Gå til innhold

Hvorfor får jeg ikke koblet pcen til tv?

Anbefalte innlegg

Gjest Tvslaven
Skrevet

Jeg har en IBM thinkpad med skjermkort ATI mobility radeon 7500. Jeg har også en S-Video kabel som passer i pcen + en plugg som passer i lyduttaket på pcen. Dette ender i en scartkontakt på tv'en.

Men jeg får bare lyd og ikke noe bilde? Jeg har prøvd med lavere skjermoppløsning, men tvskjermen er fremdeles like svart. Hjeeeelp, jeg vil se film på tv!!! :-(

Skrevet

Det er som regel en innstilling i skjerminnstillingene for å sende signal til TV.

Gjest Tvslaven
Skrevet

Det er som regel en innstilling i skjerminnstillingene for å sende signal til TV.

Takk for svar!

Det stemte at det var en innstilling i skjermkortet, og jeg endret det til TV og da fikk jeg bilde, men bra ble det ikke :-(

På ene kanalen på inngangsvelgeren fikk jeg bilde og farger, men veldig flimrete og uklart. På andre kanalen på inngangsvelgeren fikk jeg helt klart bilde, men sort/hvitt.

Og ingen av kanalene klarte å vise film, begge viste bare mediaplayeren som en svart rute, mens på pcen spiller filmen helt fint. Sukk. Skal aldri være enkelt sånt her, og så er jeg helt analfabet når det gjelder dette også ;-)

Gjest skraldepande
Skrevet

Takk for svar!

Det stemte at det var en innstilling i skjermkortet, og jeg endret det til TV og da fikk jeg bilde, men bra ble det ikke :-(

På ene kanalen på inngangsvelgeren fikk jeg bilde og farger, men veldig flimrete og uklart. På andre kanalen på inngangsvelgeren fikk jeg helt klart bilde, men sort/hvitt.

Og ingen av kanalene klarte å vise film, begge viste bare mediaplayeren som en svart rute, mens på pcen spiller filmen helt fint. Sukk. Skal aldri være enkelt sånt her, og så er jeg helt analfabet når det gjelder dette også ;-)

Virker som et kabelproblem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...