Gå til innhold

HJELP Emne: Pinnacle studio

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Pinnacle studio på min pc.. Har hatt det en stund, men ikke satt meg noe særlig inn i det... derfor trenge jeg noen råd nå..

Jeg har lastet ned noen klipp og skal til å sette det sammen.. prøvde dette i går, men det tar jo EVIGHETER. Når alt er lagt til, tekst, musikk etc og jeg skal til å fullføre filmen så tar det mer enn evigheter, den blir liksom ikke ferdig.. mange ganger under seansen i går så låste programmet seg tusen ganger.. fikk beskje om at pinnacle svarer ikke.. Er det virus som forårsaker dette?? Det skal vel ikke ta så veldig lang tid å fullføre filmen??

Det begynner å bli ganske slitsomt å lage film når jeg bruker timesvis for så ikke å få fullført det..

Er det noe jeg evt gjør galt?? eller er det virus???

Skrevet

Det tar langt tid når den skal gjøre seg ferdig - spesielt hvis du har lagt på en del musikk og overganger. Det avhenger også av vilket format du skal gjøre det ferdig på, og hvor rask maskinen din er.

Har du laget f.eks en times video, så kan det fort ta noen timer for maskinen å gjøre det ferdig.

Men du skal ikke få noen feilmeldinger underveis. Hvis det skjer så er det ett eller annet galt.

NB: Du må heller ikke forsøke å gå inn i programmet underveis i den prosessen. Hvis det er da du får feilmeldinger, så kan det være årsaken.

Skrevet

Det tar langt tid når den skal gjøre seg ferdig - spesielt hvis du har lagt på en del musikk og overganger. Det avhenger også av vilket format du skal gjøre det ferdig på, og hvor rask maskinen din er.

Har du laget f.eks en times video, så kan det fort ta noen timer for maskinen å gjøre det ferdig.

Men du skal ikke få noen feilmeldinger underveis. Hvis det skjer så er det ett eller annet galt.

NB: Du må heller ikke forsøke å gå inn i programmet underveis i den prosessen. Hvis det er da du får feilmeldinger, så kan det være årsaken.

Takk for svar så langt! Håper du kan hjelpe meg videre med noen spm.

Jeg har laget video, og har noen problemer med å få kopiert den over på DVD,, den vil ikke brennes på DVD, men kun på vanlig CD.. Da er det kanskje at jeg har feil DVD i maskinen? Eller er det at det er feil med brenneren?

Jeg kopierte ihvertfall filmen over på CD, og har tatt den med på jobben..(Det er en film for jobben som jeg lager..) Og jeg vil så gjerne få vist den frem.. MEN jeg får den jo ikke opp... Dette er vel fordi vi ikke har Pinnacle på vår datamaskin?? Må jeg kjøpe programmet til jobben for å kunne få vist den??

Please, jeg håoer du kan hjelpe meg!

Kanskje jeg kan gå til PC Doktor på Elkjøp og få fikset og brent en DVD??

Takk for svar..

Skrevet

Takk for svar så langt! Håper du kan hjelpe meg videre med noen spm.

Jeg har laget video, og har noen problemer med å få kopiert den over på DVD,, den vil ikke brennes på DVD, men kun på vanlig CD.. Da er det kanskje at jeg har feil DVD i maskinen? Eller er det at det er feil med brenneren?

Jeg kopierte ihvertfall filmen over på CD, og har tatt den med på jobben..(Det er en film for jobben som jeg lager..) Og jeg vil så gjerne få vist den frem.. MEN jeg får den jo ikke opp... Dette er vel fordi vi ikke har Pinnacle på vår datamaskin?? Må jeg kjøpe programmet til jobben for å kunne få vist den??

Please, jeg håoer du kan hjelpe meg!

Kanskje jeg kan gå til PC Doktor på Elkjøp og få fikset og brent en DVD??

Takk for svar..

Hei igjen.

