Gå til innhold

Jaja, nå blir da endelig Tom pappa på ordentlig!

Anbefalte innlegg

Gjest Verre enn å banne i kjerka!!!
Skrevet

Hahahaha! :) Jeg tenkte akkurat det samme. Er jo som å banne høyt i kjerka, jo!

Nei det er verre.

Adoptivforeldre ER ordentlige foreldre. Adopterte har faktisk to sett ordentlige foreldre: biologiske OG dem som har adoptert dem!!!!

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• snø

20

• morsan

16

• hare1365380455

8

• cecily

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Men nå er jo ingen barn her inne, men allikevel er det noen som blir sinte. Det er det jeg ikke skjønner."

Neida, det er ikke det, men det er selve begrepet vi vil til livs, for det sies ikke bare her, men også ute i virkelighetens verden. Bella sin bestevenninne hadde fått det av forklaring fra sine foreldre, når hun lurte på hvorfor Bella var brun og vi hvite.

Og dette er oppegående mennesker, som jeg både liker og respekterer (og heller ikke bærer nag til, hihihi).

Men så lenge det folk går rundt og sier at adoptivforeldre ikke er ordentlige foreldre, og bruker det som forklaring - og det er jo overhode ikke ondsinnet ment! - så kommer det ungene våre for øre.

Så jeg vil det til livs av den grunn. Og derfor er jeg "hårsår" her på dol, når temaet kommer opp - folkeopplysning, rett og slett ;o)

Folk er ikke ondsinnet (bortsett fra noen vi ikke skal nevne da...), bare ubetenksomme. De vet ikke at ungene våre kan bli såret - før de får vite det av oss hårsåre foreldre ;-)

Beste hilsen fra

"Bella sin bestevenninne hadde fått det av forklaring fra sine foreldre, når hun lurte på hvorfor Bella var brun og vi hvite."

Hva skal man si til små barn, som krever en forklaring?

Min 4-åring hadde ikke forstått ordet biologisk. Hva slags ord, bruker man da?

Skrevet

Jeg loooover. Og jeg beklager at jeg lot meg lokke et par ganger. Skal ikke gjenta seg :-)

Beste hilsen fra

Er puttelull en provokatør? Eller hva er det Webmaster mener?

Skrevet

"Bella sin bestevenninne hadde fått det av forklaring fra sine foreldre, når hun lurte på hvorfor Bella var brun og vi hvite."

Det jeg sa til Bella sin bestevenninne var vel i korte trekk at grunnen til at Bella var adoptert var at den damen hun hadde ligget i magen til ikke kunne være moren hennes, men at hun ønsket at Bella skulle få nye foreldre, som kunne elske henne like høyt som det morer og farer skal gjøre. Og derfor spurte hun oss om ikke vi kunne være mammaen og pappaen til Bella. Og at vi hadde sagt at det ville vi veldig gjerne være, og sånn kom Bella til oss.

Og at vi selvfølgelig var de ordentlige foreldrene hennes, fordi det er vi som passer på henne og elsker henne.

En veldig forenklet forklaring av hvorden en adopsjon foregår, selvfølgelig, men tilpasset hva en 4-5 åring er i stand til å forstå.

Så går vi mer i dybden etter hvert ;o)

Beste hilsen fra

laguna1365380434
Skrevet

Nei,men det er et nick inne i denne tråden som blir slettet fortløpende..;-) Jeg skjønte heller ikke tegninga med engang,og drev og svarte og ordnet.

:-)

Skrevet

Neida, putelull var bare litt uheldig i formuleringen sin ;o)

Trollet kaller seg aident i dag, og er aldri så lite opphengt i undertegnede...

Beste hilsen fra

Skrevet

Puttelutt - jeg beklager at jeg skrev mitt første innlegg. Det var IKKE meningen å "hoppe på deg" på noen måte, bare å påpeke noe som sikkert ikke var ment slikt det var skrevet. Sorry.

Når det kommer til det _egentlige_ spørsmålet ditt: Jeg så Tom Cruise på besøk hos Oprah - og han slo meg som IKKE spesielt voksen. Merkelig skrue. Men hvem han velger å formere seg med, er hans sak. Hun dama hans må vel se NOE i han ;-)

hare1365380455
Skrevet

Nei,men det er et nick inne i denne tråden som blir slettet fortløpende..;-) Jeg skjønte heller ikke tegninga med engang,og drev og svarte og ordnet.

Jeg forsto ingenting da jeg svarte deg et sted og så forsvant det...

Skrevet

Puttelutt - jeg beklager at jeg skrev mitt første innlegg. Det var IKKE meningen å "hoppe på deg" på noen måte, bare å påpeke noe som sikkert ikke var ment slikt det var skrevet. Sorry.

Når det kommer til det _egentlige_ spørsmålet ditt: Jeg så Tom Cruise på besøk hos Oprah - og han slo meg som IKKE spesielt voksen. Merkelig skrue. Men hvem han velger å formere seg med, er hans sak. Hun dama hans må vel se NOE i han ;-)

Puttelull - ikke puttelutt (så kjapt er det altså skrive feil ;-)

Gjest ulike mammaer
Skrevet

Vennen til sønnen min i bhg, er adoptert. Vi har forklart at de fleste bor sammen med magemammaen sin (den mammaen de lå i magen til), mens noen bor sammen med en mamma de ikke lå i magen til. De er like mye mamma til barna sine uansett.

Dette synes gutten vår var helt greit.

Stort sett godtar barn gode, enkle forklaringer, og det er vi foreldre som lurer på de vanskelige definisjonene, eller hva hvis de spør videre om det, og det, og det.

