Gå til innhold

Holmgang i kveld

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei en God gud tillater ikke at onde ting skjer i verden uten årsak og grunn.

Derfor er det en årsak og en grunn til at onde ting skjer i verden.

Årsak og grunn som en finner i Bibelen.

Et stridsspørsmål som må bli avgjort.

Som fortsatt pågår.

Men dette er vel ikke akkurat en tråd hvor vi trenger å diskutere dette.

Når gode ting skjer lovpriser kristenfolket Gud.

Når onde ting skjer er guds veier uransakelige.

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

12

• morsan

10

• sheba

10

• ShitDiddelyDo

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Som fortsatt pågår.

Se litt på nyheter, livet rundt deg, hverdagslige ting og situasjoner du selv kommer opp i.....!!! det ordner seg nok uten at du tar hele verdens problemer på dine skuldre:-)

Herregud, begynn i det små:-) om alle hadde gjort det tror jeg vi hadde hatt det ganske fint uten hjelp fra predikanter som kan hjelpe med allverdens problemer bare du tror nok!!! dette har med oss mennesker og gjøre, ikke en person som sitter og preiker og mener han har løsningen på alt...

Skrevet

Som fortsatt pågår.

Hei,

Nei, vi kan finne en annen tråd!

Men det finnes ingen gyldig grunn til at unger sulter i hjel, eller dør av sykdommer, eller drukner av tsunamier. Ingen. Aldri.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Når gode ting skjer lovpriser kristenfolket Gud.

Når onde ting skjer er guds veier uransakelige.

jepp!! total sikkerhet i sine handlinger kaller man visst det:-)

med andre ord: det er alle andres skyld! ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

jepp!! total sikkerhet i sine handlinger kaller man visst det:-)

med andre ord: det er alle andres skyld! ;-)

Jupp, det er det man kaller helgardering. :)

Skrevet

Jupp, det er det man kaller helgardering. :)

Han der er en skikkelig svindler, det er sikkert han fyren som har "kontor" på hægeland i vest agder!! hehehe bor ganske nær og ville aldri trodd ham! "men det er min mening";-)

Gjest også ateist
Skrevet

Hei,

Men det finnes ingen gyldig grunn til at unger sulter i hjel, eller dør av sykdommer, eller drukner av tsunamier. Ingen. Aldri.

Med vennlig hilsen

Joda, for hvis den guden er opptatt med å helbrede foten til tante Olga på Toten (hah, det rimte!), i tillegg til å behandle utallige innkomne ønsker, så må han jo utsette/forsake andre oppgaver. Og da kan jo en tsunami, orkan, tyfon, tornado, sultkatastrofe, epidemier eller hva som helst, inntreffe i mellomtiden. For det er vel resultat av "den onde selv"?

Hvis den guden er allmektig og snill, da skulle han jo være i stand til å utrydde all ondskap i verden? Da skulle han vel kunne utrydde den onde selv? Og så kunne det vært bare et knips, så var all sult og nød forsvunnet fra jordens overflate?

Svar: 1. Det finnes ingen gud. 2. Om det finnes en gud, er denne ikke allmektig. 3 Om det finnes en gud, er denne ond og ikke snill, fordi han ikke kan/har tid til/gidder hjelpe alle.

Jeg heller til svaralternativ 1.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Han der er en skikkelig svindler, det er sikkert han fyren som har "kontor" på hægeland i vest agder!! hehehe bor ganske nær og ville aldri trodd ham! "men det er min mening";-)

Hehe, det er vel mer enn nok kristengærninger der nede hos deg, ja. :)

Skrevet

Hehe, det er vel mer enn nok kristengærninger der nede hos deg, ja. :)

jepp, men jeg klarer meg:-) til og med dattera mi;-)!!!

ShitDiddelyDo
Skrevet

jepp, men jeg klarer meg:-) til og med dattera mi;-)!!!

Very good. Det hadde vært en ripe i lakken om dattera begynte å misjonere i nabolaget.

Gi jenta øl før religionen der nede tar ha. :)

Skrevet

Very good. Det hadde vært en ripe i lakken om dattera begynte å misjonere i nabolaget.

Gi jenta øl før religionen der nede tar ha. :)

tror vi tar en prat før halvliteren;-) hehehe noe hun allerede har bestemt selv, men uansett bør de vite litt mer enn det menigheten forteller dem, tror nok menighetensnord ville få både "aborttall" og "skulkeforhold" bli mer oversiktlig med en mer menneskelig tone!! dere menighetsforkjempere burde åpne døren litt mer enn på "gløtt"!!!