Når du har redigert ferdig et prosjekt så kan du selv velge vilket format du skal ferdigstille prosjektet på (husker jeg ikke helt galt så heter det noe sånt som "make movie").

Og du kan når som helst hente opp igjen prosjektet (under "edit/redigere") og lage nye formater ("make movie"/ferdigstille).

Du kan da lage ulike webversjoner som lagres på harddisken, eller brenne direkte på DVD. (Du kan også via firewire få kopiert over til DV på et DV kamera, hvis du har et DV kamera med firewire inn/ut.)

Skal du brenne den ferdige videoen (med best mulig kvalitet) over på en DVD, så må du først og fremst ha en DVD brenner på PC'en. Og du må velge en DVD (-R eller +R) som DVD brenneren din støtter.

Under "make movie" så velger du de rette innstillingene i Pinnacle programmet (husker ikke detaljene fra her jeg sitter nå). Du legger også inn DVD'en i DVD brenneren før du har gjort alle innstillingene og starter prosessen.

Eventuelt så ber programmet deg om å legge inn en DVD hvis du skulle glemme det.

Og da skal programmet starte brenningen av DVD'en automatisk etter at det har ferdigstillt (rendret) prosjektet ditt.

Skrevet

Hei igjen.

Når du har redigert ferdig et prosjekt så kan du selv velge vilket format du skal ferdigstille prosjektet på (husker jeg ikke helt galt så heter det noe sånt som "make movie").

Og du kan når som helst hente opp igjen prosjektet (under "edit/redigere") og lage nye formater ("make movie"/ferdigstille).

Du kan da lage ulike webversjoner som lagres på harddisken, eller brenne direkte på DVD. (Du kan også via firewire få kopiert over til DV på et DV kamera, hvis du har et DV kamera med firewire inn/ut.)

Skal du brenne den ferdige videoen (med best mulig kvalitet) over på en DVD, så må du først og fremst ha en DVD brenner på PC'en. Og du må velge en DVD (-R eller +R) som DVD brenneren din støtter.

Under "make movie" så velger du de rette innstillingene i Pinnacle programmet (husker ikke detaljene fra her jeg sitter nå). Du legger også inn DVD'en i DVD brenneren før du har gjort alle innstillingene og starter prosessen.

Eventuelt så ber programmet deg om å legge inn en DVD hvis du skulle glemme det.

Og da skal programmet starte brenningen av DVD'en automatisk etter at det har ferdigstillt (rendret) prosjektet ditt.

Jeg har ferdigstilt videoen med å trykke Make Movie. Problemet er når jeg skal brenne over på DVD,.. så det er nok brenneren min som er feilen..

Men når jeg skal "make movie" så får jeg forskjellige alternativer, mpeg fil, AVI (hva nå det betyr) Share (som man kan bruke på Web sider?) og video.. Jeg har lagret det som mpeg fil.- men kan du forklare meg hva forskjellen på mpeg og AVI fil er??

Takk for at du hjelper en nybegynner med dine '

gode tips:-)

Skrevet

Jeg har ferdigstilt videoen med å trykke Make Movie. Problemet er når jeg skal brenne over på DVD,.. så det er nok brenneren min som er feilen..

Men når jeg skal "make movie" så får jeg forskjellige alternativer, mpeg fil, AVI (hva nå det betyr) Share (som man kan bruke på Web sider?) og video.. Jeg har lagret det som mpeg fil.- men kan du forklare meg hva forskjellen på mpeg og AVI fil er??

Takk for at du hjelper en nybegynner med dine '

gode tips:-)

En AVI fil er en fil som ikke er komprimert. Dvs det er en fil som tar mye plass. Når du overfører fra en DV tape via firewire til PC'n, så er det AVI filformatet det overføres på.

En MPEG fil er en fil som er komprimert iht en viss standard (kan velges ulike komprimeringsgrader).

Men når du velger "Make Movie" og til DVD, så vil den automatisk velge det riktige formatet (som jeg ikke tror er verken AVI eller MPEG). Dog kan du velge ulik grad av komprimering/kvalitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...