Gå til innhold

Min reddende engel :)

Anbefalte innlegg

Etter å ha slitt med mye angst, tvang og depresjon og ikke fått sove om nettene på år har jeg endelig funnet noe som hjelper meg!

Nemlig min nydelig skjønne 5 mnd gamle hund. Hun sover hos meg om natten, gjør alt varmt og godt og trygt - noe som gjør at 1. jeg sovner fort 2. og sover hele natten gjennom uten å bli liggende å tenke 3. ergo blir jeg mer opplagt dagen etter, og angsten er nærmest ikke til stede fordi jeg har mer energi på lager til å skyve den bort! :) Vidunderlig, koselig og selskapelig egenmedisinering.

Nå sier jeg ikke at dette passer for alle, men jeg har som sagt hatt mye av både angst og tvangstanker. Hunden gjør meg mye tryggere, og jeg har et annet sted å fokusere enn på all tvangen. Så om du kjenner deg igjen i noe eller mener det kanskje kan være riktig for deg å ta ansvar for en hund, så er det absolutt verdt å prøve - men lysten må jo være der.

Jeg har hvertfall fått en ti ganger bedre hverdag på 1 1/2 måned, og det måtte deles med dere. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201123-min-reddende-engel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...