Gå til innhold

Jaja, nå blir da endelig Tom pappa på ordentlig!

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

Jeg gidder ikke gå inn på den diskusjonen som går på ordentlige og uordentlige foreldre, men hvorfor er det egentlig synd på Katie?

Er hun ikke en voksen, gift dame? Er det ikke naturlig å da kanskje ønske seg barn?

Tom Cruise er da en oppegående mann, bortsett fra det religiøse tullet han driver med :o)

Det religiøse tullet er ille nok synes jeg.

Jeg syntes han var så flott og deilig før.

Nå synes jeg han bare er en pudding.

Men jeg vet jo at man kan endre smaken sin. Jeg skjønner jo ikke nå hva jeg så i den puddingen jeg var gift med i mange år...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• snø

20

• morsan

16

• hare1365380455

8

• cecily

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei jeg tar ikke fyren alvorlig, for jeg vet at han er ikke er helt rett skrudd sammen. Han har overhode ingen injurierende kraft, faktisk synes jeg at han er ganske underholdende :-)

Men jeg respekterer at ikke alle synes det samme, og at webbis holder nulltoleranse for fyren.

Beste hilsen fra

Jeg er ihvertfall imponert over at du ofte klarer å la være å slenge med leppa tilbake!

Slitsom type det der! :-(

Skrevet

Ja, jeg forstår jo det nå.

Jeg tror ikke jeg har tenkt så mye over den problemstillingen.

Jeg vet bare at jeg selvfølgelig ville sagt til mitt barn at fei var mamma til barnet sitt.

Men jeg tror samtidig at jeg kunne ha plumpet ut med at de "ordentlige foreldrene" kommer fra Kina eller hvor det måtte være.

Jeg er bare ærlig jeg altså, så jeg får vel bare regne med litt pepper for min ærlighet.

Men jeg lærte noe nå ihvertfall, og jeg kommer nok aldri til å gjøre det etter denne tråden;)

Er det ikke greit vi har dol? ;o)

Det er nettopp av den grunn som du sier at jeg er "hårsår" når folk sier ubetenksomme ting om adopsjon. Fordi da har jeg anledning til å lære noen noe :-)

Jeg forventer ikke at alle skal ha tenkt igjennom hva som kan såre adoptivbarn, og handler deretter (men det hadde vært veeeldig pjaktisk om de gjorde det, hihi), men nettopp derfor er det vi "hårsåre" foreldre sier i fra.

Beste hilsen fra

Skrevet

Jeg er ihvertfall imponert over at du ofte klarer å la være å slenge med leppa tilbake!

Slitsom type det der! :-(

Jeg er ganske imponert over meg selv også, faktisk, for jeg har sååååå mange gode kommentarer jeg bare har lyst til å servere :-)

Jeg synes ikke fyren er slitsom, bare stakkarslig og patetisk. Og som sagt, en smule underholdende....

Beste hilsen fra

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja, jeg forstår jo det nå.

Jeg tror ikke jeg har tenkt så mye over den problemstillingen.

Jeg vet bare at jeg selvfølgelig ville sagt til mitt barn at fei var mamma til barnet sitt.

Men jeg tror samtidig at jeg kunne ha plumpet ut med at de "ordentlige foreldrene" kommer fra Kina eller hvor det måtte være.

Jeg er bare ærlig jeg altså, så jeg får vel bare regne med litt pepper for min ærlighet.

Men jeg lærte noe nå ihvertfall, og jeg kommer nok aldri til å gjøre det etter denne tråden;)

Og samtidig ville jeg ha understreket til mitt barn om det spurte, at fei, selvfølgelig følte seg som den ordentlige mammaen til barnet sitt, og at barnet føler fei er den ordentlige mammaen.

Blir det også en forklaring som er helt feil?

Skrevet

Du kan gi de forklaringen jeg ga uten å bruke ordet "adoptert" også. Da sier du akkurat det samme, bare at du innleder med at "grunnen til at x ikke ser ut sånn som foreldrene er at..." osv. :-)

Det er 100% mulig å forklare det uten å si at adoptivforeldre ikke er ordentlige foreldre, det krever bare at man tenker litt.

Og hvis man ser på svaret til fei her lengre nede, så forstår man enda bedre hvor viktig det er å ikke si til små unger at vi ikke er de ordentlige foreldrene....

Beste hilsen fra

Beste hilsen fra

Jeg så en gang en film der det ble sagt at "du hadde en annen mor før du ble født".

Det synes jeg var en fin måte å forklare det på, selv om det i noen tilfeller kanskje ikke blir helt korrekt.

Skrevet

Og samtidig ville jeg ha understreket til mitt barn om det spurte, at fei, selvfølgelig følte seg som den ordentlige mammaen til barnet sitt, og at barnet føler fei er den ordentlige mammaen.

Blir det også en forklaring som er helt feil?

