Gå til innhold

Holmgang i kveld

Anbefalte innlegg

Gjest Minas Tirith
Skrevet

...handler om han predikanten som mener han helbreder folk. Det bruker alltid å skape masse oppstyr, det skal jeg se på :)

Hva mener dere om dette?

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

12

• morsan

10

• sheba

10

• ShitDiddelyDo

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg så på et program med en teit predikant engang, trodde jeg. Han skulle lissom helbrede folk som så på også. Vet ikke om noen husker det?

Den gang hadde jeg hatt veldig vondt i halsen lenge. Og siden predikanten sa at de som så på skulle legge handa på det stedet som var vondt, eller som de ville ha helbredet, så måtte de gjøre det da han ba bønn.

Jeg gjorde som predikanten befalte. For jeg tenkte at dette herr. Predikant, det kan du dra lengre på landet med.

Men:

Jeg la handa på halsen min. Det gjorde vondt noen dager etterpå, men jaggu forsvant det ikke helt også.

Tro det den som vil, men det hjalp iallfall........

Var jeg deg, ville jeg sett Predikanten på Holmgang.

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Jeg så på et program med en teit predikant engang, trodde jeg. Han skulle lissom helbrede folk som så på også. Vet ikke om noen husker det?

Den gang hadde jeg hatt veldig vondt i halsen lenge. Og siden predikanten sa at de som så på skulle legge handa på det stedet som var vondt, eller som de ville ha helbredet, så måtte de gjøre det da han ba bønn.

Jeg gjorde som predikanten befalte. For jeg tenkte at dette herr. Predikant, det kan du dra lengre på landet med.

Men:

Jeg la handa på halsen min. Det gjorde vondt noen dager etterpå, men jaggu forsvant det ikke helt også.

Tro det den som vil, men det hjalp iallfall........

Var jeg deg, ville jeg sett Predikanten på Holmgang.

Ja, det er han samme som har vært på Holmgang før en gang. Jeg er åpen for muligheten, men det lukter litt for mye show og business av dette her - synes jeg.

Så bra, hvis du ble bra i halsen igjen :)

Skrevet

Ja, det er han samme som har vært på Holmgang før en gang. Jeg er åpen for muligheten, men det lukter litt for mye show og business av dette her - synes jeg.

Så bra, hvis du ble bra i halsen igjen :)

Bare prøv, ta det som det er, det er jo verdt forsøket iallfall ;-)

Skrevet

Er det Svein-Magne Pedersen du mener?

Kuleste var oppfølgeren til det første programmet, da folk som hadde sett programmet og blitt helbredet, var gjester.

Ei dame som var der fortalte om kattungen sin som hadde kronisk renneræv. Da Pedersen ba Det Norske Folk om å legge hånda på skjermen og bli bedt for, klaska hun resolutt kattungen oppå TV'n. For som hun sa sjøl: "Den hadde jo ikke noen hånd å legge på skjermen, så det var eneste måten."

Og tro det eller ei: Plingelingeling, så var kattungen god som ny, og med sunn og passe fast avføring!!!!

Det hører med til historien at katta ikke var med i programmet og kunne bekrefte historien.

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Kuleste var oppfølgeren til det første programmet, da folk som hadde sett programmet og blitt helbredet, var gjester.

Ei dame som var der fortalte om kattungen sin som hadde kronisk renneræv. Da Pedersen ba Det Norske Folk om å legge hånda på skjermen og bli bedt for, klaska hun resolutt kattungen oppå TV'n. For som hun sa sjøl: "Den hadde jo ikke noen hånd å legge på skjermen, så det var eneste måten."

Og tro det eller ei: Plingelingeling, så var kattungen god som ny, og med sunn og passe fast avføring!!!!

Det hører med til historien at katta ikke var med i programmet og kunne bekrefte historien.

Hehe, hørtes overbevisende ut :D

Skrevet

*lol*

Du har et poeng der....

Skrevet

Hehe, hørtes overbevisende ut :D

Tja.... Like overbevisende som mange andre av historiene den mannen har servert.

