Gå til innhold

Atter en FU: spiller du noen instrument?

Anbefalte innlegg

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Bothran er ei flat tromme som du holder halvveis innunder armen, støtter med den ene hånda inni og slår enten med en pinne (stick) som er litt tjukkere i begge ender, eller med knokene eller håndbaken på den andre hånda.

Veldig kult! Men v-a-n-s-k-e-l-i-g.

Tøft! Rytmeinstrument er facinerende :)

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

6

• mariaflyfly

6

• muriel

5

• IngenLurerDenneGutten

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synger i kor! :)

Spilte piano i 14 år, men har dessverre ikke spilt stort de siste 8 åra.

Er selvlært (men ikke helt habil) på saxofon. Og fikk gitar av broren min til jul i fjor som jeg har planer om å lære meg litt mer på. :)

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Jeg synger i kor! :)

Spilte piano i 14 år, men har dessverre ikke spilt stort de siste 8 åra.

Er selvlært (men ikke helt habil) på saxofon. Og fikk gitar av broren min til jul i fjor som jeg har planer om å lære meg litt mer på. :)

Å synge i kor må være kjempegøy, det har jeg også lyst til! (men jeg har desverre ikke tid...)

Piano er jo også moro å kunne - det kan man bruke til mye.

Ang gitar: Jeg kjøpte en sånn minigitar på Toys'r'us, med ekte strenger og greier - driver å klimprer litt på den, det er moro. Har lært "Hotel California i E moll :)

Skrevet

Å synge i kor må være kjempegøy, det har jeg også lyst til! (men jeg har desverre ikke tid...)

Piano er jo også moro å kunne - det kan man bruke til mye.

Ang gitar: Jeg kjøpte en sånn minigitar på Toys'r'us, med ekte strenger og greier - driver å klimprer litt på den, det er moro. Har lært "Hotel California i E moll :)

Ja, jeg savner pianoet mitt, men har egentlig litt liten plass i stua. (Når tv'n vår tar kvelden, har gubben og jeg inngått kompromiss om at pianoet skal inn, sammen med en flatskjermtv. ;)

Kor er fantastisk gøy! Å stå sammen med 120 andre og gjøre store ting som Beethoven's 9. symfoni, Bachs messe i h-moll eller Carmina Burana, gir et skikkelig kick! :D

Skrevet

Jeg har studert musikk i mange år og er jazzsanger. I tillegg spiller jeg piano, gitar, litt bass og trommer :-)

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Ja, jeg savner pianoet mitt, men har egentlig litt liten plass i stua. (Når tv'n vår tar kvelden, har gubben og jeg inngått kompromiss om at pianoet skal inn, sammen med en flatskjermtv. ;)

Kor er fantastisk gøy! Å stå sammen med 120 andre og gjøre store ting som Beethoven's 9. symfoni, Bachs messe i h-moll eller Carmina Burana, gir et skikkelig kick! :D

"Ja, jeg savner pianoet mitt, men har egentlig litt liten plass i stua. (Når tv'n vår tar kvelden, har gubben og jeg inngått kompromiss om at pianoet skal inn, sammen med en flatskjermtv. ;)"

Det finnes jo digitale piano, da - som tar mye mindre plass (og som er mye lettere å flytte på).

"Kor er fantastisk gøy! Å stå sammen med 120 andre og gjøre store ting som Beethoven's 9. symfoni, Bachs messe i h-moll eller Carmina Burana, gir et skikkelig kick! :D"

*får frysninger ved tanken*

Er det et slags kirkekor, da eller? Det er sånn type kor jeg kunne tenke meg å være med i. Jeg har ikke noen solo-stemme, men jeg synger da rent nok til å være med i et kor.

Skrevet

"Ja, jeg savner pianoet mitt, men har egentlig litt liten plass i stua. (Når tv'n vår tar kvelden, har gubben og jeg inngått kompromiss om at pianoet skal inn, sammen med en flatskjermtv. ;)"

Det finnes jo digitale piano, da - som tar mye mindre plass (og som er mye lettere å flytte på).

"Kor er fantastisk gøy! Å stå sammen med 120 andre og gjøre store ting som Beethoven's 9. symfoni, Bachs messe i h-moll eller Carmina Burana, gir et skikkelig kick! :D"

Er det et slags kirkekor, da eller? Det er sånn type kor jeg kunne tenke meg å være med i. Jeg har ikke noen solo-stemme, men jeg synger da rent nok til å være med i et kor.

Selvfølgelig individuelt, men et digitalt piano er da noe helt annet enn et "ordentlig" piano!

