Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen var de reglene igjen?

Farge eller sort/hvitt?

Smil eller ikke-smil?

Samme regler for store og små?

Noe annet jeg må huske på?

Skrevet

Alle som skal søke om pass må ha med to identiske bilder.

På bildet må du være avbildet forfra. Blikket skal være rettet mot kameraets linse.

Bakgrunnen må være lys og jevn slik at den er uten kraftige skygger.

Bildet kan være analogt (vanlig foto) eller digitalt fremstilt.

Hvis bildet er digitalt, må det være gjort med en dyesublimationskriver som har minst 300 dpi (dots per inch) utskriftsoppløsning. Papiret må være spesialpapir som er beregnet på dyesublimationskriving. Digitale bilder må se ut som vanlige fotografier, slik at man ikke ser hver og en pixel med det blotte øye.

Både sort/hvitt og fargebilder godtas, men bildet blir gjengitt i sort/hvitt i maskinlesbare pass.

Fotografiet må ha god kontrast og være skarpt.

Størrelsen på fotografiet skal være 45 mm x 35 mm. Avstanden fra isse til hake bør være 35 mm.

Du skal ikke ha på deg briller med mørke glass. Innfatningen må ikke skjule noe av øynene. Det må ikke være refleksjon i glassene.

Hodeplagg på passfoto kan bare brukes av religiøse eller andre særskilte årsaker når det er grunn til å gå ut fra at du vil bruke tilsvarende hodeplagg i fremtidige kontroller. Hodeplagget må ikke dekke noe av ansiktet eller mer av hodet enn det som er nødvendig.

http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49023&_dad=portal&_schema=PORTAL&articles7_mode=skjemadetails&articles7_articleId=25489&articles8_mode=downloadskjema&articles8_articleId=25489&uicell=uicell02b&navigation1_parentItemId=1927&navigation1_selectedItemId=2453&orgUnitId=

Skrevet

Alle som skal søke om pass må ha med to identiske bilder.

På bildet må du være avbildet forfra. Blikket skal være rettet mot kameraets linse.

Bakgrunnen må være lys og jevn slik at den er uten kraftige skygger.

Bildet kan være analogt (vanlig foto) eller digitalt fremstilt.

Hvis bildet er digitalt, må det være gjort med en dyesublimationskriver som har minst 300 dpi (dots per inch) utskriftsoppløsning. Papiret må være spesialpapir som er beregnet på dyesublimationskriving. Digitale bilder må se ut som vanlige fotografier, slik at man ikke ser hver og en pixel med det blotte øye.

Både sort/hvitt og fargebilder godtas, men bildet blir gjengitt i sort/hvitt i maskinlesbare pass.

Fotografiet må ha god kontrast og være skarpt.

Størrelsen på fotografiet skal være 45 mm x 35 mm. Avstanden fra isse til hake bør være 35 mm.

Du skal ikke ha på deg briller med mørke glass. Innfatningen må ikke skjule noe av øynene. Det må ikke være refleksjon i glassene.

Hodeplagg på passfoto kan bare brukes av religiøse eller andre særskilte årsaker når det er grunn til å gå ut fra at du vil bruke tilsvarende hodeplagg i fremtidige kontroller. Hodeplagget må ikke dekke noe av ansiktet eller mer av hodet enn det som er nødvendig.

http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49023&_dad=portal&_schema=PORTAL&articles7_mode=skjemadetails&articles7_articleId=25489&articles8_mode=downloadskjema&articles8_articleId=25489&uicell=uicell02b&navigation1_parentItemId=1927&navigation1_selectedItemId=2453&orgUnitId=

mer oversiktlig der. det ble litt "oppi hverandre" og laaangt (scrolle-messig) og sånn her :P

Skrevet

Det ene øret må vise på bildet.

Da jeg fikk meg nytt pass i sommer, tok jeg passbilder hos fotoknudsen. Det var fargebilder, men da jeg fikk passet var jeg overrasket over at de hadde gjort det om til svart/hvitt-bilde.

Skrevet

www.politi.no - velg tjeneste - pass - jeg trenger nytt pass.

Nede på siden der står det ramset opp.

Skrevet

Da jeg fikk meg nytt pass i sommer, tok jeg passbilder hos fotoknudsen. Det var fargebilder, men da jeg fikk passet var jeg overrasket over at de hadde gjort det om til svart/hvitt-bilde.

Det står ingenting om ører i linken?

Skrevet

Det står ingenting om ører i linken?

Det var iallfall det de sa til meg da jeg tok bilder i mai.

Synes forresten det var greit å ta bilder på fotobutikken. De har digitalt kamera, og tok en rekke bilder, og jeg fikk plukke ut det bildet jeg ville ha.

Skrevet

Hæ, ikke tal om at jeg viser øra mine på passbildet.

Gjest skraldepande
Skrevet

Hæ, ikke tal om at jeg viser øra mine på passbildet.

Utstående?

Gjest skraldepande
Skrevet

knis, ja

Er det plagsom i sterk vind?

Niesa min fikk operert dem, og de var skikkelige gjallartrompeter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...