Gjest Wanna know Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Håper du husker mine spørsmål fra i går! Vet du om jeg bare kan sende et brev eller en mail til "hovedkontoret" i Oslo, og be dem sende meg utskrift av hvilke opplysninger som er lagret om meg, og utskrift av loggen for hvem som har vært innpå og sjekket(og hvor mange ganger)? Har jeg krav på det ifølge loven? Skulle vært artig å sett :-) Om jeg ber om dette, så er det vel konfidensielt og unntatt offentligheten? Takker om du vet svar på dette også! 0 Siter
Gyda Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Jeg svarer jeg. Namsmannen har, som jeg svarte forrige gang, tilgang til mange forskjellige registre (arbeidsgiver/arbeidstakerregister, løsøreregisteret, motorvognregisteret og grunnboka - dvs. eiendomsregisteret) som de slår opp i når de får en sak. Det blir ikke registrert når namnsmannen gjør oppslag her, men de gjør oppslag bare dersom de har en _sak_. Kredittvurderingsbyråer kan også bruke noen av disse registerne når de lager en "rating" av folk. Det er imidlertid sånn at når kredittvurderingsbyråene selger ratingen videre til de som ev. skal gi deg kreditt, så får du beskjed om det i posten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.