Er ikke bare å sette inn et hvilket som helst piano nei;o)

Skrevet

Spiller piano og gitar. Ellers så behersker jeg for stå vidt de fleste orff-instrumentene til skolebruk, og det er jo heller ikke så dumt alltid! Selv om jeg har litt probemer med å holde en rytme på tamburin samtidig som jeg synger...

Og så har jeg prøvd litt djembe, det er jo dritgøy!

Men hovedinstrumentet mitt er ute av drift for øyeblikket - jeg synger, men er så sylte forskjøla at jeg bare greier å hviske...

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Selvfølgelig individuelt, men et digitalt piano er da noe helt annet enn et "ordentlig" piano!

Er ikke bare å sette inn et hvilket som helst piano nei;o)

Jeg sier ikke at det er det samme, men et godt alternativ hvis man ikke har plass til et ordentlig piano.

Men selvfølgelig, skal man ha optimal lyd - må man ha et kjempestort flygel :)

Skrevet

Jeg skal lære meg å spille harpe, en gang.

Sikker på det??

;-)

Skrevet

Hehe, vi trenger alltid flere stemmer! Særlig menn... ;) Legg deg i trening! ;)

Det er et stort oratorisk kor. Med forholdsvis høyt nivå på stemmene. Man må gjennom en liten prøvesang.

Skrevet

"Det finnes jo digitale piano, da - som tar mye mindre plass (og som er mye lettere å flytte på)."

Nope! Ikke noe digitalt piano inn i min stue, nei! ;)

Pianoet mitt står hjemme hos faren min, der blir det aldri brukt. Så det er jo bare å få det flytta. :)

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Hehe, vi trenger alltid flere stemmer! Særlig menn... ;) Legg deg i trening! ;)

Det er et stort oratorisk kor. Med forholdsvis høyt nivå på stemmene. Man må gjennom en liten prøvesang.

Jeg er ikke mann da, men hvor er koret ditt?

Skrevet

Spiller piano og gitar. Ellers så behersker jeg for stå vidt de fleste orff-instrumentene til skolebruk, og det er jo heller ikke så dumt alltid! Selv om jeg har litt probemer med å holde en rytme på tamburin samtidig som jeg synger...

Og så har jeg prøvd litt djembe, det er jo dritgøy!

Men hovedinstrumentet mitt er ute av drift for øyeblikket - jeg synger, men er så sylte forskjøla at jeg bare greier å hviske...

Sa jeg at du skulle flytte til Oslo? ;)

Skrevet

Jeg er ikke mann da, men hvor er koret ditt?

I Oslo. :)

Skrevet

Er rimelig habil på sang, piano og kirkeorgel.

Jeg kan spille gitar, munnharpe, blokkfløyte, trompet og balalaika uten å skremme bort folk. (Enten fordi jeg er en noenlunde habil amatør, eller fordi jeg aldri spiller særlig lenge ;-)

Hjemme har jeg alle disse instrumentene unntatt orgelet. Det er kanskje like greit? :o)

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Er rimelig habil på sang, piano og kirkeorgel.

Jeg kan spille gitar, munnharpe, blokkfløyte, trompet og balalaika uten å skremme bort folk. (Enten fordi jeg er en noenlunde habil amatør, eller fordi jeg aldri spiller særlig lenge ;-)

Hjemme har jeg alle disse instrumentene unntatt orgelet. Det er kanskje like greit? :o)

Ah, jeg skulle gjerne hatt et kirkeorgel hjemme...

*drømme*

Men nå har jeg nøkler til x antall kirker da, så jeg kan spille så mye jeg vil der :)

Gjest Minas Tirith
Skrevet

I Oslo. :)

Hmm, det blir nok litt langt å pendle 50 mil for å synge i koret ditt...

Dessuten er det egentlig korps jeg har brukt å være i - men har sluttet nå pga små unger. Men jeg kommer sterkt tilbake om noen år - hvis ikke jeg finner ut at jeg skal prøve noe nytt da (kor) :-)

Skrevet

Jeg spiller piano, men stort sett bare besifring. Kan knote litt på gitar, blokkfløyte er jeg ganske dreven på, og jeg har sunget i mange kor. Det er lenge siden sist nå, savner egentlig det.

Skrevet

Ah, jeg skulle gjerne hatt et kirkeorgel hjemme...

*drømme*

Men nå har jeg nøkler til x antall kirker da, så jeg kan spille så mye jeg vil der :)

Hva jobber du med, da, som kan velge og vrake? :o)

Øving på sene høstkvelder i tom og mørklagt kirke - det kurerte meg i sin tid noe så grundig for både hus- og mørkeredsel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...