Gå til innhold

FU: Røyker du?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Hehe, jeg hadde en svoger som alltid svarte hvis noen spurte om han ikke skulle slutte snart: "nei, jeg skal trappe opp" :D

Jeg bruker alltid å si at det finnes verre ting enn røyking, da.

*s* Artig svar..:-) Men jeg skulle gjerne røkt littmindre, men jeg eier ikke viljestyrke,og koser meg med hver eneste sigarett, og blir villog gal og uten tanke for annet når jeg mangler.

:-)

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Klara Q

8

• ShitDiddelyDo

8

• hare1365380455

5

• Kat-1

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Minas Tirith
Skrevet

*s* Artig svar..:-) Men jeg skulle gjerne røkt littmindre, men jeg eier ikke viljestyrke,og koser meg med hver eneste sigarett, og blir villog gal og uten tanke for annet når jeg mangler.

Hvor mye røyker du, da?

Jeg har aldri røykt mer enn 5-6 om dagen, mer hvis jeg er stressa. Jeg sluttet uten problem en god stund før jeg ble gravid, men begynte igjen etter jeg var ferdig med ammingen. Dumt kanskje, men jeg koser meg også med røyken :)

laguna1365380434
Skrevet

Hvor mye røyker du, da?

Jeg har aldri røykt mer enn 5-6 om dagen, mer hvis jeg er stressa. Jeg sluttet uten problem en god stund før jeg ble gravid, men begynte igjen etter jeg var ferdig med ammingen. Dumt kanskje, men jeg koser meg også med røyken :)

Jeg røyker nok 15 - 20 stuykker, litt avhengig av hva jeg gjør..Er jeg sosial ligger jeg på 20 er jeg alene nede mot 10..Men det er MYE! Og jeg hadde nok fort røkt mere, jeg legger faktisk litt bånd på meg også..:-o

Men jeg har alltid likt å røyke, jeg er nok veldig disponert for sigarettavhengihet..Jeg koser meg VELDIG med sigarettene..Og kan ikke være uten når jeg konser, om morgenen,etter midag, etter sex, i telefonen, når jeg er på byen..I det hele tatt! Det eneste jeg prioriterer over røyk (når jeg er blakk) er pusemat..Røyk må jeg bare ha.

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Jeg røyker nok 15 - 20 stuykker, litt avhengig av hva jeg gjør..Er jeg sosial ligger jeg på 20 er jeg alene nede mot 10..Men det er MYE! Og jeg hadde nok fort røkt mere, jeg legger faktisk litt bånd på meg også..:-o

Men jeg har alltid likt å røyke, jeg er nok veldig disponert for sigarettavhengihet..Jeg koser meg VELDIG med sigarettene..Og kan ikke være uten når jeg konser, om morgenen,etter midag, etter sex, i telefonen, når jeg er på byen..I det hele tatt! Det eneste jeg prioriterer over røyk (når jeg er blakk) er pusemat..Røyk må jeg bare ha.

Jaja, du får si som jeg: det kunne vært verre :)

Skrevet

Jeg har røyka i 11 år og skammet meg veldig de siste årene, pluss at jeg har vært sikker på at jeg både har lungekreft og kols og alt det der, likevel har det vært min favoritting og jeg ELSKER sigaretter.

Jeg røyket ca. 10 marlboro light om dagen. Noen ganger 20, noen ganger 3. Noen ganger røyket jeg blå camel i stedenfor.

Så måtte jeg operere i munnen hos tannlegen for en uke siden. Han gav meg et STRENGT røykeFORBUD i EN UKE. Jeg ble livredd og dro og kjøpte boka til Allen Carr, og elsker den. Har ikke røyka på 1 uke i dag, og akter å fortsette sånn! Dette har ført med seg mye annet godt, les mer i min tråd "Stolt".

Hurra!

(men i morgen har jeg teknisk sett lov til å ta en røyk...skal jeg gjøre det, eller har jeg slutta nå?)

Skrevet

Jeg har røyka i 11 år og skammet meg veldig de siste årene, pluss at jeg har vært sikker på at jeg både har lungekreft og kols og alt det der, likevel har det vært min favoritting og jeg ELSKER sigaretter.

Jeg røyket ca. 10 marlboro light om dagen. Noen ganger 20, noen ganger 3. Noen ganger røyket jeg blå camel i stedenfor.

Så måtte jeg operere i munnen hos tannlegen for en uke siden. Han gav meg et STRENGT røykeFORBUD i EN UKE. Jeg ble livredd og dro og kjøpte boka til Allen Carr, og elsker den. Har ikke røyka på 1 uke i dag, og akter å fortsette sånn! Dette har ført med seg mye annet godt, les mer i min tråd "Stolt".