Hadde han spurt om hvorfor magemammaen til vennen hans ikke kunne ha ham, hadde jeg kanskje svart at det vet jeg ikke, men er det ikke fint at han hadde en annen mamma han kunen bo hos? Eller noe slik..

Man behøver ikke nødvendigvis ta hele regla om død og barn som har det vondt, til de aller yngste.

Eller bruke ord som ordentlig / virkelig mamma, da blir lett adoptivmammen en uvirkelig eller ikke-ordentilig mamma. Hun er mamma, men ikke magemamma.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg forsto ingenting da jeg svarte deg et sted og så forsvant det...

Jeg fikk svaret ditt jeg! :-) Og svarte deg tilbake igjen også, men jeg tror kanskje ikke vi skulle snakke med hverandre i den tråden heller, for nå er hele skiten borte..;-)

Uansett, det jeg skrev var takk & oops og det så jeg ikke før nå..(at vi ikke skulle svare..;-))

Så da var den oppklart sånn delvis?

Skrevet

Jeg bruker uttrykket "mage-mor" og "lage-far", eller "kina-mor og Kina-far" til min 2,5 åring.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det jeg sa til Bella sin bestevenninne var vel i korte trekk at grunnen til at Bella var adoptert var at den damen hun hadde ligget i magen til ikke kunne være moren hennes, men at hun ønsket at Bella skulle få nye foreldre, som kunne elske henne like høyt som det morer og farer skal gjøre. Og derfor spurte hun oss om ikke vi kunne være mammaen og pappaen til Bella. Og at vi hadde sagt at det ville vi veldig gjerne være, og sånn kom Bella til oss.

Og at vi selvfølgelig var de ordentlige foreldrene hennes, fordi det er vi som passer på henne og elsker henne.

En veldig forenklet forklaring av hvorden en adopsjon foregår, selvfølgelig, men tilpasset hva en 4-5 åring er i stand til å forstå.

Så går vi mer i dybden etter hvert ;o)

Beste hilsen fra

Ja, jeg ble bare sittende å tenke litt her på hva jeg skulle ha sagt om jeg ble spurt av 4-åringen. Hun vet nok ikke hva adoptert er heller, så jeg tror jeg hadde slitt litt, med å hoste opp en enkel forklaring uten å bruke ordet ordentlig.

Jeg tror jeg glatt hadde brukt det ordet, uten å tenke meg om.

Men jeg fikk ihverfall en påminnelse her nå;)

Skrevet

Beste hilsen fra

"Neida, putelull var bare litt uheldig i formuleringen sin ;o)"

Ja, jeg hadde heller ikke trodd at hun var trollet, men når Webbis legger inn et svar som det ovenfor så kan det jo se ut som det. Litt dårlig gjort av webbis synes jeg. Mulig h*n har slettet noe som var i tråden her, slik at svaret blir hengendes litt for seg selv, men bra du fikk oppklart det for alle som leser i tråden her at webbis ikke sikter til putten! ;-)

Skrevet

" ... ta på deg triskodna og spring...."

;o)

*he he*

Skrevet

Beste hilsen fra

Ok, da forstår jeg. Webmaster er opptatt med sletting, antagelig.

hare1365380455
Skrevet

Jeg fikk svaret ditt jeg! :-) Og svarte deg tilbake igjen også, men jeg tror kanskje ikke vi skulle snakke med hverandre i den tråden heller, for nå er hele skiten borte..;-)

Uansett, det jeg skrev var takk & oops og det så jeg ikke før nå..(at vi ikke skulle svare..;-))

Så da var den oppklart sånn delvis?

Ja:) Jeg trodde først at det jeg hadde skrevet hadde havnet i en annen tråd på mystisk vis.... Men jeg er ikke så forvirra nå;)

Skrevet

Ja, jeg hadde heller ikke trodd at hun var trollet, men når Webbis legger inn et svar som det ovenfor så kan det jo se ut som det. Litt dårlig gjort av webbis synes jeg. Mulig h*n har slettet noe som var i tråden her, slik at svaret blir hengendes litt for seg selv, men bra du fikk oppklart det for alle som leser i tråden her at webbis ikke sikter til putten! ;-)

Det er jeg som er alle trollene, med femten stygge hoder.

Skrevet

Vennen til sønnen min i bhg, er adoptert. Vi har forklart at de fleste bor sammen med magemammaen sin (den mammaen de lå i magen til), mens noen bor sammen med en mamma de ikke lå i magen til. De er like mye mamma til barna sine uansett.

Dette synes gutten vår var helt greit.

Stort sett godtar barn gode, enkle forklaringer, og det er vi foreldre som lurer på de vanskelige definisjonene, eller hva hvis de spør videre om det, og det, og det.

Hadde han spurt om hvorfor magemammaen til vennen hans ikke kunne ha ham, hadde jeg kanskje svart at det vet jeg ikke, men er det ikke fint at han hadde en annen mamma han kunen bo hos? Eller noe slik..

Man behøver ikke nødvendigvis ta hele regla om død og barn som har det vondt, til de aller yngste.

Eller bruke ord som ordentlig / virkelig mamma, da blir lett adoptivmammen en uvirkelig eller ikke-ordentilig mamma. Hun er mamma, men ikke magemamma.

Man må bare være forsiktig så barn som får slike forklaringer ikke blir redd for at han kan bli gitt bort til en annen som kan være mammaen hans. At det ikke er så "lettvint" liksom...

hare1365380455
Skrevet

Det er lett å se i tråden hvem webmaster sikter til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...