ShitDiddelyDo
Skrevet

tror vi tar en prat før halvliteren;-) hehehe noe hun allerede har bestemt selv, men uansett bør de vite litt mer enn det menigheten forteller dem, tror nok menighetensnord ville få både "aborttall" og "skulkeforhold" bli mer oversiktlig med en mer menneskelig tone!! dere menighetsforkjempere burde åpne døren litt mer enn på "gløtt"!!!

Vi har noen menigheter her i høgget også. Det psykiatriske sykehuset i bygda tar stadig imot hjernevaska folk.

Skrevet

Vi har noen menigheter her i høgget også. Det psykiatriske sykehuset i bygda tar stadig imot hjernevaska folk.

skal henvise dem til rette instansen jeg og;-) heehe

ærlig talt!!! ingen kan vel løse livets problmer gjennom bønn?? det tror ikke jeg på iallfall:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

skal henvise dem til rette instansen jeg og;-) heehe

ærlig talt!!! ingen kan vel løse livets problmer gjennom bønn?? det tror ikke jeg på iallfall:-)

Nei, jeg må innrømme at også jeg stiller meg særdeles tvilende til helbreding via bønn.

Men hvis det skulle vise seg å være sånn at en høyere makt gjerne helbreder en vond stortå fordi noen ber dem om å fikse den, så er det en merkelig Gud man tilber.

For her har jo utvilsomt Sør noen poeng.

En Gud som fikser ei tå mens han lar millioner av unger sulte, er ikke en Gud jeg ser noen grunn til å tilbe.

Skrevet

Nei, jeg må innrømme at også jeg stiller meg særdeles tvilende til helbreding via bønn.

Men hvis det skulle vise seg å være sånn at en høyere makt gjerne helbreder en vond stortå fordi noen ber dem om å fikse den, så er det en merkelig Gud man tilber.

For her har jo utvilsomt Sør noen poeng.

En Gud som fikser ei tå mens han lar millioner av unger sulte, er ikke en Gud jeg ser noen grunn til å tilbe.

jepp!! og nettopp!!

henger ikke isammen i det hele tatt, men la dem ha troa si for all del, om vår herre skulle bry seg om en sak som kjærlighetsproblemer og verketær så synes jeg synd på oss:-)

om han finnes tar han nok tak i verre saker;-)!!!!

ShitDiddelyDo
Skrevet

jepp!! og nettopp!!

henger ikke isammen i det hele tatt, men la dem ha troa si for all del, om vår herre skulle bry seg om en sak som kjærlighetsproblemer og verketær så synes jeg synd på oss:-)

om han finnes tar han nok tak i verre saker;-)!!!!

Fyren må jo også bli jævla lei dersom han finnes. Mulig det er derfor han lar så mange dø.

For tenk deg det peset det må være når så mange skapninger rundt om i verden maser med å takke for hvert jævla måltid de spiser.

Ikke rart han ikke rekker å ta tak i de virkelige problemene, som f.eks. å helbrede homofile og gi paven en sånn glorie-ring rundt hodet.

Skrevet

Fyren må jo også bli jævla lei dersom han finnes. Mulig det er derfor han lar så mange dø.

For tenk deg det peset det må være når så mange skapninger rundt om i verden maser med å takke for hvert jævla måltid de spiser.

Ikke rart han ikke rekker å ta tak i de virkelige problemene, som f.eks. å helbrede homofile og gi paven en sånn glorie-ring rundt hodet.

Er helt enig med deg,,, men nå sier jeg natta:-)

håper du får en fin kveld på jobb...

klem:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er helt enig med deg,,, men nå sier jeg natta:-)

håper du får en fin kveld på jobb...

klem:-)

Kveld og kveld, fru blom. Her er det midt på natta!

Sov godt! :)

Gjest en ting
Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Gud kan vel ikke styre handlingene til alle menneskene i verden.

Gjest blomsterløk
Skrevet

*snurt*

:-) vi har ikke en sjanse nå i innspurten, selv om jeg er fra kristiansand og heier på start av full hals! enga tar nok medaljen ja, eller lyn:-)

Jeg tror nå heller det er start som vinner i år. Hvis ikke det er de som vinner blir det Lyn. Vålerenga har kommet inn i en runde hvor de taper det meste. Dessverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...