Gå til innhold

Treningsapparat

Gjest hva synes dere om denne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe meg et treningsapparat så jeg kan trene hjemme.

Jeg fant denne på tvshop, har noen erfaring med denne?

http://www.tvshop.com/index.phtml?set_country=NO

Den virker ganske grei også er det så kjekt at man kan klappe den sammen så den ikke tar sånn plass. I tillegg synes jeg det var en grei pris.

Hva synes dere?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ville aldri i mitt liv betalt 1300 kroner for et apparat som trener magen.

Situps er langt bedre og gratis.

Bruk heller 1300 kroner på en spinningsykkel! For jeg gjetter på at det er fett du vil brenne, og isolert magetrening bidrar ikke stort til å brenne fett. Det gjør derimot en time på sykkelen mens du ser på tv.

Jeg ville også vært særdeles skeptisk til kvaliteten på produktene til TV-shop og lignende butikker.

Skrevet

Bruk heller 1300 kroner på en spinningsykkel! For jeg gjetter på at det er fett du vil brenne, og isolert magetrening bidrar ikke stort til å brenne fett. Det gjør derimot en time på sykkelen mens du ser på tv.

Jeg ville også vært særdeles skeptisk til kvaliteten på produktene til TV-shop og lignende butikker.

Tar jeg helt feil nå, eller er det ikke sånn at skal du få en stram mage så hjelper ikke bare sit-ups, men kondisjonstrening behøves også?? det har nå jeg alltid trodd...???

Skrevet

Jeg stusset på svaret ditt og sjekket linken, og så nå at jeg har lagt ut feil.

Gå inn på fitness, treningsapparat, og Gazelle freestyle.

Det er den jeg snakker om.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tar jeg helt feil nå, eller er det ikke sånn at skal du få en stram mage så hjelper ikke bare sit-ups, men kondisjonstrening behøves også?? det har nå jeg alltid trodd...???

Situps hjelper for å styrke og bygge magemuskler.

Men mageøvelsene brenner ikke fettet over magemusklene, som mange åpenbart tror.

Og det er fettet man må kvitte seg med for å få fram magerutene.

Men alle burde trene litt mage. Det er viktig for holdningen.

Skrevet

Situps hjelper for å styrke og bygge magemuskler.

Men mageøvelsene brenner ikke fettet over magemusklene, som mange åpenbart tror.

Og det er fettet man må kvitte seg med for å få fram magerutene.

Men alle burde trene litt mage. Det er viktig for holdningen.

nettopp, da var jeg ikke helt bak mål:-) mage og ryggmuskulatur henger sammen:-)??

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ser ut som et sånt langrennsapparat (selv om det helt sikkert ikke heter det).

Er fortsatt ekstremt skeptisk til kvaliteten på tv-shops utstyr. Har aldri hørt noe positivt om den.

Så jeg ville fortsatt gått for en sykkel. Spør du meg er en spinningsykkel det beste hjemmetreningsutstyret en kan skaffe seg hvis det er fett man vil brenne.

ShitDiddelyDo
Skrevet

nettopp, da var jeg ikke helt bak mål:-) mage og ryggmuskulatur henger sammen:-)??

Begge deler er viktig for holdningen, ja.

Skrevet

Ser ut som et sånt langrennsapparat (selv om det helt sikkert ikke heter det).

Er fortsatt ekstremt skeptisk til kvaliteten på tv-shops utstyr. Har aldri hørt noe positivt om den.

Så jeg ville fortsatt gått for en sykkel. Spør du meg er en spinningsykkel det beste hjemmetreningsutstyret en kan skaffe seg hvis det er fett man vil brenne.

Hva med crosstrainers?

Fx en slik en:

http://www.nordicfitness.no/index.php?ID=122&ID2=183 - men til halv pris

G-sport har en nesten identisk med den på linken (bare litt færre forhåndsinnstilte programmer), nå på tilbud til 1999. Tror jeg skal kjøpe den.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva med crosstrainers?

Fx en slik en:

http://www.nordicfitness.no/index.php?ID=122&ID2=183 - men til halv pris

G-sport har en nesten identisk med den på linken (bare litt færre forhåndsinnstilte programmer), nå på tilbud til 1999. Tror jeg skal kjøpe den.

Det er en steppemaskin, ikke sant?

Personlig liker jeg sånne veldig godt, men så er det det med kvaliteten igjen.

Jeg ser hvor ufattelig mye tull det er med modeller i flerfoldige titusenkroners klassen, så jeg er veldig skeptisk til at de holder spesielt lenge.

Men personlig liker jeg stepping bedre enn sykling.

Skrevet

Det er en steppemaskin, ikke sant?

