Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!For ca 1 mnd siden begynte jeg på p-pillen Synfase. Med den typen jeg har, skal man ta pillen i tre uker, og så opphold i 1 uke da menstruasjonen skal komme. Siden jeg begynte på pillen, har jeg hatt småblødninger. Ikke hver dag, men nesten. Forskjellig mengde, noen dager så mye at jeg må gå med tampong, andre dager går d greit uten. Dette er ikke spesielt morsomt når man er nyforelsket :o( Min utvalgte ble skikkelig bekymret en dag etter at vi hadde hatt samleie, for han trodde han hadde vært uforsiktig siden det var en brunaktig blodflekk på lakenet.HJELP! Hva skal jeg gjøre? Kommer blødningene til å gi seg? Er dette normalt? Mvh jente79

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201165-bl%C3%B8dning-ved-p-pille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hos de fleste gir p-pillen regelmessige menstruasjoner, men noen får opplever uregelmessige blødninger, noen ganger pga sammensettingen av hormonene i pillen, andre ganger pga at pillen lager en rikelig lett blødende slimhinne på mormunnen. Det kan gi blødning ved samleie. Begge deler er helt ufarlig.

Hvis det fortsetter synes jeg du skal få en sjekk og ev bytte til annet merke. Forsøk da en ’monofasisk pille’ som har samme hormonmengde i alle 21 tabletter.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Jeg sluttet med Synfase etter noen måneder nettopp pga småblødninger som ikke ga seg. Samme greia med Cerazette også, mens Trinordiol funker som bare det :) Men p-pillers bivirkninger varierer jo fra person til person, da.

Det er jo forskjellig fra person til person men for meg har trinordiol_28 funket kjempe bra! Har brukt det i syv år uten en eneste bivirkning:)

Gjest cerazette

Det er jo forskjellig fra person til person men for meg har trinordiol_28 funket kjempe bra! Har brukt det i syv år uten en eneste bivirkning:)

for meg fungerer cerazette ganske bra, litt uregelmessige og lengre(men mindre mengde per dag, og ingen menssmerter) blødninger, men så har jeg bare brukt de i en måned..Ellers ingen særlige bivirkninger, bortsett fra at jeg har blitt mere lettrørt, så skal da holde ut i minst 3 måneder, for å se om det stabiliserer seg. det tror jeg det er verdt :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...