Gå til innhold

Slutt med bare mager!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, men min datter på ni (9) år er. Hun nekter å gå med andre lengre gensere og skjorter, så hun er konstant "mellabar" som vi kaller det. Jeg så vinteren mørkt i møte, men nå kan jeg vise henne dette og kjøpe henne noen nye plagg fra H&M som er store nok til å dekke magen...

Slev har jeg ikke mage som egner seg for kort-kort, så jeg kan kansje nå etterhvert bli moteriktig :-)))

"Mellabar", er det det samme som vi kaller "gjerd-millom", tru!? Altså at det er bar hud mellom buksa og genseren!?

Før i tida fikk vi beskjed om å "dra på oss broka" om vi "hadde "gjer-millom", - nå er det mote! Men altså slutt på moten til våren.. Helt ok for meg!;-)

Skrevet

Midje!?!? Hva er det?!?!?!

*knasker videre på en tynn sponplate med vann-ost på*

Kanskje jeg finner det ut til påske!?;-/

Jeg leste et sted at til neste år kommer det bukser med høyt liv og legg. Altså bukser som er posete fra midjen.

Hvis man da putter på et belte i midjen, får alle markert midje.

skorpionfisken
Skrevet

"Mellabar", er det det samme som vi kaller "gjerd-millom", tru!? Altså at det er bar hud mellom buksa og genseren!?

Før i tida fikk vi beskjed om å "dra på oss broka" om vi "hadde "gjer-millom", - nå er det mote! Men altså slutt på moten til våren.. Helt ok for meg!;-)

gjerd-millom? Ja det er helt sikkert det samme som mellabar:-)

Ligger i dialekta vår at mella (mellom) og bar, er at man er bar (naken) mellom to plagg.

Mellabar er å være åpen/naken mellom buksa og genseren.

Det verste som liten var å bli mellabar, sånn at man fikk snø inn på magen når man var ute og lekte.

Før så vi det på barn som hadde vokst fort ut av klærne og tykke folk som ikke hadde lange nok gensere til å dekke rumpe og mage.

Nå sees det overalt.

Gleder meg til den moten definitivt er over ja.

Gjest skraldepande
Skrevet

Hva kalles "rørleggersprekken"?

Vår lubne og koselige rørlegger har vett til å bruke overall med seler, og det kler han.

Skrevet

Hva kalles "rørleggersprekken"?

Vår lubne og koselige rørlegger har vett til å bruke overall med seler, og det kler han.

Det er når rævsprekken (myntinnkastet) titter fram over buksa, forsårsaket av stor mage, slik at buksa henger under magen.

Gjest skraldepande
Skrevet

Det er når rævsprekken (myntinnkastet) titter fram over buksa, forsårsaket av stor mage, slik at buksa henger under magen.

En av våre komikere viste oss at der setter man f eks skrutrekkern. Sexy er det ikke, mer latterlig.

Anbefaler snekkerbukse til slike.

Menn med korpus kler faktisk snekkerbukse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...