Gå til innhold

Lider av spillegalskap

Gjest BergensJente som er desperat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente 26 år, som lider av spillegalskap.

På det meste har jeg vunnet 16.000 kr på en dag.

Og på det meste har jeg tapt 8.000 kr på en dag.

Jeg spiller i perioder, intenst i en uke eller to også gidder jeg ikke mer.

Så går det kanskje 1 mnd til neste lønning og jeg spiller igjen.

HATER det at jeg ikke klarer å kontrollere meg og at jeg MÅ spille når jeg først føler det.

At jeg nesten føler meg styrt uten vilje til å nekte meg selv det.

Vil så gjerne få hjelp! Samtidig så er det så himla kjekt å vinne.

Veldig motstridende følelser.

Tenker alltid i etterkant hva jeg kunne ha brukt pengene på, som jeg brukte på å spille dem oppp!

Hatt det slik i 3 år nå.

Noen andre som har det slik? Noen som har noe å dele med meg?

Skrevet

Ta kontakt med blåkors. De har også 12 trinnsprogram for spillegalskap.

Skrevet

Ikke i Bergen.

Skrevet

Ikke i Bergen.

Ring til blåkors i Oslo da vel og hør om vet om noe lignende i Bergen.

Ellers så kan du sjekke om sosialkontoret vet om noen steder, de som tipset den jeg kjenner som havnet på kjøret og spilte opp alle pengene sine hver mnd.

Skrevet

Ikke i Bergen.

http://www.hjelpelinjen.no/eway/default.asp

Er listet opp mange du kan kontakte der du bor.

Tlf: 800 80040

Det er et psykisk problem, men også økonomisk. Ønsker du hjelp til økonomistyring kan du ta kontakt med sosialkontoret eller søke om hjelpeverge.

Gjest workingclasshero
Skrevet

Det hjelper å bli forelsket hvis man er hekta på spill.

Helt sant!!

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Ikke i Bergen.

Blåkors har avdeling på Askøy. Jeg er oppvokst like ved der de holder til.

Skrevet

Det hjelper litt å unngå steder hvor du vet det er muligheter for spill. Nå vet ikke jeg hvilke former for spill du bedriver da. Jeg har lagt merke til at svært mange spillemaskiner er fjernet fra butikker og bensinstasjoner. Det gjør iallfall hverdagen lettere for en slektning av meg som plages av det samme som deg.

Skrevet

Ringte den hjelpelinjen ifjor.

Er ikke noe hjelp det.

De ville jeg skulle si det til min

mann osv.

Kommer ikke på tale. Kan aldri si det.

Hele forholdet vil bli ødelagt.

er spille automater jeg spiller på.

Vanskelig å unngå med tanke på at de er omtrent overalt - til og med i matbutikkene :(

Skrevet

Er ikke noe hjelp det.

mann osv.

Vanskelig å unngå med tanke på at de er omtrent overalt - til og med i matbutikkene :(

Jeg synes absolutt du skal kontakte blå kors og ildg sier jo at de er på Askøy.

Venninna mi ble helt kurert. Hun var hekta på maskinene på bingo, bingo og skrapelodd. Hun ble litt skremt av opplegget til blå kors også, folk hadde virkelig spilt seg fra ektefelle og hus og skylte masse penger. Sjøl satt hun i vært fall ikke i gjeld pga det selv om hun ikke hadde mat til ungene mange ganger og måtte gå på tiggerunde til venner og bekjente slik at ungene fikk mat. Og vi visste alle sammen at vi aldri fikk tilbake pengene hun lånte. Det er virkelig en ond sirkel som må brytes.

Skrevet

Jeg synes absolutt du skal kontakte blå kors og ildg sier jo at de er på Askøy.

Venninna mi ble helt kurert. Hun var hekta på maskinene på bingo, bingo og skrapelodd. Hun ble litt skremt av opplegget til blå kors også, folk hadde virkelig spilt seg fra ektefelle og hus og skylte masse penger. Sjøl satt hun i vært fall ikke i gjeld pga det selv om hun ikke hadde mat til ungene mange ganger og måtte gå på tiggerunde til venner og bekjente slik at ungene fikk mat. Og vi visste alle sammen at vi aldri fikk tilbake pengene hun lånte. Det er virkelig en ond sirkel som må brytes.

