Gå til innhold

Har mange ting jeg ønsker å få hjelp til å fikse i terapi, men hvor bør jeg begynne for å lykkes egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går til sykepleier i kommunen en gang i uka og jeg har en ganske lang liste med ting jeg ønsker å få hjelp til i terapien. Så jeg lurer litt på hvor jeg egentlig bør begynne for å lykkes? Da jeg begynte i terapi sa jeg at vi kunne begynne med å forbedre selvtillit fordi jeg tenkte at hvis jeg bare får litt bedre selvtillit kanskje det ville bli lettere for meg å finne venner og kjæreste fordi de relasjonene er det jeg savner mest å ha i livet mitt. Men er det rett tenkt? Burde jeg kanskje heller ha startet med å pushe meg selv til å få nye relasjoner?

Det jeg ønsker hjelp til er:
Komme mer i kontakt med følelsene mine, klare å uttrykke de bedre
Få bedre innsikt i hvorfor jeg tenker, føler og handler som jeg gjør
Bli sikrere på meg selv og hvem jeg er
Klare å få og opprettholde relasjoner (er redd for å bli avvist og såret noe som gjør det vanskelig)
Få bedre selvtillit og selvbilde
Bli mindre psykisk og fysisk sliten
Være mer her og nå
Finne “meningen med livet”, føler jeg mangler noe som driver meg fremover og trenger oppleve livet som mer meningsfullt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...