Gå til innhold

Holmgang i kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sannelig er vi enige i kveld!

Halleluja!

Praise the Lord. Amen!

*raptus*

:D

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

12

• morsan

10

• sheba

10

• ShitDiddelyDo

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Halleluja!

Praise the Lord. Amen!

*raptus*

Huffda....

*knegg*

Gjest blomsterløk
Skrevet

Ganske utrolig egentlig ja, når så mange mener at dette er blasfemi.

Det er vel ingen som kan dukumentere at prester i kirka er noe større helbredere, enn Pedersen i dette programmet.

Det er vel egentlig det samme hva folk tror på, bare det hjelper dem.

Noen tror på Vålerenga også, men Start vinner uansett ;-)

Ja, jeg tror nok også dessverre start vinner

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Dessverre??? Det er jo bra med litt variasjon, da :)

Skrevet

Jaaa, heia Start!!!

*vifter igjen med gult og svart*

*lol*

Nå begynner dol å bli morsomt.

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Halleluja!

Praise the Lord. Amen!

*raptus*

*LOL*

Gjest blomsterløk
Skrevet

Dessverre??? Det er jo bra med litt variasjon, da :)

Ja, variasjon blir det vel uansett vif eller start. Når rbk har vunnet så mange år.

Men det er mye bedre at start vinner enn at rbk hadde vunnet igjen.

Gjest Minas Tirith
Skrevet

*lol*

Nå begynner dol å bli morsomt.

Ja, ikke sant! :-D

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Ja, variasjon blir det vel uansett vif eller start. Når rbk har vunnet så mange år.

Men det er mye bedre at start vinner enn at rbk hadde vunnet igjen.

Så, da ser du ikke helt mørkt på det da, hehe :D

Gjest blomsterløk
Skrevet

Så, da ser du ikke helt mørkt på det da, hehe :D

Nei, absolutt ikke. :-)

Skrevet

Jeg så bare slutten av programmet. Jeg hører til dem som tror at helbredele kan skje ved hjelp av bønn, håndspåleggelse o.s.v. Men det er vel litt mye show akkurat med denne predikanten.

For 15 (+¨/-) år siden ble en bardomskamerat av meg helbredet av en annen predikant. Han benyttet bønn og håndspåleggelse. Min kamerat hadde vært svært dårlig i mange år (vil ikke nevne sykdommen her), og var f.eks uten jobb og var fratatt sertifikatet. Da han kom hjem fra møtet så familien med en gang at han var helt forandret. Han har holdt seg frisk siden, fikk igjen sertifikatet, og har reist for diverse kristne organisasjoner.

Gjest også ateist
Skrevet

Løgn og fanteri, kaller jeg slike ting. En grov utnyttelse av syke folk. Er helt enig med eksperten fra forskning.no.

Skrevet

Jeg så bare slutten av programmet. Jeg hører til dem som tror at helbredele kan skje ved hjelp av bønn, håndspåleggelse o.s.v. Men det er vel litt mye show akkurat med denne predikanten.

For 15 (+¨/-) år siden ble en bardomskamerat av meg helbredet av en annen predikant. Han benyttet bønn og håndspåleggelse. Min kamerat hadde vært svært dårlig i mange år (vil ikke nevne sykdommen her), og var f.eks uten jobb og var fratatt sertifikatet. Da han kom hjem fra møtet så familien med en gang at han var helt forandret. Han har holdt seg frisk siden, fikk igjen sertifikatet, og har reist for diverse kristne organisasjoner.

Det kalles placebo-effekt!

Med vennlig hilsen

Gjest hanne22
Skrevet

De ville vel enten blitt friske uansett (i gjennomsnitt blir man frisk av 85% av alle sykdommer helt automatisk), eller så er det placebo-effekten (de tror de har fått medisin som virker (akkurat som sukker-tabletter), men de blir friske kun fordi de tror på medisinen (og ikke av selve medisinen)).

Med vennlig hilsen

Sør - helt enig i svaret.

Helbredere = svada.

Om Gud ville helbrede noen, hvorfor skulle han virke gjennom en haug med vanlige bygde idioter?

Som attpåtil tar PENGER for det?

Nei du, den må du lenger ut på planeten med.

Skrevet

Sør - helt enig i svaret.

Helbredere = svada.

Om Gud ville helbrede noen, hvorfor skulle han virke gjennom en haug med vanlige bygde idioter?

Som attpåtil tar PENGER for det?

Nei du, den må du lenger ut på planeten med.

Ja, og hvorfor ville han gjøre dem syke først? Den "gode" guden?

Med vennlig hilsen

Skrevet

*snurt*

:-) vi har ikke en sjanse nå i innspurten, selv om jeg er fra kristiansand og heier på start av full hals! enga tar nok medaljen ja, eller lyn:-)

Gjest hanne22
Skrevet

Ja, og hvorfor ville han gjøre dem syke først? Den "gode" guden?

Med vennlig hilsen

Siden mennesker i utgangpsunktet er ufullkomne så kommer sykdommer med i kjølevannet.

Det står også der at Gud kan ikke

prøves med onde ting.

Uforutsette hendelser rammer alle, uavhenigh av Gud eller ei.

Lever vi i en ufullkommen verden med ufullkomne mennesker, så er også sykdom og død en del av det.

Sett utifra et utgangspunkt hvor jeg tror på Bibelen da.

Skrevet

Siden mennesker i utgangpsunktet er ufullkomne så kommer sykdommer med i kjølevannet.

prøves med onde ting.

Lever vi i en ufullkommen verden med ufullkomne mennesker, så er også sykdom og død en del av det.

har liten tro på at helbredelse kan skje igjennom en tv skjerm:-) jeg respekterer for all del mennesker som tror på helbredelse, har selv opplevd litt av hvert når det kommer til såkalte "unormale" ting... men at en predikant sitter i et tv studio og helbreder nmennesker over hele landet?? Nei, den der tror jeg ikke på!!

beklager jeg blandet meg inn, din kommentar var til sør, kunne bare ikke la være:-)

Skrevet

prøves med onde ting.

Du kommer ikke utenom "Det Ondes Problem" - man kan ikke ha en "god", "allvitende" og "allmektig" Gud, samtidig som man har ondskap i verden.

Man kan ha 2 ut av de 3 egenskapene som den bibelske Gud skal ha, men ikke alle 3.

En "god Gud" tillater ikke det som skjer i verden, uansett årsak og grunn.

Med vennlig hilsen

Gjest hanne22
Skrevet

Du kommer ikke utenom "Det Ondes Problem" - man kan ikke ha en "god", "allvitende" og "allmektig" Gud, samtidig som man har ondskap i verden.

Man kan ha 2 ut av de 3 egenskapene som den bibelske Gud skal ha, men ikke alle 3.

En "god Gud" tillater ikke det som skjer i verden, uansett årsak og grunn.

Med vennlig hilsen

Nei en God gud tillater ikke at onde ting skjer i verden uten årsak og grunn.

Derfor er det en årsak og en grunn til at onde ting skjer i verden.

Årsak og grunn som en finner i Bibelen.

Et stridsspørsmål som må bli avgjort.

Som fortsatt pågår.

Men dette er vel ikke akkurat en tråd hvor vi trenger å diskutere dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...