Gå til innhold

Hvor høyt studielån har du?

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Snottis 26
Skrevet

Jeg har nå 180.000 kr i studielån.

Ferdig med utdanningen til våren.

(4 år studietid)

Bare lurer på hva som er vanlig å ha i studielån jeg?

100.000 ? 200.000 ? 300.000?

Og hvor mye betaler dere pr kvartal på studielånet?

Gjest en del igjen
Skrevet

Jeg har vel 140.000 igjen. Utdannelsen ble avbrutt.... Jeg betaler ca. 3500,- når regningen dumper hardt ned i postkassen. Den var før på ca 4500.

Gjest Lille Snottis 26
Skrevet

Jeg har vel 140.000 igjen. Utdannelsen ble avbrutt.... Jeg betaler ca. 3500,- når regningen dumper hardt ned i postkassen. Den var før på ca 4500.

3500 per kvartal?!

Det var vilt mye! Er det lånekassen som bestemmer at den skal være så høy eller er det du?

Skrevet

3500 per kvartal?!

Det var vilt mye! Er det lånekassen som bestemmer at den skal være så høy eller er det du?

Det er da et helt vanlig beløp. Du må regne med ca 4000,- i kvartalet, og det kan gå opp, hvis renten stiger.

Til gjengjeld så må du huske at utdanningen din formodentlig gjør at du tjener mer enn 4000,- mer i kvartalet enn du ellers ville gjort.

Med vennlig hilsen

Gjest Lille Snottis 26
Skrevet

Det er da et helt vanlig beløp. Du må regne med ca 4000,- i kvartalet, og det kan gå opp, hvis renten stiger.

Til gjengjeld så må du huske at utdanningen din formodentlig gjør at du tjener mer enn 4000,- mer i kvartalet enn du ellers ville gjort.

Med vennlig hilsen

Jo, men så skal en jo betale leilighet og bil og alsken alt annet.

Har jo knapt penger igjen etter det!

Skrevet

Selvsagt, men det andre skulle du jo betalt uansett?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Har ikke studielån jeg.

Men så har jeg ikke utdannelse eller god jobb heller da. ;)

Gjest en del igjen
Skrevet

3500 per kvartal?!

Lånekassen. Men husk det er ikke hver måned. Vel, jeg har flytende rente nå. Om renta stiger må jeg vel betale mer?

Skrevet

Rett i underkant av 100 000 igjen nå. Det går da nedover selv om det ikke går fort.

Betaler ca 3500,- pr kvartal.

skorpionfisken
Skrevet

Har ca 80.000,- (Mastergrad).

Betaler ca 2500 hvert kvartal.

Gjest Persille
Skrevet

Det er ikke mer enn ca 1.200,- i mnd da...

Skrevet

3500 per kvartal?!

Det er da slettes ikke vilt mye. Hvor lenge har du lyst til å sitte med lånet? Til du er hundre?

Skrevet

noen hundre tusen. regner med å måtte betale minst ni tusen i kvartalet når jeg er ferdig...satser på å betale månedsvis. jeg har cand.mag og driver på med master.

Gjest Elextra
Skrevet

Hadde 150.000 for 10 år siden, nå har jeg betalt ned alt :D.

Gjest M.Angelica
Skrevet

250 000

Har ikke begynt å bet. tilbake enda

fei1365380229
Skrevet

Jeg har 130 000 kr igjen. Ferdig med hovedfag for 8 år siden. Betaler 3500 kr i kvartalet.

Mannen min er heldigvis ferdig med sitt i mai, men så var han ferdig med hovedfaget sitt for 15 år siden da. Han betaler 4300 kr i kvartalet og det har vært helt oppe i 5200 kr når renten var høyere.

Skrevet

Da jeg var nyutdannet hadde jeg kanskje 250 000??? Husker ikke helt.

Inspirert av denne tråden måtte jeg sjekke litt på lanekassen.no, og da fant jeg ut at restlånet pt er ca 85 000, så det var jo ikke så verst! ;-)

Kvartalsvise innbetalinger har vært rundt 4 500 - 4 700 i det siste.

Skrevet

Da jeg var nyutdannet hadde jeg kanskje 250 000??? Husker ikke helt.

Inspirert av denne tråden måtte jeg sjekke litt på lanekassen.no, og da fant jeg ut at restlånet pt er ca 85 000, så det var jo ikke så verst! ;-)

Kvartalsvise innbetalinger har vært rundt 4 500 - 4 700 i det siste.

Jeg skjønner ikke hvordan folk får til å krympe lånet så fort. Mitt er fortsatt på 86.000, og var aldri mere enn 110.000. Og jeg har nedbetalt og nedbetalt i hundrevis av år.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan folk får til å krympe lånet så fort. Mitt er fortsatt på 86.000, og var aldri mere enn 110.000. Og jeg har nedbetalt og nedbetalt i hundrevis av år.

Oi, er det mulig?

Jeg har stort sett bare betalt vanlige avdrag jeg altså, men pga ett år avdragsfrihet så økte lånet betraktelig (dvs en rentesaldo sto der som det skulle ta vinter og vår og nedbetale slik at man kom på "ordentlige" avdrag).

Så fikk jeg en uventet pengegave fra en slektning og valgte å nedbetale hele rentesaldoen, og dermed ble det mer fart i nedbetalingen av lånet også.

Men bare siden nyttår har jeg betalt ned 15 000 på lånesaldoen (i tillegg til renter), for nå har renta vært så lav at jeg har betalt litt ekstra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...