Hurra!

(men i morgen har jeg teknisk sett lov til å ta en røyk...skal jeg gjøre det, eller har jeg slutta nå?)

Du skal SELVSAGT ikke ta deg noen flere røyk i ditt liv, spesielt ikke i morgen. Du er jo en ikke-røyker!

laguna1365380434
Skrevet

Jaja, du får si som jeg: det kunne vært verre :)

Får gjøre det..:-)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hurra!

Hei.

Du har så klart slutta å røyke, så du skal ikke ha noen røyk i morgen.

Skrevet

Nix.

Hadde en periode i ungdommen (hehe så gammel jeg høres ut når jeg sier sånt) hvor røyking selvfølgelig var veldig tøft, så da jeg var 15 røkte jeg noen måneder til jeg fant ut at det egentlig ikke var noe for meg og droppa det. Helt utrolig at jeg aldri røkte meg syk igrunn, husker vi satt på rommet hos ei venninne og kjederøkte rullings (ingen av oss hadde røkt før) til røyken lå så tjukt at vi knapt kunne skimte hverandre, yuk :P

Skrevet

Vi kan i hvert fall være enige om at Enga ikke bør vinne noe som helst! ;o)

Jeg heier også på gult og svart...LSK!

Du!

Vi skal møte hverandre på Ullevål 6. november.......

Blå/hvit her.

Fopall altså;-)

Skrevet

Nope. Gruppepress har alltid hatt motsatt virkning på meg. Så jeg er anti ja, og kommer alltid til å være det.

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Nix.

Hadde en periode i ungdommen (hehe så gammel jeg høres ut når jeg sier sånt) hvor røyking selvfølgelig var veldig tøft, så da jeg var 15 røkte jeg noen måneder til jeg fant ut at det egentlig ikke var noe for meg og droppa det. Helt utrolig at jeg aldri røkte meg syk igrunn, husker vi satt på rommet hos ei venninne og kjederøkte rullings (ingen av oss hadde røkt før) til røyken lå så tjukt at vi knapt kunne skimte hverandre, yuk :P

Hehe :D

Kjenner igjen den der ja, de fleste har vel prøvd det som ungdom :)

Skrevet

Ja, desverre... =(

Prøver fortvilt å slutte i disse dager..

Noen dager røyker jeg mer en andre dager, men nå "driver jeg å bestemmer meg" for å legge pakka bort for godt..

Det er et nervepress, men jeg SKAL klare det.

Skal holde dere orientert..

Jeg skjønner ikke at folk vil seg selv så vondt at de skal slutte med viljestyrke! For det er det du skal, eller?

Før du prøver noe som helst annet, - les Allen Carrs "Endelig ikke-røyker", og røyk til du er blå i fjeset (om du vil) til siste punktum!

Det er sikkert vanskelig å tro, men det går faktisk an å slutte enkelt og smertefritt - uten tyggis, plaster eller den minste smule av viljestyrke :)

Gjest Røykepredikanten Klara Q
Skrevet

Sånn var jeg og :)

Men takket være Allen Carr (burde pinadø ha betalt for det, sånn som jeg reklamerer for den fyren), stumpet jeg siste røyken med et stort, lykkelig smil rundt munnen - og har smilt ever since!

Og jeg virkelig _led_ (blood, sweat and tears, baby!) de gangene jeg prøvde å slutte i forkant.

:D

Skrevet

Jepp, røyker daglig, men aldri innendørs eller i bilen:-)

det begrenser seg jo da... så ufyselig vanskelig å slutte! :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk vil seg selv så vondt at de skal slutte med viljestyrke! For det er det du skal, eller?

Før du prøver noe som helst annet, - les Allen Carrs "Endelig ikke-røyker", og røyk til du er blå i fjeset (om du vil) til siste punktum!

Det er sikkert vanskelig å tro, men det går faktisk an å slutte enkelt og smertefritt - uten tyggis, plaster eller den minste smule av viljestyrke :)

Er det sånn boka funker? Du leser den og røyker som faen?

Hæhæ, det var jo det jeg gjorde (bare uten å lese boka) ved et uhell. :)

Skrevet

Er det sånn boka funker? Du leser den og røyker som faen?

Hæhæ, det var jo det jeg gjorde (bare uten å lese boka) ved et uhell. :)

Tjihi!

