Gå til innhold

Røykeforbud på buss/trikkestopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos legen med sønnen min i dag, på et barnelegesenter.

Der er det veldig mange barn til kontroll med astma og allergier.

Og synes i grunn det er ganske ille nå vi kommer/går der. For der står det stort sett alltid en gjeng med folk som står og røyker. De kommer fra etasjen under, men de vet godt at det er mye syke barn som passerer der. Der reagerer jeg på at de ikke kan gå litt vekk fra døren når de står og røyker.

Ja, det er utrolig hvor naive røykere kan være. De tror visst at så lenge de tross alt er utendørs, er alt greit.

Får ikke håpe jeg var like hensynsløs den gang jeg røykte...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Dorthe

5

• Velouria

4

• nanna

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest blomsterløk
Skrevet

Ja, det er utrolig hvor naive røykere kan være. De tror visst at så lenge de tross alt er utendørs, er alt greit.

Får ikke håpe jeg var like hensynsløs den gang jeg røykte...

Det har jeg tenkt mange ganger også, håper jeg tok mer hensyn.

Skrevet

Det har jeg tenkt mange ganger også, håper jeg tok mer hensyn.

Men bare tanken på at jeg har vært på barselbesøk og stinket røyk (fordi det siste jeg gjorde før jeg gikk inn døren naturligvis var å røyke), får meg til å gremmes...

:(

Skrevet

Generelt hater vi vel folk som ikke tar hensyn - røykere eller ikke! :)

Da skulle jeg hatet mange altså. Særlig folk med barnevogner som ikke flytter seg og går midt på fortauet.

Skrevet

Det vanskelige blir vel å håndheve det. De klarer jo ikke engang å håndheve forbudet på innendørs stasjoner! Jeg ser stadig analfabeter som sitter og røyker rett under et røyking-forbudt skilt inne på T-banestasjonene. De regner vel med at de ikke blir tatt likevel. Jeg mener de burde fått bøter så det svir! Da hadde det kanskje vært mulig for oss allergikere å ferdes på stasjonene uten å få problemer!

Og nå snakker jeg fortsatt bare om innendørs-stasjoner, altså, jeg syns først og fremst de bør bli flinkere til å håndheve forbudet der. På utendørs stasjoner kunne man gjerne sette opp plakater som oppfordret røykerne til å vise hensyn.

Skrevet

Da skulle jeg hatet mange altså. Særlig folk med barnevogner som ikke flytter seg og går midt på fortauet.

Skriver under på den! *he he*

Og folk som sniker seg inn i bussen før deg når man har stått pent og pyntelig i kø på bussholdeplassen! ;-)

Og folk som sitter rett foran deg på bussen og kliner hemningsløst med masse slurpelyder.

Og folk som stinker svette!

osv osv

Skrevet

Skriver under på den! *he he*

Og folk som sniker seg inn i bussen før deg når man har stått pent og pyntelig i kø på bussholdeplassen! ;-)

Og folk som sitter rett foran deg på bussen og kliner hemningsløst med masse slurpelyder.

Og folk som stinker svette!

osv osv

Jeg synes dette går over alle grenser jeg. Det er mange andre ting som jeg hadde blitt irritert på før jeg hadde irritert meg på røyking utendørs.

Skrevet

Jeg synes dette går over alle grenser jeg. Det er mange andre ting som jeg hadde blitt irritert på før jeg hadde irritert meg på røyking utendørs.

Ja, men kan ihvertfall ikke gå rundt og hate gud og hverman for alt mellom himmel og jord! ;-)

Gjest Persille
Skrevet

Åh - helt enig!

Og ikke bare midt på fortauet - men midt i veien også? På søndagstur med hele røkla, og midt i veien...

Gjest Persille
Skrevet

Ja, men kan ihvertfall ikke gå rundt og hate gud og hverman for alt mellom himmel og jord! ;-)

Hat brukes mer vel generelt mer hverdagslig enn det ordet rettmessig er ment som ifht ordlisten?

Man hater regn, kulde, smør, svettelukt, røykere, barnevogner, stoler som knirker - i det hele tatt :)

Gjest Persille
Skrevet

Godt sagt! :-)

Takk takk :)

Nå gjelder det bare å huske på det til neste gang jeg skal ta buss, handle, trille vogn, etc!

Skrevet

Hat brukes mer vel generelt mer hverdagslig enn det ordet rettmessig er ment som ifht ordlisten?

Man hater regn, kulde, smør, svettelukt, røykere, barnevogner, stoler som knirker - i det hele tatt :)

Enig i det. Derfor reagerte jeg ikke på din bruk av ordet og la ikke mer i det enn akkurat det! :-)

Gjest Persille
Skrevet

Enig i det. Derfor reagerte jeg ikke på din bruk av ordet og la ikke mer i det enn akkurat det! :-)

Bra :)

Skrevet

Takk takk :)

Nå gjelder det bare å huske på det til neste gang jeg skal ta buss, handle, trille vogn, etc!

Ikke sant?! :-)

De fleste av oss er slik at vi "snur" litt alt etter hvilken hatt vi har på oss. Kjører vi bil, irriterer vi oss over fotgjengerne og syklistene, mens når vi er fotgjengere irriterer vi oss over bilene! ;)

Gjest Persille
Skrevet

Ikke sant?! :-)

De fleste av oss er slik at vi "snur" litt alt etter hvilken hatt vi har på oss. Kjører vi bil, irriterer vi oss over fotgjengerne og syklistene, mens når vi er fotgjengere irriterer vi oss over bilene! ;)

Jeg hater alle som ikke er enige med meg, og ellers gjør som jeg sier og vil...

:)

Skrevet

Åh - helt enig!

Og ikke bare midt på fortauet - men midt i veien også? På søndagstur med hele røkla, og midt i veien...

Vi får hate litt vi også nå ;o)

Skrevet

Det blir vanskelig :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...