Jeg ville brukt "er" i stedet for "føler seg som". At fei _er_ den ordentlige moren til x. Enkelt og greit, barn er ukompliserte, så hvorfor gjøre svarene kompliserte? :-)

Beste hilsen fra

Skrevet

Jeg er ganske imponert over meg selv også, faktisk, for jeg har sååååå mange gode kommentarer jeg bare har lyst til å servere :-)

Jeg synes ikke fyren er slitsom, bare stakkarslig og patetisk. Og som sagt, en smule underholdende....

Beste hilsen fra

Jeg skjønner hva du mener med patetisk og underholdende, for slik har jeg tenkt de gangene jeg har vært utsatt for troll på dol (rimer! *S*). Men da har det kun vært i en konkret tråd - jeg har ikke hatt min egen "stalker" på dol.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener med patetisk og underholdende, for slik har jeg tenkt de gangene jeg har vært utsatt for troll på dol (rimer! *S*). Men da har det kun vært i en konkret tråd - jeg har ikke hatt min egen "stalker" på dol.

Nei jeg er jo veldig heldig da som har min helt egen stalker ;o)

Og her kan jo alle se hva fyren synes om adopsjon. Og forstå bakgrunne for webbis sin nulltoleranse...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=25771

Beste hilsen fra

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg ville brukt "er" i stedet for "føler seg som". At fei _er_ den ordentlige moren til x. Enkelt og greit, barn er ukompliserte, så hvorfor gjøre svarene kompliserte? :-)

Beste hilsen fra

I grunn veldig fint å lese slike tråder.

Dette er ting som jeg egentlig har tenkt lite over, veldig greit å få fokus på dette for meg som i grunn har liten befatning når det gjelder adopsjon.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Og her kan jo alle se hva fyren synes om adopsjon. Og forstå bakgrunne for webbis sin nulltoleranse...

Beste hilsen fra

Ja, det oppklarer litt av hvert for oss som ikke har vært noe særlig på adopsjonsforumet.

Interressant.

Skrevet

Beste hilsen fra

Ja, jeg har fått den med meg før..... Et riktug sjarmtroll, får'n si.

fei1365380229
Skrevet

Men kjære deg! Jeg ville aldri ha sagt til mitt barn, at du ikke skulle være mamma til ditt barn.

Jeg hadde nok prøvd så godt jeg har kunnet å forklare det slik det er.

Det er bare det at barn skjønner ikke ting på samme måte som oss. Når noen sier til barnet sitt at den ordentlige mammaen til mitt barn bor i Kina så tolker ofte barn det som at jeg dermed ikke er mamma til mitt barn.

Derfor er det faktisk viktig at folk tenker igjennom hva de sier til barna sine :o)

Skrevet

Ja, for stakkarsen er jo bare liksom-pappa for de to barna han har med eksen...?!

Jeg tror faktisk at den godeste Tom hadde hatt lyst til å gi deg en rett høyre, om han hadde lest det du skrev her ;-)

*ligger under lure-teppet, med rifla klar, om noen skikkelige adoptivforeldre skulle komme og ta meg...*

Skrevet

*ligger under lure-teppet, med rifla klar, om noen skikkelige adoptivforeldre skulle komme og ta meg...*

Hihihi, ja det er best du passer deg nå! Burde vel egentlig ha fått NRK til å dokumentere dette, slik at du har en garanti om noe skulle gå deg ille! ;o)

Beste hilsen fra

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er bare det at barn skjønner ikke ting på samme måte som oss. Når noen sier til barnet sitt at den ordentlige mammaen til mitt barn bor i Kina så tolker ofte barn det som at jeg dermed ikke er mamma til mitt barn.

Derfor er det faktisk viktig at folk tenker igjennom hva de sier til barna sine :o)

Ja, og det skal jeg huske på;)

Skrevet

Huff - jeg får vondt av puttelull.

Det er ikke synd på meg!

MEn det var selvfølgelig klønete å la overskriftem stå uten hermetegn: "ordentlig".

For meg er dette en talemåte, jeg er selv adoptert, og kaller min biologiske mor for min ordentlige mor...

Men at det skulle ta så avsindig av som dette, det sier faktisk mer om forfatterne enn om meg..

Skrevet

Det er ikke så ofte jeg gidder å hisse meg opp over innlegg her inne, men altså....

Pappa på ordentlig? Hva er det du insinuerer? Jeg har to barn som er adoptert - mener du jeg ikke er mamma på ordentlig?

Jeg forventer faktisk bedre av normale opplyste voksne jeg.

Jeg insinuerer ingenting! Jeg formulerte meg helt fabelaktig klnønete!

Jeg er nemlig selv adoptert, og kaller min biologiske mor for "min ordentlige mor". Det er for meg en talemåte! Jeg kunne ikke hatt noen bedre mamma en henne som adopterte meg!

Jeg skal legge inn en ny tråd og forklare dette!

Jeg har nemlig all mulig forståelse for at dere som har adoptert ble såret over formuleringen min! Unnskyld!!!

Skrevet

Det er jeg som er alle trollene, med femten stygge hoder.

Ikke rart det blir ruiner der du holder på da ;)

Skrevet

Ikke rart det blir ruiner der du holder på da ;)

Nemlig. Tenk når alle hodene suger pikk på en gang, for eksempel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...