Tror poenget med at du skal fortsette å røyke ubegrenset mens du leser, er at lesinga skal være maks lystbetont og konsentrert.

Men det er nok ingen ulempe å overdrive forbruket de siste dagene før røykeslutt, sånn at man blir riktig kvalm og uggen :)

Du har altså ikke lest vidunderet enda? Du som er slik en lesehest?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tjihi!

Tror poenget med at du skal fortsette å røyke ubegrenset mens du leser, er at lesinga skal være maks lystbetont og konsentrert.

Men det er nok ingen ulempe å overdrive forbruket de siste dagene før røykeslutt, sånn at man blir riktig kvalm og uggen :)

Du har altså ikke lest vidunderet enda? Du som er slik en lesehest?

Jeg har aldri følt meg spesielt avhengig av røyk. Selv da jeg lå på et visst antall om dagen hendte det jeg glemte å røyke noen dager.

For meg var det noe som var godt, og jeg følte meg aldri avhengig.

Så jeg trengte ingen bok for å slutte. Jeg hadde ikke engang lyst til å slutte. Det var jo godt!

Men så bestemte jeg meg likevel for å kutte ut hverdagsrøyken, og røyket bare i sosiale lag, og i hockeykamp-pausene. Samt hvis noen andre rundt meg tok seg en. Det holdt jeg i ett (det er mulig jeg husker feil og at det i realiteten er to) år.

Så var det denne sydenturen hvor jeg dampet langt mer enn normalt, og de siste dagene merket jeg rett og slett at jeg ble tungpustet. Det kan selvsagt ha vært varmen også.

Plutselig smakte ikke røyken noe godt mer, og da var det slutt.

Hender jeg tar noen på fest, men det er av gammel vane, og så lite at det ikke plager meg noe.

Kommer aldri til å begynne igjen. Det er jo egentlig en idiotisk greie, og jeg har ikke lyst til å puste og pese i lange bakker, jeg vil kunne løpe en tur uten å daue, og jeg har ikke lyst til å dø en smertefull død i alt for ung alder.

Dessuten ser det jævla idiotisk ut å stå ute og hutre og fryse og akke seg over kulda mens man trekker faenskapet ned i lungene.

Og jeg har ikke lyst til å se ut som en idiot heller.

Skrevet

Jeg har aldri følt meg spesielt avhengig av røyk. Selv da jeg lå på et visst antall om dagen hendte det jeg glemte å røyke noen dager.

For meg var det noe som var godt, og jeg følte meg aldri avhengig.

Så jeg trengte ingen bok for å slutte. Jeg hadde ikke engang lyst til å slutte. Det var jo godt!

Men så bestemte jeg meg likevel for å kutte ut hverdagsrøyken, og røyket bare i sosiale lag, og i hockeykamp-pausene. Samt hvis noen andre rundt meg tok seg en. Det holdt jeg i ett (det er mulig jeg husker feil og at det i realiteten er to) år.

Så var det denne sydenturen hvor jeg dampet langt mer enn normalt, og de siste dagene merket jeg rett og slett at jeg ble tungpustet. Det kan selvsagt ha vært varmen også.

Plutselig smakte ikke røyken noe godt mer, og da var det slutt.

Hender jeg tar noen på fest, men det er av gammel vane, og så lite at det ikke plager meg noe.

Kommer aldri til å begynne igjen. Det er jo egentlig en idiotisk greie, og jeg har ikke lyst til å puste og pese i lange bakker, jeg vil kunne løpe en tur uten å daue, og jeg har ikke lyst til å dø en smertefull død i alt for ung alder.

Dessuten ser det jævla idiotisk ut å stå ute og hutre og fryse og akke seg over kulda mens man trekker faenskapet ned i lungene.

Og jeg har ikke lyst til å se ut som en idiot heller.

Ja, det finnes noen få som deg :)

Vet om en som begynner å røyke 17. mai og slutter etter favorittfestivalen i august - hvert år. Jeg kan jo ikke skjønne annet enn at dette må være selvtortur; han må jo ha noen sørgelige vinterhalvår! Men hvem vet?

Jeg hadde absolutt ingen planer om å slutte den gangen jeg åpnet Carrs bok, i ren nysgjerrighet. Hadde jo prøvd å slutte før, og visste hvilken elendighet det innebar.

Men boka var jaggu saktens såpass fengende at jeg ikke fikk lagt den fra meg. Og da var løpet kjørt! Ville ikke tatt meg en røyk om jeg hadde fått penger for det.

(Ok - det spørs hvor mange penger...)

Visst ser det idiotisk ut :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...