Gå til innhold

Hvem skal du sjekke på skattelistene?

Anbefalte innlegg

Gjest Drømmetanta
Skrevet

I morgen tidlig braker det løs.

Det første jeg skal sjekke er søsken, kjempenysjerrig der. Så skal jeg sjekke de voksne barna deres(tanteunger), ettersom de ikke jobber men har flust med egen gryn alikevel(?).

Naboer og kjendiser er jeg ikke intressert i å snoke i, kun slekta.

Skrevet

Ingen, tror jeg. Hva folk tjener, og hvor mye skatt de betaler, er deres sak.

".........................................."

Skrevet

Jeg sjekker ikke andres økonomi. Det er deres sak.

Gjest Drømmetanta
Skrevet

Ingen, tror jeg. Hva folk tjener, og hvor mye skatt de betaler, er deres sak.

".........................................."

Innrømme at du lyver kansje?

Kan du love at du ikke kommer til å sjekke noen, kors på halsen død og begrave? ; )

Du dauer om du lyver! ;)

Gjest Drømmetanta
Skrevet

Jeg sjekker ikke andres økonomi. Det er deres sak.

Pføy! ;)

Alle svarer som du, alle gjør det motsatte!

Gjest skraldepande
Skrevet

Jeg er ikke interessert, men mange lurte på hvorfor jeg bl a hadde 0 i inntekt i 2003.

Det fikk de aldri vite. De kommer til å lure enda mer i år.

Gjest Drømmetanta
Skrevet

Jeg er ikke interessert, men mange lurte på hvorfor jeg bl a hadde 0 i inntekt i 2003.

Det fikk de aldri vite. De kommer til å lure enda mer i år.

Hehe, en luring du da! ;)

La dem være nysjerrige(eller nysgjerrig som det egentlig staves).

Skrevet

Er ikke det slutt på at listene blir lagt ut på nettet da?

Hva folk tjener er meg revnende likegyldig. Om naboen tjener 100.000 eller 1 million, så deler han nok ikke med meg uansett, så hvorfor skulle jeg bry meg?

Skrevet

Jo, jeg må jo innrømme at jeg sjekker... de fleste av mine bekjente faktisk.

*dukker litt, men ikke nok til å være anonym*

fei1365380229
Skrevet

Jeg kommer nok til å sjekke skattelistene, men særlig morsomt og opplysende er det jo ikke.

Vi tjener bl. a mye mer enn det som står oppført i skattelistene, pga. høye fratrekk.

Aksjeutbytte blir jo ikke tatt med i skattelistene osv., men en viss formening får man jo.

laguna1365380434
Skrevet

Det interesserer meg midt i r*** hva andre tjener, så jeg skal sjekke ingen.

Skrevet

jeg sjekker ikke listene, og jeg syns det er usmakelig at de ligger ute på nettet

Skrevet

Pføy! ;)

Alle svarer som du, alle gjør det motsatte!

Javel. Jeg har aldri tittet på skattelistene, noe kjedeligere kan jeg heller ikke forestille meg. Men også spesielt siden jeg husker at en nabo satt med disse listene da jeg var barn og sa spøkefullt: "Nå skal vi se hva foreldrene dine tjener" og jeg synes det var utrolig ekkelt. Ikke fordi det var noe galt med vår familie, men fordi jeg allerede da (som seksåring) synes det var en privatsak.

Skrevet

Nei, jeg pleier ikke å sjekke dem.

Dessuten er det ikke noe en kan ta for full sannhet heller, i og med at alt ikke står der engang av hva en har, har betalt, skattetrekk osv.

Sjekket oss et år, og det stemte overhode ikke.

Så det er ikke noe du bare kan gå ut fra er riktig.

Gjest skal sjekke
Skrevet

Dessuten er det ikke noe en kan ta for full sannhet heller, i og med at alt ikke står der engang av hva en har, har betalt, skattetrekk osv.

sjekker alltid meg selv. Har ikke noe imot at andre sjekker meg heller..... kikker på folk jeg har vært forelsket i tidligere, eksen og ellers bare et par stykker (søsken og perifer familie). bryr meg ikke om tallene og husker ikke dagen etterpå (bare egne, som huskes frem til neste år igjen)

Gjest Drømmetanta
Skrevet

Du må regne litt på det vettø.

Fratrekk, nedtrekk, opptrekk og gud vet hva! ;)

Gjest Drømmetanta
Skrevet

Javel. Jeg har aldri tittet på skattelistene, noe kjedeligere kan jeg heller ikke forestille meg. Men også spesielt siden jeg husker at en nabo satt med disse listene da jeg var barn og sa spøkefullt: "Nå skal vi se hva foreldrene dine tjener" og jeg synes det var utrolig ekkelt. Ikke fordi det var noe galt med vår familie, men fordi jeg allerede da (som seksåring) synes det var en privatsak.

De finner ikke mange kronene på fattiglusa meg iallefall ;)

Så for min del hadde det vært en fordel at de ikke ble lagt ut.

Jeg er enig i at det er ekkelt når unger blir mobba for lav inntekt, men litt godmodig kikking for underholdningens skyld skader da ikke.

Det er en grunn til at serverne nesten blir sprengt når listene legges ut, jeg tror de fleste kikker selv om de sier noe annet offentlig.

Skrevet

Jeg gidder ikke sjekke noen, andres økonomi intresserer meg ikke, jeg har mer en nok med min egen.

Skrevet

Jeg skal sjekke formuen til en kompis av meg for å se hvor mange millioner han har klart å stikke unna i år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...