Jeg mener, han har hevdet å kunne helbrede både kreft og AIDS - og sier endatil at han har gjort akkurat det!

Jeg er jo en inngrodd liten tviler, jeg da, har hovedsaklig to problemer med den mannen:

- Er generelt skeptisk til alle som opererer med teletorg "Helbredelsestelefon" til xx.xx kroner pr. minutt

- Og dessuten: Hvis han har helbredet f.eks kreft, hvorfor er det bare de som har blitt kvitt plattføtter og øresus som stiller opp og bekrefter historiene hans??

Jeg for min del skal ikke kimse av de plagene som plattføtter gir, men hadde jeg blitt helbredet for BÅDE det og kreft, er jeg ikke i tvil om jhva jeg hadde vært mest takknemlig for, for å si det sånn.

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Tja.... Like overbevisende som mange andre av historiene den mannen har servert.

Jeg mener, han har hevdet å kunne helbrede både kreft og AIDS - og sier endatil at han har gjort akkurat det!

Jeg er jo en inngrodd liten tviler, jeg da, har hovedsaklig to problemer med den mannen:

- Er generelt skeptisk til alle som opererer med teletorg "Helbredelsestelefon" til xx.xx kroner pr. minutt

- Og dessuten: Hvis han har helbredet f.eks kreft, hvorfor er det bare de som har blitt kvitt plattføtter og øresus som stiller opp og bekrefter historiene hans??

Jeg for min del skal ikke kimse av de plagene som plattføtter gir, men hadde jeg blitt helbredet for BÅDE det og kreft, er jeg ikke i tvil om jhva jeg hadde vært mest takknemlig for, for å si det sånn.

Du har et veldig godt poeng der, ja.

Skrevet

Han er en bedrager, og har selvsagt ikke "helbredet" noe for noe som helst, annet enn "tykk lommebok".

Det er skremmende at folk kan tro på slikt, når det ikke finnes et fnugg av bevis for noe av det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hva vi mener om at du skal se på det?

Det legger vi oss overhodet ikke opp i.

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Han er en bedrager, og har selvsagt ikke "helbredet" noe for noe som helst, annet enn "tykk lommebok".

Det er skremmende at folk kan tro på slikt, når det ikke finnes et fnugg av bevis for noe av det.

Med vennlig hilsen

Hva med alle de som mener de er blitt "helbredet", da?

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Hva vi mener om at du skal se på det?

Det legger vi oss overhodet ikke opp i.

Hehe, det er jo flott :D

Skrevet

Hva med alle de som mener de er blitt "helbredet", da?

De ville vel enten blitt friske uansett (i gjennomsnitt blir man frisk av 85% av alle sykdommer helt automatisk), eller så er det placebo-effekten (de tror de har fått medisin som virker (akkurat som sukker-tabletter), men de blir friske kun fordi de tror på medisinen (og ikke av selve medisinen)).

Med vennlig hilsen

Gjest blomsterløk
Skrevet

82% av innringerne tror på helbredelse ved bønn.

Hadde aldri trodd så mange tror på dette!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så ille hadde jeg ikke engang trodd om Holmgangs seere.

Hva er det med disse frp-erne?

Skrevet

Ganske utrolig egentlig ja, når så mange mener at dette er blasfemi.

Det er vel ingen som kan dukumentere at prester i kirka er noe større helbredere, enn Pedersen i dette programmet.

Det er vel egentlig det samme hva folk tror på, bare det hjelper dem.

Noen tror på Vålerenga også, men Start vinner uansett ;-)

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Nei, det var mange. Men jeg tror mange flere tør å stemme anonymt på holmgang, enn å innrømme det til venner og familie hvis de tror på det.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Sannelig er vi enige i kveld!

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Ganske utrolig egentlig ja, når så mange mener at dette er blasfemi.

Det er vel ingen som kan dukumentere at prester i kirka er noe større helbredere, enn Pedersen i dette programmet.

Det er vel egentlig det samme hva folk tror på, bare det hjelper dem.

Noen tror på Vålerenga også, men Start vinner uansett ;-)

Jaaa, heia Start!!!

*vifter igjen med gult og svart*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...