unna stinkadorer av ymse slag:

- Dem som har nirøyka på holdeplassen før avgang og ikke har anstendighet nok til å ta seg en pastill for å døyve den verste stanken

- Dem som har laber hygiene og stinker svette og uvasket underliv på langande lei

- Dem som har spist mat som stinker

- Dem som ikke har skjønt antydningens kunst når det gjelder parfyme, enten det er damer eller menn

osv.

Men jeg skjønner jo at det er å gå for langt! ;-)

Enig med deg, også i at det er å gå en smule langt.

Men det må være en jævla kjip ting å få på rullebladet: Bøtlagt for å lukte helvete. :)

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Dorthe

5

• Velouria

4

• nanna

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja! :D Glimrende forslag!

Da får de ta de ikkerøykerne i samme slengen. Jeg tar heller røkeånde enn stinkende ånde fra en ikkerøyker.

Skrevet

Enig med deg, også i at det er å gå en smule langt.

Men det må være en jævla kjip ting å få på rullebladet: Bøtlagt for å lukte helvete. :)

hi hi.

Nei, det er nå engang slik at mennesket kan utføre en del handlinger (eller unnlatelser) som er irriterende for andre mennesker, at handlingene/unnlatelsene er et tegn på dårlig oppdragelse etc, men det betyr jo ikke dermed at det bør forbys!

Skrevet

Det hadde ihvertfall vært mye mer behagelig å ta bussen dersom man slapp unna stinkadorer av ymse slag:

- Dem som har nirøyka på holdeplassen før avgang og ikke har anstendighet nok til å ta seg en pastill for å døyve den verste stanken

- Dem som har laber hygiene og stinker svette og uvasket underliv på langande lei

- Dem som har spist mat som stinker

- Dem som ikke har skjønt antydningens kunst når det gjelder parfyme, enten det er damer eller menn

osv.

Men jeg skjønner jo at det er å gå for langt! ;-)

Åh, det der ville jo skapt masse nye arbeidsplasser i det offentlige!

Offentlig sniffer!

Skrevet

Åh, det der ville jo skapt masse nye arbeidsplasser i det offentlige!

Offentlig sniffer!

Ja, det har du sannelig rett i! :-)

Og så kan man skolere folk til å skille de ulike stankene fra hverandre, for det blir sikkert ulike bøtesatser alt etter om det stinker mat, tobakk, gammal fyll osv.

Gjest Persille
Skrevet

Forbud er vel kanskje litt drøyt...

Men generelt synes jeg faktisk at røykere kan trekke litt vekk fra leskur og butikkinnganger. Det er ikke spesielt hyggelig for oss som ikke røyker å bli tvunget til å inhalere røyk fordi vi MÅ gå gjennom røykerne på vei ut...

En holdningskampanje hadde kanskje vært greiere :)

Gjest papirtiger
Skrevet

God ide. Ser ikke de store forskjellene på forbud mot å røyke utenfor innganger til offentlige bygg og dette.

Skrevet

Men generelt synes jeg faktisk at røykere kan trekke litt vekk fra leskur og butikkinnganger. Det er ikke spesielt hyggelig for oss som ikke røyker å bli tvunget til å inhalere røyk fordi vi MÅ gå gjennom røykerne på vei ut...

Jeg er helt enig i det du sier her, de få gangene jeg røyker på offentlige steder går jeg vekk fra innganger, leskur o.l. Det er bare vanlig folkeskikk, man kan være høflig og oppføre seg ordentlig selvom man røyker.

Skrevet

Kanskje det er på tide å gå tilbake til røykerom igjen der ikkerøykere ikke trenger å oppholde seg?

Gjest Persille
Skrevet

Jeg er helt enig i det du sier her, de få gangene jeg røyker på offentlige steder går jeg vekk fra innganger, leskur o.l. Det er bare vanlig folkeskikk, man kan være høflig og oppføre seg ordentlig selvom man røyker.

*ler*

Vel, det er visst ikke alle som tenker sånn :)

Ta en titt utenfor kjøpesentrene f.eks. der står det gjerne en bra gjeng RETT utenfor døren og damper i vei *urk*

Gjest M.Angelica
Skrevet

Enig!

Jeg hater røykere som ikke kan ta hensyn.

*får migrene av røyk*

Skrevet

Hihi, da jeg var gravid og kastet opp ved alle bussholdeplassene fordi folk røkte ønsket jeg meg slikt. Eller en stor pistol av noe slag slik at jeg bare kunne drepe dem og være ferdig med det.

Agressiv under graviditeten? Neiida.

Skrevet

Jeg sier det igjen: Jeg vil ha forbud mot at folk bruker mye parfyme. Det blir jeg dårlig av.

"............................................"

Skrevet

Hihi, da jeg var gravid og kastet opp ved alle bussholdeplassene fordi folk røkte ønsket jeg meg slikt. Eller en stor pistol av noe slag slik at jeg bare kunne drepe dem og være ferdig med det.

Agressiv under graviditeten? Neiida.

Jeg skjønner akkurat var du snakker om og jeg var heller ikke spesielt aggresiv da jeg var gravid. *S*

Gjest Persille
Skrevet

Enig!

Jeg hater røykere som ikke kan ta hensyn.

*får migrene av røyk*

Generelt hater vi vel folk som ikke tar hensyn - røykere eller ikke! :)

Skrevet

Og hva med inngangen til kjøpesentrene. Holder på å kveles hver gang jeg skal passere inngangen.

Jeg trodde Høybråten hadde tatt kvelden nå

Skrevet

Og hva med inngangen til kjøpesentrene. Holder på å kveles hver gang jeg skal passere inngangen.

Jeg trodde Høybråten hadde tatt kvelden nå

For ikke å snakke om utenfor sykehus og kino. Kjempekoselig å komme ut med småttisene sine etter en fin filmopplevelse og måtte gå gjennom en tjukk sky av illeluktende giftstoffer som setter seg i hår og klær.

Pføy!

Skrevet

Generelt hater vi vel folk som ikke tar hensyn - røykere eller ikke! :)

Godt sagt! :-)

Skrevet

Jeg skjønner akkurat var du snakker om og jeg var heller ikke spesielt aggresiv da jeg var gravid. *S*

Ikke jeg heller!;-)

For eksempel så hatet jeg ikke dem som lot bilen stå og gå på tomgang når jeg måtte passere med min gravide mage! ;-)

Gjest blomsterløk
Skrevet

For ikke å snakke om utenfor sykehus og kino. Kjempekoselig å komme ut med småttisene sine etter en fin filmopplevelse og måtte gå gjennom en tjukk sky av illeluktende giftstoffer som setter seg i hår og klær.

Pføy!

Jeg har vært hos legen med sønnen min i dag, på et barnelegesenter.

Der er det veldig mange barn til kontroll med astma og allergier.

Og synes i grunn det er ganske ille nå vi kommer/går der. For der står det stort sett alltid en gjeng med folk som står og røyker. De kommer fra etasjen under, men de vet godt at det er mye syke barn som passerer der. Der reagerer jeg på at de ikke kan gå litt vekk fra døren når de står og røyker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...