Personlig liker jeg sånne veldig godt, men så er det det med kvaliteten igjen.

Jeg ser hvor ufattelig mye tull det er med modeller i flerfoldige titusenkroners klassen, så jeg er veldig skeptisk til at de holder spesielt lenge.

Men personlig liker jeg stepping bedre enn sykling.

Ikke direkte stepping, det er en mellomting mellom skigang og sykling omtrent. Step er vel mer lignende å gå i trapper, mens man her beveger beina i et eliptisk (ovalt) mønster, og armene diagoalt omtrent som når man går langrenn.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ikke direkte stepping, det er en mellomting mellom skigang og sykling omtrent. Step er vel mer lignende å gå i trapper, mens man her beveger beina i et eliptisk (ovalt) mønster, og armene diagoalt omtrent som når man går langrenn.

Oki, da vet jeg hva det er. Altså det jeg kalte "langrennsapparat" i innlegget over.

Jeg har trent på noe sånt selv. Har forsøkt, men likte det ikke. Det var for vrient for meg. :)

Skrevet

Oki, da vet jeg hva det er. Altså det jeg kalte "langrennsapparat" i innlegget over.

Jeg har trent på noe sånt selv. Har forsøkt, men likte det ikke. Det var for vrient for meg. :)

Vrient? Det er da bare å stå og "gå på ski"?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vrient? Det er da bare å stå og "gå på ski"?

"Ubehagelig" er sikkert et bedre ord enn "vrient".

Men hver sin smak. Den typen forbrenningsapparat er vel anbefalt av mange, tror jeg. Dog er jeg fortsatt veldig skeptisk til kvaliteten på de rimelige utgavene. For som sagt: Selv de på SATS må stadig vekk ha service, og de koster mange ganger så mye som den der, og er langt kraftigere.

Nå skal det naturligvis sies at de brukes mye.

Gjest jeg bare
Skrevet

Jeg kan anbefale denne: http://abilica.no/content/view/91/74/

Jeg har brukt den to timer hver dag i snart to år, smurt den innimellom og den funker perfekt!

Jeg har også en tredemølle fra Abilica, den er ikke på siden, men den var satt den fra 15000 til 11000 kroner. Jeg er veldig, veldig fornøyd med den.

Bruker disse hver dag og kan absolutt anbefale Abilica!

www.abilica.no

Skrevet

Jeg har kjøpt Gazelle Freestyle

Og den er jeg fornøyd med.

Særlig siden jeg ikke er så sprek.

Den som du spurte om har jeg ikke noe erfaring med.

Skrevet

"Ubehagelig" er sikkert et bedre ord enn "vrient".

Men hver sin smak. Den typen forbrenningsapparat er vel anbefalt av mange, tror jeg. Dog er jeg fortsatt veldig skeptisk til kvaliteten på de rimelige utgavene. For som sagt: Selv de på SATS må stadig vekk ha service, og de koster mange ganger så mye som den der, og er langt kraftigere.

Nå skal det naturligvis sies at de brukes mye.

Enig med deg. Jeg kjøpte en sånn og den knirker noe så utrolig. Virker som om den løsner i hengslene. Tror nok ikke at kvaliteten er så veldig god, nei..

Gjest Hva synes dere om denne?
Skrevet

Jeg har kjøpt Gazelle Freestyle

Og den er jeg fornøyd med.

Særlig siden jeg ikke er så sprek.

Den som du spurte om har jeg ikke noe erfaring med.

Det var Gazelle Freestyle jeg mente, la ut feil link.

Du er fornøyd med den ja? Synes den ser så praktisk ut siden man kan klappe den sammen, det kan man jo ikke med en spinningsykkel.

Hvor lenge har du hatt den? og er kvaliteten grei?

Er som regel litt skeptisk til å kjøpe ting fra tvshop med denne synes jeg ser bra ut :)

Skrevet

Du er fornøyd med den ja? Synes den ser så praktisk ut siden man kan klappe den sammen, det kan man jo ikke med en spinningsykkel.

Er som regel litt skeptisk til å kjøpe ting fra tvshop med denne synes jeg ser bra ut :)

Ting man kan klappe sammen er jo generelt mer ustødig og mindre solid enn noe som mer solid og fast konstruert, generelt sett. Men selvsagt KAN det være en bra sak den du ser på, jeg har ikke kjennskap til den.

Skrevet

Jeg har hatt den nesten i 1 år nå.

Og jeg er veldig fornøyd.

Den er stillegående heldigvis og lett å klappe sammen.

Og barna elsker den. ;-)

Og det beste av alt er at det er jo ikke så tung.

Jeg angrer ikke på kjøpet.

Nå skal jeg spare til Easy Shaper, også den er på tv-shop.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...