Gå til innhold

FU: Røyker du?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, det finnes noen få som deg :)

Vet om en som begynner å røyke 17. mai og slutter etter favorittfestivalen i august - hvert år. Jeg kan jo ikke skjønne annet enn at dette må være selvtortur; han må jo ha noen sørgelige vinterhalvår! Men hvem vet?

Jeg hadde absolutt ingen planer om å slutte den gangen jeg åpnet Carrs bok, i ren nysgjerrighet. Hadde jo prøvd å slutte før, og visste hvilken elendighet det innebar.

Men boka var jaggu saktens såpass fengende at jeg ikke fikk lagt den fra meg. Og da var løpet kjørt! Ville ikke tatt meg en røyk om jeg hadde fått penger for det.

(Ok - det spørs hvor mange penger...)

Visst ser det idiotisk ut :)

Jeg har hørt mange si det samme om den boka.

Selv om mange av dem ryker etter noen måneder. :)

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Klara Q

8

• ShitDiddelyDo

8

• hare1365380455

5

• Kat-1

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har hørt mange si det samme om den boka.

Selv om mange av dem ryker etter noen måneder. :)

Jeg leste gjennom den to ganger før jeg stumpet, for sikkerhets skyld :)

Det er gått mer enn et år siden jeg sluttet nå, så jeg ryker i alle fall ikke. Har "glemt" hele røyken, faktisk! Herrrrrrlig!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Kan ikke en gang huske om jeg har prøvd selv om jeg nok _tror_ jeg gjorde akkurat det et par ganger.. Har velsignet dårlig hukommelse når det gjelder mye av galskapen fra tenårene. Begynner å bli en gammel dame etter hvert...

Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk vil seg selv så vondt at de skal slutte med viljestyrke! For det er det du skal, eller?

Før du prøver noe som helst annet, - les Allen Carrs "Endelig ikke-røyker", og røyk til du er blå i fjeset (om du vil) til siste punktum!

Det er sikkert vanskelig å tro, men det går faktisk an å slutte enkelt og smertefritt - uten tyggis, plaster eller den minste smule av viljestyrke :)

Har hørt mye positivt om den boka. Jeg har ikke tengt å begynne med tyggis eller røykeplaster. Det er bare å lure seg selv..

Har du slutta å røyke selv?

...har foresten røyka 3-tre røyk i dag.. NGH...=/

Skrevet

Jeg har aldri følt meg spesielt avhengig av røyk. Selv da jeg lå på et visst antall om dagen hendte det jeg glemte å røyke noen dager.

For meg var det noe som var godt, og jeg følte meg aldri avhengig.

Så jeg trengte ingen bok for å slutte. Jeg hadde ikke engang lyst til å slutte. Det var jo godt!

Men så bestemte jeg meg likevel for å kutte ut hverdagsrøyken, og røyket bare i sosiale lag, og i hockeykamp-pausene. Samt hvis noen andre rundt meg tok seg en. Det holdt jeg i ett (det er mulig jeg husker feil og at det i realiteten er to) år.

Så var det denne sydenturen hvor jeg dampet langt mer enn normalt, og de siste dagene merket jeg rett og slett at jeg ble tungpustet. Det kan selvsagt ha vært varmen også.

Plutselig smakte ikke røyken noe godt mer, og da var det slutt.

Hender jeg tar noen på fest, men det er av gammel vane, og så lite at det ikke plager meg noe.

Kommer aldri til å begynne igjen. Det er jo egentlig en idiotisk greie, og jeg har ikke lyst til å puste og pese i lange bakker, jeg vil kunne løpe en tur uten å daue, og jeg har ikke lyst til å dø en smertefull død i alt for ung alder.

Dessuten ser det jævla idiotisk ut å stå ute og hutre og fryse og akke seg over kulda mens man trekker faenskapet ned i lungene.

Og jeg har ikke lyst til å se ut som en idiot heller.

HALLELUJA! =)

Skrevet

Har hørt mye positivt om den boka. Jeg har ikke tengt å begynne med tyggis eller røykeplaster. Det er bare å lure seg selv..

Har du slutta å røyke selv?

...har foresten røyka 3-tre røyk i dag.. NGH...=/

Så klabert jeg har slutta :D

Vært lykkelig, sunn, frisk og velduftende ikke-røyker i over et år! Hiiiiha!

Løp og kjøp boka, da vel!

*heier på Kat-1*

Gjest skraldepande
Skrevet

Jeg røyker ikke selv, og det var deilig til slutt å slippe å være passiv røyker.

Om noen røyker hjemme, kan jeg lukte det i ukevis. Lukta setter seg i hudmøblene tror jeg, for det blir mye bedre etter litt grønnsåpevask av de. Og i gardiner.

Skrevet

Så klabert jeg har slutta :D

Vært lykkelig, sunn, frisk og velduftende ikke-røyker i over et år! Hiiiiha!

Løp og kjøp boka, da vel!

*heier på Kat-1*

Gratulerer!!

Stor beundring for alle som har klart å slutte.

(ikke røyka mere i dag...enda..)

Gjest antitjære
Skrevet

Nei,jeg røyker ikke, ingen i min familie(mann og barn)heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...