Hmm heldigvis betaler jeg alle regninger med engang og jeg har aldri spilt vekk så mye penger at jeg ikke har hatt noe å leve for.

Men det sliter så sykt mye på meg.

Både dårlig samvittighet ovenfor sambo med løgner hvor jeg har vørt og og hvorfor så lenge.

+ at jeg har tapt mye penger som jeg egetnlig burde spart :(

Skrevet

Er ikke noe hjelp det.

mann osv.

Du tror ikke forholdet blir ødelagt dersom du ikke får hjelp?

Skrevet

Det er svært mange som har det som deg her i landet. Nyere undersøkelse viser at det er over 70.000 sterkt spilleavhengige og 130.000 som er sterkt i faresonen.

Den følelsen du beskriver her er ganske vanlig å ha for de som har problemer. Det er også svært mange selvmord i denne gruppen fordi de ikke orker disse følelsene og løgnene og at de ikke klarer å kontrollere spillingen.

Prøv å ringe hjelpelinjen 800 800 40. De kan du ta en anonym tlf til. Gjør dette i dag så du ikke ødelegger deg helt.

Hvordan ser du på at alle dagens spilleautomater skal fjernes? Spesielt fra inngangspartier i kjøpesentere osv.

Skrevet

Det er svært mange som har det som deg her i landet. Nyere undersøkelse viser at det er over 70.000 sterkt spilleavhengige og 130.000 som er sterkt i faresonen.

Den følelsen du beskriver her er ganske vanlig å ha for de som har problemer. Det er også svært mange selvmord i denne gruppen fordi de ikke orker disse følelsene og løgnene og at de ikke klarer å kontrollere spillingen.

Prøv å ringe hjelpelinjen 800 800 40. De kan du ta en anonym tlf til. Gjør dette i dag så du ikke ødelegger deg helt.

Hvordan ser du på at alle dagens spilleautomater skal fjernes? Spesielt fra inngangspartier i kjøpesentere osv.

Jeg er OVERLYKKELIG over at de skal fjerne automatene.

Men vet at det kommer en ny type automat - men den frister ikke meg, har sett den.

Så da tror jeg det ikke blir aktuelt lenger å spille.

Samtidig er det litt trist at dem forsvinner, mister lissom en "ekstrainntekt". men sparer jo egentlig de pengene jeg ville brukt på spillingen så da går det vel opp i opp.

Skrevet

Jeg er OVERLYKKELIG over at de skal fjerne automatene.

Men vet at det kommer en ny type automat - men den frister ikke meg, har sett den.

Så da tror jeg det ikke blir aktuelt lenger å spille.

Samtidig er det litt trist at dem forsvinner, mister lissom en "ekstrainntekt". men sparer jo egentlig de pengene jeg ville brukt på spillingen så da går det vel opp i opp.

Dere som spiller og er litt hektet på dette tenker litt rart, fordi du henviser til tapte inntekter.

Hvis det er noen som taper inntekter ved at du ikke spiller så er automatselskapet og ikke du.

Men dere som spiller nullstillere dere ofte etter at dere har vunnet noen kroner. Dere glemmer glatt alt dere har tapt. Dere tar ikke med alle tapene når dere spiller og vinner dere litt, så har dere vunnet uten å trekke i fra alt dere tapte før dere vant.

Hadde du ført opp alle tapene og gjevinstene for minste krone over et år, så spørs det om du hadde blitt skremt over tallene.

Alle automater er laget slik at det er spilleren som taper over tid.

Det betyr at du som spiller såpass mye vil tape over tid, det klarer du ikke å påvirke.

Håper du får kontroll med spillingen din, dette vil aldri gå bra i lengden, dessverre. Men du virker samtidig bevisst på at du er litt for hektet og det er kjempebra. Det er en meget god start:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...