Gå til innhold

Atter en FU: spiller du noen instrument?

Anbefalte innlegg

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Jeg spiller mange instrumenter, men har en tendens til å ville prøve alt mulig - så jeg er litt god på mange instrument i stedet for veldig god på ett instrument.

Hva med andre DOLere? Er dere musikalske?

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

6

• mariaflyfly

6

• muriel

5

• IngenLurerDenneGutten

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nope.

Har nok vært innom noen instrumenter i barndommen, men ikke noe som jeg har fortsatt med.

Og så HATER jeg blokkfløyte. *grøss*

*skviiiiiik* *holde seg for øra*

;-p

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Nope.

Har nok vært innom noen instrumenter i barndommen, men ikke noe som jeg har fortsatt med.

;-p

Ja, kan være enig i at det er begrensa hvor fint det er med blokkfløyte...

Særlig med 20 fjerdeklassinger som skal spille "Jeg vil bygge meg en gård", og så har ikke alle øvd...

:-)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Nope.

;-p

Jeg skal lære meg å spille harpe, en gang.

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Det er en av instrumentene jeg _ikke_ har prøvd. Det ser vanskelig ut.

Skrevet

Ja, kan være enig i at det er begrensa hvor fint det er med blokkfløyte...

Særlig med 20 fjerdeklassinger som skal spille "Jeg vil bygge meg en gård", og så har ikke alle øvd...

:-)

*lol*

Ja, det er noe sånt jeg husker ;)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det er en av instrumentene jeg _ikke_ har prøvd. Det ser vanskelig ut.

Jeg lærer det i himmelen;)

Skrevet

Harpe??

hehe greier liksom ikke å se deg for meg med harpe, da...

I fleipehjørnet ikveld, eller?

;-p

Skrevet

Har du tenkt deg dit?

Tror ikke det er så mye moro der, gitt. *s*

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Hehe, ja kanskje det :D

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Harpe??

hehe greier liksom ikke å se deg for meg med harpe, da...

I fleipehjørnet ikveld, eller?

;-p

"hehe greier liksom ikke å se deg for meg med harpe, da"

Joda, hvis jeg tar på meg den lua med det lange håret, blir jeg en engel (med harpe)

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg er som Minas, jeg kan litt av m ange og er ikke blitt god på noe.

Men det er sjølsagt fordi jeg aldri øver. Og aldri ga meg tid til å gjøre det langsomt og ordentlig i starten så jeg lærte det skikkelig.

:(

Men jeg har altså kunnet/kan dårlig: piano, trekkspill, munnspill, gitar og ørlite irsk bothran.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg kan spille Lisa gikk til skolen, på piano.

Men det er og alt jeg kan! Så jeg er nok ikke musikalsk. Jeg var en av de få som styrte unna skolemusikken.

Skrevet

"hehe greier liksom ikke å se deg for meg med harpe, da"

Joda, hvis jeg tar på meg den lua med det lange håret, blir jeg en engel (med harpe)

*LOL*

Husker den lua, ja. hehehe

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Jeg er som Minas, jeg kan litt av m ange og er ikke blitt god på noe.

Men det er sjølsagt fordi jeg aldri øver. Og aldri ga meg tid til å gjøre det langsomt og ordentlig i starten så jeg lærte det skikkelig.

:(

Men jeg har altså kunnet/kan dårlig: piano, trekkspill, munnspill, gitar og ørlite irsk bothran.

Irsk bothran?

Hva er det?

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Jeg kan spille Lisa gikk til skolen, på piano.

Men det er og alt jeg kan! Så jeg er nok ikke musikalsk. Jeg var en av de få som styrte unna skolemusikken.

"Jeg kan spille Lisa gikk til skolen, på piano."

Da kan du jo strengt tatt også spille den på orgel, keyboard, flygel, klokkespill og liknende tangent-instrumenter også :)

Egentlig ganske allsidig, med andre ord :-)

Gjest Shira12
Skrevet

"Jeg kan spille Lisa gikk til skolen, på piano."

Da kan du jo strengt tatt også spille den på orgel, keyboard, flygel, klokkespill og liknende tangent-instrumenter også :)

Egentlig ganske allsidig, med andre ord :-)

Ja det har jeg ikke tenkt på!

Hi hi, da er jeg jo litt musikalsk allikevel da ;-)

laguna1365380434
Skrevet

Nei,og det er urettferdig, jeg kommer fra en svært musikalsk familie der alle kan spille noe, og både broren min og fetteren min lever av musikk..

Jeg spilte fløyte som barn (men ikke særlig fint!) og jeg kan 5 grep på gitaren eller noe,og spiller en interesant tolkning av folsom prison når jeg er full nok;-) Sangstemme har jeg heller ikke.

Dessuten spilte jeg bass i band når jeg var tenåring,men der kunne egentlig ingen av oss spille, så det teller heller ikke..

Men noen må jo applaudere også, så da så..

Men veldig interssert i musikk er jeg,og musikalsk i den forstand at jeg hører det med engang om noe er falsk eller feil, og forøvrig kan jeg lese noter.

Og jeg har fløyte,pumpeorgel, gitar, bass og trekkspill, så jeg har nok å la andre mennesker bråke på, om de skulle ha lyst til det..;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg kan spille Ja vi elsker og Morgenstemning på blokkfløyte.

Lærte det på barneskolen. Kan sikkert andre melodier også om jeg bare øver litt. Notene har jeg riktignok glemt.

Har en gammel gitar som jeg hadde ambisjoner om å lære å spille på selv . Jeg lærte meg Gubbanoa og en sang til og så falt det hele bort i kålen. Fikk vondt i fingertuppene.

Gjest LucySky
Skrevet

Irsk bothran?

Hva er det?

Bothran er ei flat tromme som du holder halvveis innunder armen, støtter med den ene hånda inni og slår enten med en pinne (stick) som er litt tjukkere i begge ender, eller med knokene eller håndbaken på den andre hånda.

Veldig kult! Men v-a-n-s-k-e-l-i-g.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...