Gå til innhold

Angående namsmannen/Skraldepanne

Anbefalte innlegg

Gjest Wanna know
Skrevet

Håper du husker mine spørsmål fra i går!

Vet du om jeg bare kan sende et brev eller en mail til "hovedkontoret" i Oslo, og be dem sende meg utskrift av hvilke opplysninger som er lagret om meg, og utskrift av loggen for hvem som har vært innpå og sjekket(og hvor mange ganger)?

Har jeg krav på det ifølge loven?

Skulle vært artig å sett :-)

Om jeg ber om dette, så er det vel konfidensielt og unntatt offentligheten?

Takker om du vet svar på dette også!

Skrevet

Jeg svarer jeg.

Namsmannen har, som jeg svarte forrige gang, tilgang til mange forskjellige registre (arbeidsgiver/arbeidstakerregister, løsøreregisteret, motorvognregisteret og grunnboka - dvs. eiendomsregisteret) som de slår opp i når de får en sak.

Det blir ikke registrert når namnsmannen gjør oppslag her, men de gjør oppslag bare dersom de har en _sak_.

Kredittvurderingsbyråer kan også bruke noen av disse registerne når de lager en "rating" av folk. Det er imidlertid sånn at når kredittvurderingsbyråene selger ratingen videre til de som ev. skal gi deg kreditt, så får du beskjed om det i posten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...